Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » البرز » تیم مدرسه شطرنج آریا الف قهرمان لیگ کرج شد

تیم مدرسه شطرنج آریا الف قهرمان لیگ کرج شد

3
6174

جلسه هماهنگی لیگ دسته 1 کرج صبح جمعه ساعت 11 برگزار شد. در این جلسه که کاپیتان‌های تیم‌های حاضر در لیگ حضور داشتند صحبتهایی پیرامون آغاز لیگ توسط ریاست هیأت جناب آقای اسدالهی انجام شد و در پایان تیم‌ها ارنج اصلی خود را ارائه داده و قرعه کشی انجام شد.

سومین دوره مسابقات لیگ کرج از تاریخ 25 دی آغاز می‌شود و 12 تیم به روش دوره‌ای با هم به رقابت می‌پردازند. این مسابقات جمعه هر هفته ساعت 9:30 شروع می‌شود و زمان قراردادی برای تاخیر بازیکن‌ها 15 دقیقه می‌باشد.(باید ساعت 9:45 بازیکن سر میز باشد وگرنه باخت می خورد) حضور استاد بین‌المللی آرش روغنی و استاد فیده حسن عباسیفر و بازیکنان خوب دیگر گرمای خاصی به این مسابقات خواهد بخشید.

 

مسابقات لیگ دسته 1 کرج صبح جمعه 25 دی با یک ساعت تأخیر آغاز شد! البته این موضوع به علت انصراف دو تیم نفت پارس و اندیشه نوین بود که در آخرین لحظات انصراف خود را اعلام کردند و دو تیم تربیت بدنی اندیشه و کیش و مات بلافاصله جایگزین آنها شدند و پس از صحبت‌های ریاست هیأت آقای اسدالهی و همچنین سرداور مسابقات محمد صباحی لیگ کرج استارت خورد.

در دور اول در میز 1 دو تیم تربیت بدنی اندیشه (با ترکیب: محمد اخگر، فرزاد محمدی، محمود محرابی و آرمان پورقنبرزاده) که به جای تیم اندیشه نوین وارد جدول شد و تربیت بدنی ساوجبلاغ (با ترکیب: مهدی معدن‌دار، پورمهر رحیمی، مهرشاد کوروش‌نیا و امیر پیمان حاج رسولی‌ها) مقابل هم قرار گرفتند که در نهایت با نتیجه تساوی 2-2 به کار خود پایان دادند. میزهای 1 و 3 از ساوجبلاغ و میزهای 2 و 4 از اندیشه بر حریفان خود غلبه کردند.

در میز 2 دو تیم آریا الف (با ترکیب: استاد فیده حسن عباسیفر 2328، هوتن اتحادی 2244، سهیل صادقی 2099 و محمد پورابتهاج 2099) و آریا ب (با ترکیب: دکتر حسن کلیایی 2055، امین چراغی 1980، مجتبی ملکی 1767 و میلاد خدابنده) به مصاف هم رفتند و در نهایت تیم آریا الف با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 حریف خود را از پیش رو برداشت. تنها تساوی تیم آریا ب را خدابنده روی میز 4 به دست آورد.

در میز 3 تیم تربیت بدنی شهریار (امیر اندامی، محمد رضا وارسته، هاشم ربانی و مهرداد درخشان) در برابر تیم موئسسه شهاب (پارسیان سابق) (با ترکیب: امیر حیدراولاد، حسین حافظ، امیر کچیان 1955 و قباد قویمی) کاری از پیش نبرد و با نتیجه 1.5 به 2.5 بازی را به حریف خود واگذار کرد. نتیجه بازی میز 1 عجیب بود امیر حیدراولاد در حالی بر حریف خود پیروز شد که در حین بازی یک سوار در ازای یک پیاده عقب بود! بازی میز 2 نیز در حالیکه حسین حافظ یک پیاده جلو در نهایت به تساوی انجامید و امیر کچیان تنها باخت تیم خود را در حالی داد که وضعیتش از حریف خیلی بهتر بود.

در میز 4 تیم کیش و مات (با ترکیب: پویا پولادی‌بند 2118، امیر علی مظهری، یاسمین حاج علی نقی و نسترن کریمی) که به جای تیم نفت پارس وارد جدول شد. این تیم که بجز پویا پولادی‌بند در بقیه میزها از رده‌های سنی استفاده می‌کند در برابر تیم صفحه شطرنج (با ترکیب: رحیم تعاونی 2017، حسین مریخ، صابر کیاشمشکی 2060 و میلاد مظفر 1942) قرار گرفت و در یک بازی نزدیک با نتیجه 2.5 بر 1.5 شکست خورد. در این دیدار پولادی‌بند در میز یک با ارائه یک بازی زیبا همراه با قربانی در شروع بازی علیرغم تلاش زیاد تعاونی برای جبران به یک برد راحت دست یافت. در میزهای 2 و 4 مریخ و مظفر بر حریفان خود غلبه کردند. اما در میز 3 یاسمین حاج علی نقی با ارائه یک بازی زیبا توانست کیاشمشکی را متوقف کند و یک تساوی ارزشمند به دست آورد.

