Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » دور پنجم: انصراف دینگ، بازگشت کاروانا

دور پنجم: انصراف دینگ، بازگشت کاروانا

0
1490

 

 با آغاز دور پنجم رقابتها یکی از میزهای پنجگانه رقابتها خالی بود... این موضوع در پی انصراف دینگ لیرن، بعد از سانحه ای که در حین دوچرخه سواری برایش اتفاق افتاده بود و نهایتا به عمل جراحی او منجر شد اتفاق افتاد. هرچند پزشکان حال وی را خوب ارزیابی کردند و اذعان داشتند که مشکلی برای ادامه تورنمنت نخواهد داشت اما خود او تصمیم گرفت که از ادامه مسابقات کناره گیری کند. با این وصف نتایج او در سه دور اول بازیها برای محاسبه ریتینگ محاسبه خواهد شد اما تاثیری در جدول رده بندی نهایی این تورنمنت نخواهد گذاشت. حریف دور پنجم او وسلی سو بود که امروز استراحت کرد.

در سایر بازیهای این دور ویشی آناند با مهره های سیاه به مصاف کارلسنی رفت که هر دو دور قبلی خود با مهره های سفید را با 1.e4 پیروز شده بود اما در برابر آناند 1.c4 را انتخاب کرد. ببر مدرس به خوبی توانست جریان بازی را کنترل کند و در نهایت نخستین تساوی کارلسن با مهره های سفید در این تورنمنت را رقم بزند.

 

 

 

در دیگر بازی این دور ممدیاروف به مصاف ناکامورا رفت که در شرایطی که نبرد بازی در حال آغاز بود دو بازیکن در حرکت بیست و چهارم به تساوی رضایت دادند تا برخلاف همیشه ناکامورا با پنج تساوی پیاپی به کار خود در این تورنمنت ادامه دهد.

 

 

دیدار مکسیم وشیه که در دور قبل در برابر کاریاکین متحمل شکست شده بود با آرونیان یکی از فاتحان دور قبلی هم در تنها 25 حرکت با نتیجه مساوی به پایان رسید تا دو بازیکن جانب احتیاط را رعایت کرده باشند.

 

 

اما در جذاب ترین بازی دور پنجم فابیانو کاروانا که در دور قبل به علت عدم حضور دینگ بیش از سایر بازیکنان استراحت کرده بود با تمام توان خود در برابر کاریاکینی قرار گرفت که در دور قبل به زیبایی بر ام وی ال غلبه کرده بود، کاروانا با ارائه یک بازی بسیار دقیق و حسابگرانه و البته با کمک گرفتن از چند بی دقتی کاریاکین موفق شد سوارهای خود را به خوبی مانور داده و کنترل نقاط استراتژیک پوزیسیون را بدست بگیرد، نهایتا کاریاکین به امید ایجاد کیش دائم دست به قربانی سوار زد اما کاروانا با خونسردی خاص خود ضرایط را کنترل کرد و با توجه به برتری قابل توجه متریالی او کاریاکین در حرکت 41 و درست پس از رسیدن به کنترل زمانی تسلیم شد.

 

 

با نتایجی که در دور پنجم بدست آمد و با توجه به کناره گیری دینگ، مگنوس کارلسن پس از شکستی که کاریاکین متحمل شد اختلاف خود را با رده دوم جدول به یک امتیاز افزایش داد و با 3.5 امتیاز مقتدرانه صدرنشین است. آناند،کاریاکین، ناکامورا و آرونیان با 2.5 امتیاز در تعقیب صدرنشین هستند.

بازیهای دور ششم امروز ساعت 7 به وقت تهران طبق برنامه زیر برگزار میشوند:

 

آرونیان - کاروانا

ناکامورا - وشیه

آناند - ممدیاروف

سو - کارلسن

کاریاکین (استراحت)

 

 

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.