Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » دور چهارم: پیروزی های در خشان کاریاکین و آرونیان

دور چهارم: پیروزی های در خشان کاریاکین و آرونیان

0
1525

دور چهارم سوپر تورنمنت آلتیباکس تحت الشعاع حادثه ای که برای دینگ لیرن در روز پنجشنبه اتفاق افتاده بود قرار گرفت. سوپر استاد بزرگ چینی با سقوط از دوچرخه دچار شکستگی استخوان لگن شده بود و تحت عمل جراحی قرار گرفت و نتوانست در مسابقه دور چهارم در برابر کاروانا حاضر باشد. مقرر شد که این بازی در روز استراحت بعدی این تورنمنت برگزار شود. البته حضور دینگ در ادامه تورنمنت در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 

 

 

اما در دیگر بازیهای دور چهارم ناکامورا با مهره سفید به مصاف کارلسن رفت که این بازی برخلاف انتظار بدون حادثه خاصی خیلی سریع با نتیجه تساوی پایان یافت تا کارلسن با دو پیروزی با مهره های سفید و دو تساوی با مهره های سیاه همچنان صدرنشین بماند و ناکامورا هم با چهارمین تساوی پیاپیش که البته چندان با روحیاتی که از او سراغ داریم هماهنگ نیست در میانه جدول به کار خود ادامه میدهد.

 

 

 

سرگی کاریاکین که به مصاف مکسیم وشیه لاگراو رفته بود موفق شد با نوآوری حرکت 16 خود در یکی از شاخه های معروف دفاع گرونفلد حریف خود را دچار مشکل کند و در ادامه به زیبایی هرچه تمامتر با پی ریزی یک حمله قدرتمند در جناح شاه نخستین پیروزی خود در این تورنمنت را بدست آورد.

 

 

 

لوون آرونیان، مدافع عنوان قهرمانی این رقابتها که بعد از شکست در برابر کارلسن در دور سوم در مسابقات در کنار کاروانا در قعر جدول جای گرفته بود به بهترین شکل ممکن از روز استراحت برای بازیابی روحیه و انرژی خودش استفاده کرد و در دیدار در برابر ممدیاروف بعد از اینکه در یکی دیگر از شاخه های گرونفلد یک پیاده پیش افتاد به خوبی موفق شد برتری متریالیش را تا آخربازی حفظ کند و در نهایت با ارائه یک آخر بازی تکنیکی بسیار زیبا موفق شد یک پیروزی درخشان را بدست بیاورد تا به میانه های جدول صعود کند.

 

 

 

ویسواناتان آناند هم که دیروز در مسابقه آشپزی که در اولین روز استراحت این تورنمنت تدارک دیده شده بود قهرمان شده بود! در این دور در برابر وسلی سو قرار گرفت که در نهایت در یک بازی جالب با کیش دائم سو بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید.

 

 

 

در پایان دور چهارم کارلسن با 3 امتیاز همچنان صدرنشین است. کاریاکین حالا به تنهایی با 2.5 امتیاز نزدیکترین تعقیب کننده اوست و ناکامورا، آرونیان، آناند و وسلی سو با دو امتیاز در تعقیب این دو هستند. دینگ لیرن هم با 1.5 امتیاز و یک بازی کمتر شانس خوبی برای قرار گرفتن در جمع بالانشینان جدول دارد.

 

این مسابقات امروز با برگزاری دور پنجم ادامه پیدا خواهد کرد که طبق برنامه بازیهای زیر انجام خواهند شد:

 

وسلی سو - دینگ لیرن

کارلسن - آناند

ممدیاروف - ناکامورا

وشیه - آرونیان

کاروانا - کاریاکین

 

سایت رسمی مسابقات: http://norwaychess.no

پخش زنده سایت چس بمب: https://www.chessbomb.com/arena/2018-altibox-norway-chess

 

همچنین امروز از ساعت 7 در اتاق آنلاین گفتگوی شطرنجی سایت صفحه شطرنج با حضور استاد بزرگ «پرهام مقصودلو» تفسیر زنده دور پنجم این رقابتها انجام میشود که شما میتوانید با ورود به لینک زیر به طور رایگان در این گفتگو شرکت کنید:

 

 https://chesstraining.ir/

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.