در میز 5 تیم هیأت شطرنج فردیس (اورال سابق) (با ترکیب: عبدالله بودش 2077، بهروز رزاقی 2128، جواد قربانی 2105 و حمید رضا عابدینی) تیم آریا C (با ترکیب: جابر عبدالحسینی، امیر نجفی 1826، فرید خوش فطرت و نیما وزیری) را با نتیجه قاطع 4 بر 0 در هم کوبید و با کسب امتیاز کامل در دور اول به تنهایی در صدر جدول ایستاد.

و در آخر در میز 6 دو تیم عقاب ( با ترکیب: کیومرث عشقی 2084، شایان پولادی‌بند، علی لری امینی و محدثه محبی‌زاده) که بجز عشقی بقیه بازیکنان این تیم را نیز رده‌های سنی تشکیل می‌دهند و بهمن موتور( با ترکیب: علیرضا فریدونی، نقی اصغری، ارژنگ شهرکی و مجید مردانی) همانند میز 1 با نتیجه تساوی 2-2 به کار خود پایان دادند.عشقی بر فریدونی غلبه کرد و علی لری امینی با ارائه یک بازی زیبا در برابر حریف بزرگسال خود شهرکی (در حالی که حریف در هر حرکت ساعت خود را می‌کوبید) یک پیاده جلو افتاد و با خونسردی بازی را اداره کرده و در نهایت به پیروزی رسید.

اسامی تیمها به همراه بازیکنان

نتایج دور اول

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها


پایان دور دوم با صدرنشینی تیم آریا A

 

دور دوم رقابت‌ها صبح جمعه 2/11/88 برگزار شد و نتایج زیر به دست آمد.

در میز 1 تیم تربیت بدنی ساوجبلاغ (با ترکیب رحیمی، عامری، کوروش‌نیا و حاج رسولی‌ها) خوش درخشید و با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 از سد تیم بهمن موتور (با ترکیب: فریدونی، اصغری، شهرکی و مردانی) گذشت و با دو پله صعود در جایگاه سوم ایستاد. تنها تساوی بهمن موتور را مردانی به دست آورد.

در میز 2 تیم‌های آریا C (با ترکیب عبدالحسینی، نجفی 1826، خوش فطرت و متشرعی) و عقاب (با ترکیب: عشقی 2084، شایان پولادی‌بند، حسینی و علی امینی) در نهایت به تساوی 2-2 رضایت دادند. عشقی و امینی از عقاب و نجفی و خوش فطرت از آریا بر حریفان خود پیروز شدند.

در میز 3 تیم هیأت شطرنج فردیس صدرنشین دور قبل (با ترکیب: بودش2077، رزاقی 2128، قربانی 2105 و مرتضی عابدینی 2145) در یک بازی سخت در برابر تیم صفحه شطرنج (تعاونی 2017، مظفر 1942، کیهان و امیر افتخاری 2045) قرار گرفت که پس از بیش از 4 ساعت تیم صفحه شطرنج موفق شد با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 بر حریف خود غلبه کند. در این میز شاهد کوتاه‌ترین و طولانی‌ترین بازی این دور بودیم. امیر افتخاری در یک بازی زیبا خیلی سریع از سد حریف خود عابدینی گذشت و رزاقی در حالی که وضع بهتری داشت نتوانست کاری انجام دهد و با بازی خوب مظفر نتیجه را واگذار کرد و طولانی‌ترین بازی این دور که بیش از 4 ساعت به طول انجامید بین بودش و تعاونی انجام شد تعاونی در حالی که وضعیت برنده‌ای داشت در تنگی زمان یک اشتباه کرد و برتری خود را از دست داد و با اداره کردن بقیه بازی در نهایت به تساوی دست یافت.

در میز 4 بازی دو تیم شهاب ( با ترکیب: حیدراولاد، حافظ، کچیان 1955 و علیرضا افتخاری) و کیش و مات (با ترکیب: پویا پولادی‌بند 2118، مظهری، حاج علی نقی و کریمی) نیز با نتیجه تساوی 2-2 به پایان رسید. در این میز پویا پولادی با حرکت اول هم خود و هم حریف را متعجب کرد!! بعد از آن که حیدراولاد حرکت e4 را بازی کرد و منتظر دفاع سیسیلی از سوی حریف بود ناگهان با حرکت e5 حریف مواجه شد! و در نتیجه این شوک نتوانست خوب بازی کند و در آخر پولادی به پیروزی رسید. دومین باخت تیم شهاب را علیرضا افتخاری به خاطر روشن بودن موبایل داد در حین بازی ناگهان داور متوجه موبایل روشن در دست افتخاری شد و با مشاهده این موضوع بلافاصله وارد عمل شد و باخت را برای بازیکن منظور کرد.

در میز 5 هم نتایج جالبی به دست آمد تیم آریا B ( با ترکیب: دکتر کلیایی 2055، شرافتی 2012، محبی و خدابنده) در حالی با نتیجه 1 بر 3 بازی را به حریف خود تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: اندامی، وارسته، ربانی و درخشان) واگذار کرد که وضعیت بازی در میزهای 1 و 2 به نفع تیم آریا بود! در میز 1 دکتر کلیایی در یک وضعیت برنده با یک اشتباه عجیب بازی را به حریف خود واگذار کرد! تنها امتیاز تیم آریا را خدابنده به دست آورد.

