Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » البرز » مجتبی ملکی قهرمان مسابقات جام رمضان استان البرز

مجتبی ملکی قهرمان مسابقات جام رمضان استان البرز

0
8885

مسابقات جام رمضان استان البرز عصر امروز 2/6/90 در ساعت 18:30 آغاز شد. این دوره از مسابقات با استقبال خوب بازیکنان همراه است و 119 نفر در این مسابقات شرکت کرده که بیش از 70 درصد آنها را رده های سنی تشکیل می دهند. در این دوره 9 بازیکن با درجه بین المللی حضور دارند که شماره یک جدول به مهرداد صداقتی 2228 اختصاص دارد. سرداوری این مسابقات بر عهده عبدالله بودش می باشد.

آئین نامه مسابقات

دور اول مسابقات بیش از 4 ساعت به طول انجامید و آخرین بازی بین سینا عینی و امیر محمد رحیمی انجام شد. نتایج دور اول به شرح زیر است:

25 برد برای سفید، 3 تساوی و 30 برد برای سیاه

نتایج دور اول

قرعه کشی دور دوم

نتایج دور دوم به دلیل مشکل در سرور اصلی در سایت قرار نگرفت و به همین دلیل از همه دوستان عذرخواهی می کنیم

24 برد برای سفید، 6 تساوی و 24 برد برای تساوی

 

نتایج دور سوم:

در این دور در میز 1 مهرداد صداقتی در برابر علیرضا فریدونی در یک بازی عجیب به یک وضعیت بازنده رسید که فریدونی نتوانست به خوبی از برتری خود استفاده کند و در نتیجه با یک اشتباه فاحش بازی را واگذار کرد. در میز 2 عشقی و قلم زن در یک بازی نزدیک به مصاف هم رفتند که در نهایت عشقی بر حریف خود غلبه کرد. در میز 3 و 5 دکتر کلیایی و نینا همتی زاده در یک بازی نه چندان طولانی بر حریفان خود مدیر روستا و مصوری پیروز شدند. در میز 4 امیر کچیان در شروع بازی یک سوار به حریف خود قربانی داد که در ابتدا اشتباه به نظر می رسید اما با مدیریت خوب و بازی صحیح، وی توانست حریف خود علیخانی را از پیش رو بردارد. در میز 6 ایلیا سرابی در حالی که در شروع بازی وضعیت خوبی نداشت با ارائه یک بازی خوب توانست بازی را نجات داده و در آخر بازی وزیر به تکرار پوزیسیون دست پیدا کند که پیش از قبول تساوی توسط طرفین ناگهان موبایل وی به صدا درآمد! و در نتیجه بازی به سود ملکی به پایان رسید. از نتایج دیگر می توان به پیروزی آرش حقیقی بر امین شاه کرمی، محمد رسول شفیعی بر یاسمین حاج علی نقی، نیکا فیض بر مصطفی لک و هما اسماعیلی  بر محمد حسین خادم شریف در حالی که در وضعیت بازنده ای بسر می برد با ایجاد تهدید ماتی و اشتباه حریف بازی را به سود خود تمام کرد، اشاره کرد.

28 برد برای سفید، 5 تساوی و 24 برد برای سیاه

نتایج دور سوم

قرعه کشی دور چهارم

 

نتایج دور چهارم:

در این دور در میز 1 مجتبی ملکی در شاخه ای از دفاع سیسیلی در حالی که یک پیاده عقب بود با ارائه یک بازی فعال و استفاده از اشتباه حریف توانست بر حریف قدرتمند خود و شماره یک جدول مهرداد صداقتی غلبه کند. در میز 2 محمد صباحی و کیومرث عشقی به مصاف هم رفتند و در وسط بازی به دلیل اشتباه عشقی صباحی توانست وزیر دوم خود را وارد بازی کند و ماتریال به شکل دو وزیر و اسب برای سفید و وزیر و دو فیل و اسب برای سیاه شد. در ادامه بازی با توجه به اینکه صباحی از هنگام دو وزیره شدن در تنگی زمان شدید به سر می برد با یک اشتباه عجیب بازی را به تساوی رساند و بازی با شرایط تساوی وارد آخر بازی شد که به دلیل غفلت وی و تمام شدن زمانش بازی به سود عشقی به پایان رسید. در میز 3 دکتر کلیایی در شاخه بسته از دفاع سیسیلی و در یک بازی نزدیک بر حریف خود سهراب علیزاده به پیروزی رسید. در میز 4 امیر کچیان با مهره سیاه در یک بازی پایاپای بر حریف خود بهنام بودیانی غلبه کرد. در میز 5 نینا همتی زاده با مهره سفید و با ارائه یک بازی قوی به راحتی بر حریف خود ایرج رنجی پیروز شد.بازی وارسته و خدابنده در میز 6 به تساوی رسید.

