Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » البرز » پایان دور هفتم لیگ دسته 1 کرج

پایان دور هفتم لیگ دسته 1 کرج

0
4344

حفظ صدرنشینی توسط تيم‌ پاسارگاد در پایان دور هفتم!

در پایان دور دوم از نیم فصل دوم لیگ دسته 1 کرج نتایج زیر به دست آمد:

در دور هفتم در ميز 1 تيم ساحل (با تركيب: نجاری- عليرضا افتخاري - خدامرادی- صابرنیا) که نیاز زیادی به کسب امتیاز داشت در برابر تیم تربیت بدنی اندیشه (با تركيب: ربانی- وارسته- فرزين- رحیمی) پر قدرت ظاهر شد و با نتیجه خوب 3.5 بر 0.5 این تیم را از پیش رو برداشت. بازی میز 1 به تساوی انجامید.

در میز 2 تیم قدرتمند کیش و مات (با تركيب: مهدوي‌راد 2229- حمید شافعی2133- هادی قربانی 2131- ميرزايي 2170) با مهره سفید به مصاف تیم تربیت بدنی شهریار (با تركيب: اکبری- اخگر- خاتمي- حسینی) رفت و با نتیجه عجیب 3 بر 1 به پیروزی رسید. در این بازی در میز 2 حمید شافعی که برتری قابل ملاحظه ای در بازی داشت، ناگهان با یک ترکیب اشتباه وزیر خود را از دست داد! و در ازای آن فقط یک فیل به دست آورد ولی در ادامه با ارائه یک بازی فعال حریف خود را وادار به اشتباه کرد و در نتیجه وارد یک آخربازی با رخ و فیل های ناهمرنگ با 3 پیاده عقب شد!! و از این موضوع که حریفش در تنگی زمان فرار گرفته بود استفاده کرد و حریف خود را مات کرد!! همچنین در جدال میز 3 هادی قربانی در برابر سید بهروز خاتمی نوجوان خوش فکر اندیشه که یک پیاده جلو بود، ناگهان با یک دست مهره اشتباه در وضعیت بحرانی قرار گرفت مات شد!! در دو میز دیگر اتفاق خاصی نیفتاد.

در میز 3 تیم صدرنشین پاسارگاد ( با ترکیب: بودش 2062- عشقی 2106- مشاطان 2126- مریخ) به مصاف تیم فرزین (با تركيب: حيدراولاد- فریدونی- فرد- هادی جعفری) رفت و در یک جدال عجیب با نتیجه خوب 3.5 بر 0.5 به پیروزی رسید و با این نتیجه صدرنشینی خود را حفظ کرد! در این بازی در میز 1 عبدالله بودش در یک بازی سخت در برابر حیدر اولاد در آخر بازی فیل در برابر اسب با یک دام زیرکانه بازی را به سود خود به پایان رساند. اما در میز 2 یک بازی عجیب دیگر بین علیرضا فریدونی و کیومرث عشقی انجام شد در این بازی عشقی که در شروع بازی به برد دست پیدا کرده بود، ناگهان با یک محاسبه اشتباه پوزیسیون برنده خود را ابتدا به یک پوزیسیون مساوی و سپس به یک پوزیسیون بازنده تبدیل کرد و حالا نوبت اشتباه فریدونی در آخربازی بود! وی 3 پیاده پیشرفته در برابر یک رخ حریف داشت و براحتی می توانست بازی را به سود خود به پایان رساند اما با اشتباهی که انجام داد 2 پیاده خود را ازدست داد ولی یک پیاده سرانجام به وزارت رسید آنهم چه وزارتی!! وزیری که پس از 108 حرکت و 4 ساعت و 45 دقیقه بازی نتوانست رخ را شکست دهد! و بازی سرانجام به تساوی انجامید. در میز 3 مورد خاصی نبود اما در میز 4 حسین مریخ در برابر هادی جعفری در حالتی که هیچ کدام از طرفین گسترش خود را تکمیل نکرده بودند یک تفاوت در a8 از دست داد و با حمله در جناح وزیر با دفاع بد جعفری بازی را به سود خود به پایان رسانید.

در میز 4 تیمهای تربیت بدنی ساوجبلاغ (با تركيب: معدن‌دار- عامری- رحيمي سام- جوانمرد) و ملوان (با تركيب: طوافي- اصغری- آقایی- سرستیان) مقابل هم قرار گرفتند و تیم ملوان با نتیجه خوب 3 بر 1 حریف خوب خود را از پیش رو برداشت. تنها امتیاز ساوجبلاغ را شاهرخ عامری بر روی میز 2 به دست آورد.

بازی میز 5 بین دو تیم اورال و آریا (الف) به دلیل حضور بازیکنان آریا در مسابقات، به تعویق افتاد.

و سرانجام در میز 6 تیم آریا (ب) (با تركيب: امیر افتخاری- چراغي- حسینی- پهلوانی) که با آمدن امیر افتخاری به این تیم جان تازه ای گرفت در برابر تیم کانون مهندسان ( با ترکیب: میردامادی- رهبر- یاوری- جلالی) با نتیجه 4 بر 0 به پیروزی رسید و دومین برد تیمی خود را تجربه کرد. میزهای 3 و 4 تیم کانون مهندسان سر میز مسابقه حاضر نشدند!

در پايان اين دور با یک بازی عقب افتاده، تيم پاسارگاد با 23.5 امتياز همچنان در صدر جدول و تيم‌ کیش و مات با 22.5 امتیاز در تعقیب آن و در مکان دوم قرار دارد. جدال دو تیم اورال با 18 امتیاز و آریا الف با 17.5 امتیاز مکان های سوم و چهارم جدول را تعیین می کند. تیم تربیت بدنی شهریار با 15 امتیاز پنجم، تیم ملوان با پیروزی در این دور با 14 امتیاز و یک پله صعود در مکان ششم، تربیت بدنی ساوجبلاغ در مکان هفتم، تیم آریا (ب) با 12 امتیاز و دو پله صعود در مکان هشتم و تیمهای فرزین، تربیت بدنی اندیشه، ساحل و کانون مهندسان به ترتیب با 10، 9.5، 8 و 0.5 امتیاز در مکانهای بعدی قرار دارند.

نتایج دور هفتم

جدول دوره ای

جدول نیم فصل اول
( 4.7 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.