و بالاخره در میز 6 تیم آریا A (با ترکیب: استاد فیده عباسیفر 2328، استاد بین‌المللی روغنی 2357، اتحادی 2255 و کابری 2148) در برابر تیم تربیت بدنی اندیشه ( اخگر، خاتمی، محرابی و پورقنبرزاده) قرار گرفت و با نتیجه قاطع 4 بر 0 حریف را در هم کوبید. در این بازی استاد بین‌المللی آرش روغنی با استفاده از اشتباه حریف خود خاتمی در شروع بازی یک پیاده گرفت و بازی را به سود خود به پایان رساند. هوتن اتحادی نیز در یک بازی پرتنش بر محمود محرابی غلبه کرد. سخت‌ترین بازی این میز را استاد فیده حسن عباسیفر در برابر حریف خوش فکر خود محمد اخگر انجام داد و پس از یک بازی طولانی توانست بر حریف خود غلبه کند.

در پایان دور دوم آریا A با 7.5 امتیاز در صدر و تیم‌های صفحه شطرنج و تربیت بدنی ساوجبلاغ به ترتیب با 6 و 5.5 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار دارند.

نتایج دور دوم

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه کشی کل دورها

پایان دور سوم با صدرنشینی تیم آریا A

 

در دور سوم در میز 1 تیم آریا A (با ترکیب: استاد بین‌المللی روغنی 2357، اتحادی 2255 و کابری 2148 و سهیل صادقی 2099) صدرنشین دور قبل به مصاف تیم تربیت بدنی ساوجبلاغ (با ترکیب: معدن دار، رحیمی، عامری و کوروش‌نیا) رفت و در نهایت با نتیجه نزدیک 2.5 بر 1.5 حریف خود را از پیش رو برداشت. بازی میز 4 به تساوی انجامید و تنها برد تیم ساوجبلاغ را شاهرخ عامری بر روی میز 3 در برابر پیش کسوت شطرنج کرج جواد کابری به دست آورد.

در میز 2 دو تیم تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: اندامی، وارسته، ربانی و درخشان) و اندیشه (با ترکیب: حسینی، محمدی، محرابی و پورقنبرزاده) در برابر هم قرار گرفتند و در نهایت با تساوی 2-2 به کار خود پایان دادند. بازی میزهای 2 و 3 به تساوی انجامید و میز 1 از اندیشه و میز 4 از شهریار بر حریفان خود پیروز شدند.

در میز 3 تیم آریا B (با ترکیب: دکتر کلیایی 2055، چراغی 1980، مجتبی ملکی و محبی) در مصاف با تیم کیش و مات (با ترکیب: پویا پولادی‌بند 2118، مظهری، حاج علی نقی و کریمی) با نتیجه قاطع 4 بر 0 به پیروزی رسید. قابل ذکر است که بازیکن میز 1 تیم کیش و مات پویا پولادی‌بند سر میز مسابقه حاضر نشد!

در میز 4 هیأت شطرنج فردیس (با ترکیب: بودش2077، رزاقی 2128، امیر ملکی 2109 و حمید رضا عابدینی ) نیز با نتیجه مشابه و قاطع 4 بر 0 از سد تیم شهاب (با ترکیب: حیدراولاد، حافظ، کچیان 1955 و علیرضا افتخاری) گذشت.

در میز 5 تیم صفحه شطرنج (با ترکیب: کیاشمشکی 2060، مظفر 1942، کیهان و امیر افتخاری) در برابر تیم عقاب ( با ترکیب: شایان پولادی‌بند، سپهر حسینی، لری امینی و اسدالهی) قرار گرفت که در 3 میز اول موفق شد با نتیجه قاطع 3 بر 0 پیروز شود. اما بازی میز 4 با هماهنگی دو طرف به روز شنبه موکول شد. در ضمن شایان پولادی‌بند بازیکن میز 1 همانند برادر خود سر میز مسابقه حاضر نشد!

و در میز 6 دو تیم بهمن موتور (با ترکیب: فریدونی، اصغری، شهرکی و مردانی) و آریا C ( با ترکیب: نجفی 1826، خوش فطرت، وزیری و رحمتی) به مصاف هم رفتند و در آخر تیم بهمن موتور با نتیجه نزدیک 2.5 بر 1.5 به پیروزی رسید. بازی میز 2 به تساوی انجامید و تنها برد تیم آریا را نیما وزیری در برابر ارژنگ شهرکی به دست آورد.

بدین ترتیب در پایان دور سوم تیم آریا A با 10 امتیاز فعلا در صدر جدول قرار دارد تا نتیجه تنها بازی باقیمانده مشخص شود. تیم صفحه شطرنج با یک بازی کمتر و 9 امتیاز در رده دوم و تیم هیأت شطرنج فردیس با 8.5 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

نتایج دور سوم

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها

 

همچنین بازی عقب افتاده دو تیم صفحه شطرنج و عقاب با حضور امیر افتخاری و صابر اسدالهی انجام شد که افتخاری موفق به کسب امتیاز کامل بازی شد. در نتیجه تیم صفحه شطرنج نیز با 10 امتیاز در کنار تیم آریا A قرار گرفت.