از نتایج دیگر می توان به پیروزی امیر علی مظهری بر داود فرد، ایلیا سرابی بر محمد باجلان، آرش حقیقی در یک بازی خیلی کوتاه با مات مختنق در شروع بازی بر حسین نجفی، امیر حسین حسنی بر ماندانا رضایی، امیر صادقی بر یاسمین حاج علی نقی و تساوی محمد رسول شفیعی در برابر محمد قلم زن اشاره کرد.

بدین ترتیب 5 بازیکن با 4 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند.

28 برد برای سفید، 3 تساوی و 27 برد برای سیاه

نتایج دور چهارم

قرعه کشی دور پنجم

رده بندی تا پایان دور چهارم

 

نتایج دور پنجم:

در این دور در میز یک عشقی و همتی زاده در شاخه پذیرفته شده از گامبی بنکو به مصاف هم رفتند که پس از یک بازی پایاپای در نهایت بازی با پیروزی عشقی به پایان رسید. در میز دو دکتر کلیایی با مهره سیاه و در شاخه ای فرعی از دفاع سیسیلی با کچیان به رقابت پرداخت، در این بازی دکتر کلیایی دو پیاده به همراه گسترش عالی از حریف خود جلو بود اما نتوانست از برتری خود استفاده کند و در نهایت با بازی فعال حریف خود در آخر بازی به تساوی رضایت داد. در میز 3 مجتبی ملکی با ارائه یک بازی فعال در دفاع گرونفلد بر حریف خود امینی پیروز شد. در میز 4 بازی دو همکلاسی مظهری و طبسی که در این جدول خوب ظاهر شدند در نهایت به تساوی انجامید.

از نتایج دیگر می توان به پیروزی صداقتی بر حسنی، امیر نجفی بر حیدری، خدابنده بر خانی، صباحی بر مسعودی نژاد، وارسته بر قلم زن، علی امینی بر ذوقی، کیمیا عابدینی بر کاویانی و تساوی عسل جعفری و ماندانا رضایی اشاره کرد.

بدین ترتیب کیومرث عشقی و مجتبی ملکی با امتیاز کامل در صدر جدول قرار گرفتند.

21 پیروزی برای سفید، 7 تساوی و 29 پیروزی برای سیاه

نتایج دور پنجم

قرعه کشی دور ششم

رده بندی تا پایان دور پنجم

 

نتایج دور ششم:

در این دور در میز یک ملکی و عشقی در شاخه ای از دفاع اسلاو به مصاف هم رفتند در این بازی عشقی در شروع بازی یک پیاده جلو افتاد که در ازای آن ملکی با باز کردن خطوط وضعیت خود را بهبود بخشید و پس از آنکه در آخر بازی و در تنگی زمان سوار به ازای دو پیاده جلو افتاد در نهایت به تساوی رضایت داد. در میز 2 طولانی ترین بازی دور ششم بین صداقتی و دکتر کلیایی اتفاق افتاد. دکتر کلیایی با تبدیل شاخه به واریانت دراگون بازی خوبی را در برابر صداقتی ارائه داد اما پس از گذشت بیش از 4 ساعت از بازی، وضعیت به فرم عجیبی رسید که تشخیص نتیجه بسیار سخت بود و به دلیل خستگی و تنگی زمان هر دو بازیکن دچار اشتباهات زیادی شدند، به طوری که نتیجه بازی در حال چرخش بین دو بازیکن بود اما پس از همه تنشها در آخرین لحظات که صداقتی برنده شده بود با یک اشتباه بازی به تساوی و تکرار پوزیسیون رسید. در میز 3 کچیان و همتی زاده که سبک بازی مشابهی دارند و هر دو از متخصصین گامبی بنکو با مهره سیاه هستند در برابر هم قرار گرفتند همتی زاده که پس از ورود به مرحله وسط بازی توانست یک پیاده از حریف خود جلو بیفتد پس از یک بازی طولانی در آخر بازی یک تفاوت به ازای دو پیاده داد و در حالی که وضعیت سیاه یعنی کچیان کمی بهتر بود در نهایت این بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسید. در میز 4 امیر نجفی در شاخه تعویضی از دفاع فرانسه و با ارائه یک بازی فعال توانست بر حریف خود و قهرمان اسبق مسابقات فجر کرج فریدونی غلبه کند. در میز 5 خدابنده با مهره سفید و با خیمه ماروکسی به مصاف واریانت دراگون علیخانی رفت و در آخر بازی یک سوار به ازای 2 پیاده جلو افتاد که در نهایت علیخانی بازی را به مات با فیل و اسب کشاند و خدابنده به راحتی حریف خود را مات کرد. در میز 6 صباحی با حمله چهار پیاده در دفاع هندی شاه به مصاف امیر علی مظهری که در این جدول خیلی خوب ظاهر شده بود رفت و در نهایت توانست بر حریف خود غلبه کند.

