Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » قهرمانی جوانان آسیا – 2018 چیانگ مای تایلند

قهرمانی جوانان آسیا – 2018 چیانگ مای تایلند

0
963

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه نسبتا ساده ای که تدارک دیده شده بود مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان آسیا که قرار است از اول تا دهم آوریل 2018 در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شود، با برگزاری رقابتها در بخش رپید رسما آغاز شد.

با شرکت 1130 نفر در سه بخش استاندارد، رپید و بلیتز در رده های سنی زیر 8 تا زیر 18 سال پسران (بخش آزاد) و دختران، از 26 کشور، و با شکستن رکورد تعداد شرکت کنندگان حاضر در مسابقه، مسئولان برگزاری این رقابتها موفقیت بزرگی را پیش از آغاز این رقابتها بدست آوردند.

این موفقیت بزرگ حاصل تلاش تیم برگزار کننده فدراسیون شطرنج تایلند و در رأس آنها دبیر و برگزارکننده بین المللی "ساهاپل ناکناویچ" و در سایه حمایت های فدراسیون شطرنج آسیا شکل گرفت.

 

 

 

در بخش رپید این رقابتها نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال نقره و سه برنز شدند:

 

عسل ابراهیمی رشتی در رده سنی زیر 8 سال دختران موفق به کسب مدال نقره شد.

آرتین اشرف مدال نقره بخش زیر 10 سال را بدست آورد.

ماهان رمضانی در رده سنی زیر 14 سال مدال برنز را بر گردن آویخت.

مهدیس و رضا مهدوی، خواهر و برادر بااستعداد حاضر در تیم ملی هم به ترتیب در رده سنی زیر 16 سال دختران و زیر 10 سال آزاد موفق به کسب گردن آویز برنز شدند.

 

در این بخش نمایندگان هندی در هر دو بخش پسران و دختران بیشترین سکوی قهرمانی را بدست آوردند.

 

نتایج نهایی این بخش:

 http://fide.com/component/content/article/4-tournaments/10804-indian-boys-and-girls-dominated-the-asian-youth-rapid-chess-championship.html

 

 

 

در بخش فکری و پس از گذشت یک سوم ازکل مسابقات و در پایان دور سوم، تنها نماینده ما در رده های سنی بالا که موفق به کسب امتیازات کامل شده استاد فیده بانوان "آنوشا مهدیان" در رده سنی زیر 16 سال دختران می باشد.

صدر نشینان دیگر بخشهای این رقابتها تا بدینجای رقابتها از کشورهای فیلیپین، هند، ویتنام، ازبکستان، بنگلادش، امارات، سریلانکا و قزاقستان میباشند.

در رده های سنی پایین رقابتها بردیا دانشور، نوجوان خوشفکر ما در کنار پنج بازیکن دیگر با کسب امتیازات کامل صدرنشینان مشترک جدول هستند. ضمن اینکه امیرحسام جلالوند هم به طور مشترک با پنج بازیکن دیگر صدرنشین رده سنی زیر 8 سال بخش آزاد می باشد.

دیگر صدرنشینان در رده های سنی پایین این رقابتها تا پایان دور سوم از کشورهای هند، ویتنام، هنگ کنگ، فیلیپین، چین، ازبکستان، مغولستان، بنگلادش و تایلند میباشند.

تیم ملی ایران با 19 نماینده در سه بخش این رقابتها شرکت کرده است در حالیکه با توجه به کسب سهمیه های بیشتر توسط نوجوانان خوشفکرمان، میتوانستیم حضوری قدرتمندتر با تعداد نماینده بیشتری در این رقابتها داشته باشیم.

 

http://chess-results.com/tnr343029.aspx?lan=1&art=0&fed=PHI&turdet=YES&flag=30

( 1 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.