پایان دور چهارم با تداوم صدرنشینی تیم آریا A

 

 

دور چهارم رقابت‌ها صبح جمعه 8 اسفند در هیأت شطرنج کرج دنبال شد و نتایج زیر به دست آمد:

 

 

در میز 1 تیم تربیت‌بدنی ساوجبلاغ (با ترکیب: معدن دار، رحیمی، عامری و کوروش‌نیا) با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 آریا C (با ترکیب: عبدالحسینی، نجفی 1826، خوش فطرت، متشرعی) را از پیش رو برداشت. تنها تساوی تیم آریا را فرید خوش فطرت بر روی میز 3 در برابر شاهرخ عامری به دست آورد.

در میز 2 تیم مدعی صفحه شطرنج (با ترکیب: تعاونی 2017، مریخ، مظفر 1942 و کیهان) در برابر بهمن موتور (با ترکیب: فریدونی، اصغری، شهرکی و مردانی) در حالی با نتیجه 3 بر 1 به پیروزی رسید که می‌توانست نتایج کل میزها را به نفع خود تمام کند. در میز 3 این بازیها میلاد مظفر در حالی که به پوزیسیون برنده‌ای در برابر ارژنگ شهرکی دست یافته بود ناگهان در تله ماتی حریف افتاد و به شکل عجیبی مات شد!!

در میز 3 دو تیم عقاب (با ترکیب: عشقی 2084، شایان پولادی‌بند، سپهر حسینی و اسدالهی) و شهاب (با ترکیب: حیدراولاد، حافظ، کچیان 1955 و علیرضا افتخاری) به مصاف هم رفتندکه در پایان بازی 3 میز اول تیم شهاب با نتیجه 2 بر 1 پیش افتاد. کیومرث عشقی از عقاب و امیر کچیان از شهاب به ترتیب بر امیر حیدراولاد و سپهر حسینی پیروز شدند و بازیکن میز 2 تیم عقاب سر میز مسابقه حاضر نشد! و بازی میز 4 دو تیم با هماهنگی قبلی عقب افتاد.

 

در میز 4 تیم آریا B (با ترکیب: دکتر کلیایی 2055، چراغی 1980، شرافتی 2012 و مجتبی ملکی 1767) به مصاف تیم هیأت شطرنج فردیس (با ترکیب: بودش2077، رزاقی 2128،قربانی 2105 و امیر ملکی 2109) رفت و پس از یک بازی سخت در پایان با نتیجه 2.5 بر 1.5 مغلوب شد. در این دیدار در میز 1 دکتر کلیایی در حالی به تساوی دست یافت که در وضعیت برنده‌ای قرار داشت و یک سوار از حریف خود جلو بود اما در دام جالب عبدالله بودش افتاد و ... در میز 2 امین چراغی 1980 نونهال خوب و مستعد کرجی در یک بازی پیچیده توانست بر بهروز رزاقی 2128 غلبه کند، در این بازی رزاقی یک قربانی مشکوک تفاوت داد و در نهایت نتوانست جبرانی برای آن به دست آورد.

 

در میز 5 و 6 دو تیم تربیت بدنی اندیشه ( با ترکیب: اخگر، خاتمی، میلاد حسینی و محمدی) و آریا A (با ترکیب: اتحادی 2255 و کابری 2148 و سهیل صادقی 2099 و پور ابتهاج 2099) هر دو با نتیجه قاطع 4 بر 0 حریفان خود به ترتیب دو تیم کیش و مات (با ترکیب: علیخانی، مظهری، حاج علی نقی و کریمی) و تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: اندامی، وارسته، ربانی و درخشان) را در هم کوبیدند.

نتایج دور چهارم

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها

 

بازی عقب افتاده دو تیم عقاب و شهاب با برتری تیم عقاب به پایان رسید. این دیدار که بین محمد صابر اسدالهی (عقاب) و حسین صفریان (شهاب) انجام شد, در نهایت به سود اسدالهی پایان یافت و در نهایت بازی دو تیم با تساوی 2-2 پایان پذیرفت.

بدین ترتیب در پایان دور چهارم تیم آریا A با 14 امتیاز صدرنشینی خود را حفظ کرد. تیمهای صفحه شطرنج و هیأت شطرنج فردیس نیز به ترتیب با 14 و 11 امتیاز در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.

توجه: روز جمعه 14 اسفند لیگ کرج به دلیل تداخل با کلاس مربیگری تعطیل است.

 

پایان دور پنجم و همچنان آریا A در صدر جدول!

دور پنجم رقابت‌ها صبح جمعه 21 اسفند در محل هیأت شطرنج کرج برگزار شد.

در این دور و در میز 1 دو تیم تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: وارسته، ربانی، درخشان و رحیمی) و تربیت بدنی ساوجبلاغ (معدن‌دار، رحیمی سام، عامری و کوروش‌نیا) به مصاف هم رفتند که در پایان تیم ساوجبلاغ با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 از سد حریف خود عبور کرد، بازی میز 2 به تساوی انجامید.