از نتایج دیگر می توان به پیروزی ایلیا سرابی بر داود فرد، زهرا غفاری بر ایرج رنجی، قاسم ثانی بر محمد قلم زن، علی طاهرکی بر خادم شریف و تساوی طبسی در برابر سهراب علیزاده و بودیانی در برابر وارسته اشاره کرد.

بدین ترتیب و با نتایج این دور همچنان عشقی و ملکی با 5.5 امتیاز در صدر قرار دارند و 6 بازیکن با پنج امتیاز در تعقیب آنها هستند.

21 پیروزی برای سفید، 10 تساوی و 16 پیروزی برای سیاه

نتایج دور ششم

رده بندی تا پایان دور ششم

قرعه کشی دور هفتم

 

نتایج دور هفتم:

در این دور در میز یک دکتر کلیایی در حالی که در شروع بازی یک پیاده به ازای گسترش عقب بود با ارائه یک بازی فعال و تاکتیکی در مقابل اشتباه عشقی بازی را با پیروزی به پایان رساند. در میز 2 مجتبی ملکی در حالی که در وسط بازی تفاوت به ازای یک پیاده عقب بود به حریف خود کچیان پیشنهاد تساوی داد که حریف نپذیرفت و در ادامه توانست با گرفتن فضا بازی را به سود خود به پایان برساند و با این امتیاز و با توجه به نتیجه میز یک عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند. در میز 3 محمد صباحی در حالی که یک پیاده عقب بود توانست بر حریف خود امیر نجفی غلبه کند. در میز 4 میلاد خدابنده در ساختاری از دیوار سنگی متقابل بر صابرنیا پیروز شد. در میزهای 5 و 6 مهرداد صداقتی و نینا همتی زاده به ترتیب بر علی اسماعیلی و عرفان متشرعی غلبه کردند و در میز 7 محمد رضا وارسته بر سر میز خود حاضر نشد! در میز 8 نیز ایلیا سرابی که در مسابقات اخیر بسیار خوب ظاهر شده و نتایج خوبی به دست آورده است در بازی برابر بهنام بودیانی به پیروزی رسید تا در جمع ده نفر برتر این رقابتها قرار گیرد

با نتایج بالا ده نفر برتر به شرح زیر مشخص شدند:

نفر اول: مجتبی ملکی با 6.5 امتیاز

نفر دوم: محمد صباحی با 6 امتیاز

نفر سوم: حسن کلیایی با 6 امتیاز

نفر چهارم: میلاد خدابنده با 6 امتیاز

نفر پنجم: کیومرث عشقی با 5.5 امتیاز

نفر ششم: مهرداد صداقتی با 5.5 امتیاز

نفر هفتم: نینا همتی زاده با 5.5 امتیاز

نفر هشتم: ایلیا اموری سرابی با 5.5 امتیاز

نفر نهم: جواد عبدی با 5.5 امتیاز

نفر دهم: امیر کچیان با 5 امتیاز

 نفرات برتر رده های سنی :

امیر علی مظهری با 5 امتیاز نفر برتر زیر 16 سال

مهیار مصوری با 5 امتیاز نفر برتر زیر 14 سال

محمد رسول شفیعی با 4.5 امتیاز نفر برتر زیر 12 سال 

نیما مدیر روستا با 4 امتیاز نفر برتر زیر 10 سال  

پویا محمدی با 4 امتیاز نفر برتر زیر 8 سال

زهرا غفاری با 5 امتیاز نفر برتر دختران رده سنی 

 برندگان جوایز تصادفی :4 بار شرکت رایگان در مسابقه هفتگی هیات

 نفر 22 : عرفان متشرعی

نفر 32 : محمد رسول شفیعی

نفر 42 : امیر حسین حسنی

نفر 52 : پویا محمدی

نفر 62 : محمد شریفی

نفر 72 : امین الماسی

نفر 82 : علی نیکخواه بهرامی

نفر 92 : علی بهنام 

نتایج دور هفتم

رده بندی نهایی

 

مجتبی ملکی قهرمان مسابقات جام رمضان استان البرز

 

 

 

 

 

 

 

( 2.8 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.