Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » دور سوم: آتش بازی کارلسن در خانه

دور سوم: آتش بازی کارلسن در خانه

0
1640


سوپر تورنمنت آلتیباکس نروژ امروز با برگزاری دور سوم رقابتها پیگیری شد. با اینکه تنها شاهد یک پیروزی در مجموع پنج دیدار امروز بودیم اما برخلاف دیروز، دور سوم لحظات هیجان انگیز کم نداشت!

 

 

 

 

Carlsen,Magnus  1  – 0   Aronian,Levon

 

کارلسن امروز با غلبه بر آرونیان در پایان دور سوم فاصله خود را با نزدیک ترین تعقیب کنندگانش به یک امتیاز افزایش داد تا به بهترین شکل از امتیاز میزبانیش استفاده کرده باشد. کسب دو پیروزی با مهره های سفید و یک تساوی با مهره های سیاه کارلسن را خیلی زود به فتح آلتیباکس 2018 نزدیک کرده است.

 

 

 

Mamedyarov,Shakhryar   0.5 – 0.5   Karjakin,Sergey

 

شهریار ممدیاروف دیگر بازیکنی بود که میتوانست امروز میز خود را با امتیاز کامل ترک کند، اما فرصت سوزی او در وضعیت برنده در برابر کاریاکین نیم امتیاز حساس را از او گرفت تا در شرایطی که میتوانست فاصله نیم امتیازیش با کارلسن را حفظ کند حالا با 6 نفر دیگر در رده دوم شریک باشد.

 

 

 

Ding,Liren  0.5 – 0.5  Anand,Viswanathan

 

تلاشهای «ببر مَدرَس» برای کسب برتری با مهره سیاه در برابر «دینگ لیرن» ره به جایی نبرد تا این سوپر استاد بزرگ چینی رکورد خارق العاده شکست ناپذیریش را حفظ کند.

 

 

 

So,Wesley  0.5 – 0.5  Nakamura,Hikaru

 

وسلی سو با حرکت دهم خود نشان داد که میخواهد با تمام توانش برای کسب نخستین پیروزی خود در این رقابتها تلاش کند اما بازی منطقی ناکامورا این اجازه را به او نداد تا تساوی حاصل کار دو بازیکن باشد.

 

 

 

Vachier-Lagrave,Maxime  0.5 – 0.5  Caruana,Fabiano

 

کاروانا هم که با انتخاب شروع بازی پتروف مشخص بود که خیلی قصد به آب و آتش زدن با مهره های سیاه را در برابر «ام وی ال» ندارد در نهایت به دومین تساویش در این رقابتها رضایت داد با این تفاوت که حالا دیگر در قعر جدول تنها نیست و آرونیان را کنار خود میبیند.

 

 

 

در پایان دور سوم مگنوس کارلسن با کسب 2.5 امتیاز مقتدرانه در صدر قرار دارد، هفت بازیکن 1.5 امتیازی شامل آناند، ناکامورا، دینگ لیرن، سو، ممدیاروف، کاریاکین و مکسیم وشیه در تعقیب او هستند و در قعر جدول آرونیان و کاروانا با یک امتیاز قرار دارند.

 

 

پس از پایان این دور بازیکنان یک روز استراحت میکنند و روز جمعه مسابقات با برگزاری دور چهارم پیگیری خواهد شد.

 

 

سایت رسمی مسابقات: http://norwaychess.no/

لینک پخش زنده چس بمب: https://www.chessbomb.com/arena/2018-altibox-norway-chess

ضمناً شما میتوانید با ورود به اتاق آنلاین گفتگوی سایت صفحه شطرنج در لینک زیر به طور زنده مسابقات را مشاهده کرده و با دیگر کاربران به بجث و تبادل نظر بپردازید: 

https://chesstraining.ir/

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.