در میز 2 اتفاق عجیبی افتاد و تیم کیش و مات در برابر آریا A سر میز مسابقه حاضر نشد!!

در میز 3 هیأت شطرنج فردیس (با ترکیب: بودش، رزاقی، امیر ملکی و حمید رضا عابدینی) با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 تیم تربیت بدنی اندیشه (با ترکیب: اخگر، خاتمی، محمدی و محرابی) را از پیش رو برداشت.

در میز 4 تیم عقاب (با ترکیب: عشقی، حسینی، امینی و اسدالهی) در برابر تیم آریا B ( با ترکیب: دکتر کلیایی، چراغی، مجتبی ملکی و محبی) قرار گرفت و در پایان 3 میز اول با نتیجه 3 بر 0 مغلوب شد و بازی میز 4 مانند قبل به تعویق افتاد.

در میز 5 دو تیم بهمن موتور (با ترکیب:فریدونی، اصغری، شهرکی و مردانی) و شهاب (با ترکیب: حیدراولاد، حافظ، کچیان و علیرضا افتخاری) با نتیجه تساوی 2-2 به کار خود پایان دادند. میزهای 1و 2 از بهمن موتور و میزهای 3 و 4 از شهاب به پیروزی دست یافتند.

و در میز آخر تیم صفحه شطرنج (با ترکیب: کیاشمشکی، مظفر، کیهان و امیر افتخاری) با نتیجه قاطع 4 بر 0 تیم آریا C (با ترکیب: عبدالحسینی، نجفی، وزیری و متشرعی) را در هم کوبید. در میز 1 کیاشمشکی در شاخه‌ای از گامبی بوداپست با مهره سیاه توانست حریف خود را در 14 حرکت مغلوب کند! و در میز 4 نیز افتخاری در حالی که یک تفاوت عقب بود و پوزیسیون مشکوک به تساوی بود با استفاده از تجربه خود به پیروزی رسید.

بدین ترتیب رده‌بندی دور قبل دوباره تکرار شد و آریا A با 18 امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم‌های صفحه شطرنج و هیأت شطرنج فردیس به ترتیب هر کدام با 18 و 14.5 امتیاز در مکان‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

نتایج دور پنجم

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها

 

همچنین طبق جلسه کوتاهی که قبل از شروع دور پنجم با حضور سرپرست مسابقات، سرداور و کاپیتان‌ها برگزار شد پایان دور پنجم به عنوان نیم فصل در نظر گرفته شد و تاریخ دور ششم مسابقات 20 فروردین اعلام گردید.

بازی به تعویق افتاده علی محبی از آریا B و محمد صابر اسدالهی از عقاب با نتیجه تساوی پایان یافت.

 

تیم صفحه شطرنج صدرنشین لیگ کرج در پایان دور ششم

(دور اول از نیم فصل دوم)

نیم فصل دوم لیگ کرج با تغییر بازیکنان در برخی از تیم ها در روز جمعه 20 فروردین آغاز شد.

تغییرات اعمال شده در تیم ها عبارتند از:

هیأت شطرنج فردیس: میز 3 رضا مشاطان 2126 به جای جواد قربانی 2105

تربیت بدنی شهریار: مرتضی وارسته میز 3 و حمید رضا رحیمی میز 6

شهاب: کریم اناری میز 6

عقاب: میز 2 داور بین المللی حمید رضا پورشاهماری به جای شایان پولادی بند و محمد رضا اسدالهی (ریاست هیأت) به جای محمد صابر اسدالهی

بقیه تیم ها بدون تغییر می باشند.

حضور داور بین المللی حمید رضا پورشاهماری، ریاست هیأت محمد رضا اسدالهی و رضا مشاطان قهرمان اسبق کرج گرمای خاصی به نیم فصل دوم خواهد بخشید.

در پایان دور اول از نیم فصل دوم نتایج زیر حاصل شد:

در میز 1 تیم صفحه شطرنج (با ترکیب: تعاونی، مریخ، کیاشمشکی و مظفر) به مصاف تیم تربیت بدنی ساوجبلاغ (مهرداد کوروش نیا، رحیمی، عامری و مهرشاد کوروش نیا) رفت و توانست با نتیجه خوب 3 بر 1 بر حریف خود پیروز شود. تنها امتیاز ساوجبلاغ را شاهرخ عامری بر روی میز 3 به دست آورد.

در میز 2 تیم شهاب (با ترکیب: آقایی، حافظ، کچیان و علیرضا افتخاری) نیز با نتیجه مشابه 3 بر 1 بر تیم آریا C (با ترکیب: نجفی، خوش فطرت، وزیری و رحمتی) غلبه کرد. تنها امتیاز تیم آریا را نیز فرید خوش فطرت بر روی میز 2 به دست آورد.

در میز 3 تیم آریا B (با ترکیب: دکتر کلیایی، چراغی، مجتبی ملکی و محبی) در برابر تیم بهمن موتور (با ترکیب: بختیاری، فریدونی، شهرکی و مردانی) با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 پیروز شد. بازی میز 3 به تساوی انجامید.

در میز 4 تیم های تربیت بدنی اندیشه (با ترکیب: اخگر، حسینی، محمدی و پورقنبرزاده) و عقاب (با ترکیب: عشقی، پورشاهماری، امینی واسدالهی) در برابر هم قرار گرفتند که در نهایت تیم اندیشه با نتیجه 2.5 بر 1.5 به پیروزی دست یافت. بازی میز 1 در حالی که اخگر یک پیاده جلو بود در آخر بازی رخ به تساوی انجامید. در میز 2 استاد حمید رضا پورشاهماری بعد از دو سال دوری از بازی دست به مهره شد و در حالیکه وضعیت بهتری نسبت به حریف خود داشت با یک اشتباه بازی را واگذار کرد و محمد رضا اسدالهی نیز بر حریف خود چیره شد.

در میز 5 تیم آریا A (با ترکیب: استاد بین المللی روغنی، اتحادی، کابری و صادقی) با دو میز به مصاف تیم هیأت شطرنج فردیس (با ترکیب: بودش، رزاقی، مشاطان و امیر ملکی) رفت و نتیجه هر دو میز را به حریف خود واگذار کرد! بازی میزهای 1 و 4 با هماهنگی دو تیم به تعویق افتاد.

و در میز 6 تیم تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: وارسته، ربانی، درخشان و اندامی) با نتیجه قاطع 4 بر 0 در برابر تیم کیش و مات (با ترکیب: سید علیخانی و مظهری) به پیروزی رسید و باز هم دو بازیکن کیش و مات سر میز مسابقه حاضر نشدند!!

بدین ترتیب با توجه به نتایج بالا تیم صفحه شطرنج با 21 امتیاز به صدر جدول صعود کرد. تیم های آریا A و هیأت شطرنج فردیس به ترتیب هر کدام با 18 و 16.5 امتیاز و دو بازی کمتر در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

نتایج دور ششم

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها

 

 پایان دور هفتم و صدرنشینی مجدد تیم آریا الف

در دور هفتم بر روی میز یک  تیم ساوج بلاغ (1- مهرداد کوروش نیا 2- معدن دار 3- عامری 4- مهرشاد کوروش نیا ) با نتیجه قاطع 4 بر 0 تیم کیش و مات ( 1- علیخانی 2- مظهری 3- حاج علی نقی 4- کریمی ) را شکست داد. 
در میز دو : تیم فردیس(1- رزاقی 2- مشاطان 3- ملکی 4- حمید رضا عابدینی ) با نتیجه 3 بر 1 تیم تربیت بدنی شهریار (1- وارسته 2- ربانی 3- درخشان 4- رحیمی )را برد. تنها برد تیم شهریار را وارسته در مقابل رزاقی بر روی میز 1 بدست آورد. 
در میز سه  : تیم عقاب نتوانست مقابل تیم آریا A حاضر شود و تیم آریا 4 امتیاز شیرین بدست آورد.

در میز چهار : تیم اندیشه(1- اخگر 2- حسینی 3- محرابی 4- پور قنبر زاده ) 3 بر 1 تیم بهمن موتور(1- فریدونی 2- اصغری 3- شهرکی 4- انصاری) را شکست داد. تنها برد تیم بهمن موتور را فریدونی مقابل اخگر بر روی میز یک بدست آورد.

میز پنج : تیم آریا B با ترکیب( 1-کلیایی 2- چراغی 3- ملکی 4- محبی ) دیگر تیم هم نام خود آریای C با ترکیب (1- عبدالحسینی 2- نجفی 3- وزیری 4- متشرعی ) را 3 بر 1 شکست داد . بازی میز های 1 و 4 مساوی شد.

میز شش : تیم صفحه شطرنج(1- تعاونی 2- کیاشمشکی 3- مظفر 4- امیر افتخاری) صدرنشین دور قبل به سختی و با نتیجه 2.5 بر 1.5توانست تیم شهاب (1- آقایی 2- کچیان 3- علیرضا افتخاری 4- اناری)را شکست دهد. در میز 1 رحیم تعاونی بواسطه تجربه خود در یک پوزیسیون متعادل به پیروزی رسید. در میز 2 امیر کچیان از تیم شهاب در حالی که در ابتدا یک سوار عقب افتاد توانست بازی را مساوی کند. تنها برد تیم شهاب را علیرضا افتخاری مقابل میلاد مظفر بر روی میز 3 بدست آورد.
بازی عقب افتاده تیم آریا A و تیم فردیس انجام شد که در میز 1 روغنی با پیروزی بر بودش تنها برد تیمش را بدست آورد. و در میز 4 ملکی بر صادقی به پیروزی رسید. و تیم فردیس 3 بر 1 تیم آریا A را شکست داد.

 نتایج دور هفتم 

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها


تداوم صدرنشینی تیم آریا A در پایان دور هشتم

در پایان دور هشتم نتایج زیر به دست آمد:

در میز 1 رقابت ها تیم های تربیت بدنی ساوجبلاغ (با ترکیب: معدن دار، رحیمی، عامری و کوروش نیا) و شهاب (با ترکیب: آقایی، کچیان، افتخاری و اناری) به مصاف هم رفتند که با توجه به عقب افتادن دو میز 3 و 4 دو تیم با نتیجه 1-1 به کار خود پایان دادند. میز 1 از ساوجبلاغ و میز 2 از شهاب به پیروزی رسیدند.

در میز 2 شاهد پیروزی خوب 3 بر 1 تیم صفحه شطرنج (با ترکیب: مریخ، مظفر، کیهان و امیر افتخاری) در برابر آریا B (با ترکیب: دکتر کلیایی، چراغی، شرافتی و مجتبی ملکی) بودیم. تنها پیروزی آریا را دکتر کلیایی روی میز 1 به دست آورد.

در میز 3 تیم تربیت بدنی اندیشه (با ترکیب: اخگر، خاتمی، حسینی و محمدی) در برابر تیم آریا C (با ترکیب: عبدالحسینی، خوش فطرت، وزیری و متشرعی) قرار گرفت و با نتیجه خوب 3 بر 1 از سد این تیم گذشت. تنها امتیاز آریا را متشرعی روی میز 4 به دست آورد.

در میز 4 رقابت ها نیز شاهد اتفاق خاصی نبودیم و تیم آریا A (با ترکیب: استاد بین المللی آرش روغنی، اتحادی، کابری و صادقی) قدرتمندانه و با نتیجه قاطع 4 بر 0 تیم بهمن موتور (با ترکیب: فریدونی، انصاری، شهرکی و مردانی) را در هم کوبید.

در میز 5 شاهد رویارویی دو تیم تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: وارسته، ربانی، درخشان و اندامی) و عقاب (با ترکیب: عشقی، استاد پورشاهماری، لری امینی و محمد رضا اسدالهی) بودیم که در نهایت تیم عقاب با نتیجه خوب 3 بر 1 به پیروزی رسید. تنها امتیاز تیم شهریار را اندامی روی میز 4 به دست آورد. در این دیدار استاد پورشاهماری با ارائه یک بازی زیبای پوزیسیونی پس از مدت ها دوری از مسابقات (در قالب یک بازیکن) آغازی طوفانی را رقم زد.

در میز 6 تیم شطرنج فردیس (با ترکیب: بودش، مشاطان، ملکی و حمید رضا عابدینی) به مصاف تیم کیش و مات (با ترکیب: علیخانی و مظهری) رفت و نتیجه دو میز اول را به سود خود رقم زد، اما باز هم دو میز 3 و 4 کیش و مات سر میز مسابقه حاضر نشدند!

 نتایج دور هشتم 

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها

 

پایان دور دهم و قهرمانی زودهنگام تیم آریا A

در این دور و در میز 1 تیم های تربیت بدنی ساوجبلاغ (با ترکیب: معدن دار، رحیمی، عامری و حاج رسولی ها) و آریا B (با ترکیب: دکتر کلیایی، چراغی، مجتبی ملکی و محبی) در برابر هم قرار گرفتند که در پایان تیم آریا با نتیجه 2.5 بر 1.5 بر حریف خود پیروز شد. بازی میز 2 به تساوی انجامید و تنها پیروزی ساوجبلاغ را شاهرخ عامری بر روی میز 3 به دست آورد. نکته دیگر این که حاج رسولی ها سر میز مسابقه حاضر نشد!

در میز 2 شاهد رقابت دو تیم تربیت بدنی اندیشه (با ترکیب: حسینی، محمدی، محرابی و پور قنبرزاده) و شهاب (با ترکیب: آقایی، کچیان، علیرضا افتخاری و صفریان) بودیم که تیم اندیشه با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 بر حریف خود غلبه کرد. تنها تساوی شهاب را افتخاری روی میز 3 کسب کرد. ضمنا امیر کچیان نیز سر میز مسابقه حاضر نشد!

در میز 3 تیم صدر جدولی مدرسه شطرنج آریا A (با ترکیب: استاد فیده عباسیفر، استاد بین المللی روغنی، اتحادی و کابری) در یک بازی حساس به مصاف تیم دوم جدول رده بندی صفحه شطرنج (با ترکیب: تعاونی، کیاشمشکی، مظفر و امیر افتخاری) رفت. در این بازی که تیم آریا با ترکیب اصلی خود حضور یافته بود توانست حریف را با نتیجه خیلی خوب 3.5 بر 0.5 شکست دهد و با 34.5 امتیاز و پیش از برگزاری دور آخر به مقام قهرمانی دست یابد. تنها تساوی صفحه شطرنج را رحیم تعاونی با مهره سیاه و در شاخه ای از شروع اسپانیایی در برابر استاد فیده حسن عباسیفر به دست آورد.

در میز 4 تیم تربیت بدنی شهریار (با ترکیب: وارسته، ربانی، درخشان و اندامی) نیز با نتیجه مشابه 3.5 بر 0.5 مدرسه شطرنج آریا C (با ترکیب: عبدالحسینی، خوش فطرت، وزیری و متشرعی) را از پیش رو برداشت. بازی میز 1 به تساوی انجامید.

در میز 5 هم مثل دورهای قبل تیم کیش و مات سر میز مسابقه حاضر نشد و تیم بهمن موتور نتیجه را به سود خود ثبت کرد!

و سرانجام در میز آخر بازی حساس دیگری برگزار شد. تیم هیأت شطرنج فردیس (با ترکیب: بودش، رزاقی، مشاطان و امیر ملکی) که برای صعود به رده دوم به پیروزی احتیاج داشت در برابر تیم عقاب (با ترکیب: عشقی، استاد پورشاهماری، امینی و اسدالهی) که برای فرار از سقوط می جنگید قرار گرفت. در میز 1 عبدالله بودش و کیومرث عشقی در شاخه ای از بازی روسی به مصاف هم رفتند. این بازی نفس گیر که 53 حرکت به طول انجامید و هر دو بازیکن از حرکت 22 به بعد در تنگی زمان به سر می بردند سرانجام به سود عشقی به پایان رسید. در میز 2 استاد پورشاهماری به بازگشت طوفانی خود ادامه داد و بهروز رزاقی بازیکن خوش فکر و خوش اخلاق تیم حریف را شکست داد. این بازی که ابتدا با شروع اسپانیایی آغاز شده بود، در ادامه به ساختار پیاده ای بنونی تبدیل شد و استاد پورشاهماری با یک قربانی استراتژیک پیاده در e5 آرام آرام بازی را به سود خود به پایان رساند. (بازی به زودی در سایت قرار می گیرد.) در میز 3 پس از آنکه علی امینی در برابر قهرمان اسبق کرج رضا مشاطان در وسط بازی مقاومت کرد، در آخر بازی تسلیم تجربه حریف خود شد و بازی را واگذار کرد. بازی میز 4 به تعویق افتاد. بدین ترتیب در پایان بازی 3 میز تیم عقاب با نتیجه 2 بر 1 پیش افتاد.

 

 نتایج دور دهم

مشاهده جدول دوره‌ای و رده‌بندی

قرعه‌کشی کل دورها

 پایان دور یازدهم(آخر) با قهرمانی تیم آریا الف

تیم مدرسه شطرنج آریا (حسن عباسفر- آرش روغنی- هوتن اتحادی- جواد کابری- سهیل صادقی- پورابتهاج) با 37.5 امتیاز اول شد
تیم فردیس ( بودش- رزاقی- مشاطان-امیر ملکی- مرتضی عابدینی- حمیدرضا عابدینی) با 33.5 امتیاز دوم و تیم صفحه شطرنج (تعاونی-مریخ-کیاشمشکی-مظفر-کیهان-افتخاری) با 32 امتیاز سوم شدند.

( 3.5 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
ميهمان
  • asadollahi
  • ( 20 دی 1388 )
  • 0
اخبار رشته های گوناگون ورزشی شهرستان کرج: رييس هيات شطرنج کرج: سعيدلو ، خواسته اکثريت جامعه شطرنج کشور را عملي کرد. محمد رضا اسداللهي" روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با ابراز خرسندي از اين انتصاب افزود: به عقيده اکثر کارشناسان، عملکرد کامبوزيا طي سال هاي 80 تا 84 که رياست فدراسيون شطرنج را بر عهده داشت مطلوب بود. رييس هيات شطرنج کرج ، ارتباط و تعامل مناسب با فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) و کسب چند کرسي فيده براي کشورمان،‌ کسب ميزباني تهران جهت برگزاري مسابقه بين دو استاد بزرگ شطرنج جهان به نام هاي "ويس واناتان آناند" از هند و "آلکسي شيروف" از اسپانيا و انجام اقدامات ساختاري از جمله احداث سالن هاي اختصاصي شطرنج را از اقدامات مهم کامبوزيا، طي چهار سال رياستش در فدراسيون شطرنج عنوان کرد. اسداللهي در ادامه با بيان اينکه کار ساخت سالن اختصاصي هيات شطرنج شهرستان کرج نيز در زمان رياست کامبوزيا در فدراسيون آغاز شد گفت: اميدواريم با حمايت سرپرست جديد فدراسيون شطرنج، سالن ياد شده را که کار ساخت آن به پايان رسيده، هر چه زودتر به هيات کرج واگذار شود. وي اظهار داشت: اعضاي هيات رييسه شطرنج کرج، طي نشستي که سه شنبه هفته جاري با سرپرست فدراسيون شطرنج برگزار خواهند کرد، خواسته ها و انتظارهاي شطرنج بازان کرجي را به اطلاع کامبوزيا خواهند رساند. اکنون شهرستان کرج داراي بيش از يکهزار شطرنج باز ساماندهي شده است که 30 درصد آنان را بانوان تشکيل مي دهند.  irna
User Avatar
ميهمان
  • صابر
  • ( 05 بهمن 1388 )
  • 0
سلام. به این میگین سایت جایی که این admin2 مدیرش باشه باید درشو گل گرفت ag
User Avatar
ميهمان
  • raha
  • ( 30 فروردین 1389 )
  • 0
admin2 i love u!!!