Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » گوناگون » آناتولي كارپف: چشم انداز شطرنج ايران روشن است

آناتولي كارپف: چشم انداز شطرنج ايران روشن است

1
4353
'آناتولي كارپف' كه بمنظور حضور در مراسم افتتاحيه نهمين دوره رقابت هاي شطرنج بين المللي جام خزر به گيلان سفر كرده، روز سه شنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: طي چند سال اخير شطرنج ايران پيشرفت هاي چشمگيري داشته و قهرمانان و استادهاي بزرگ خوبي در اين رشته ورزشي پرورش يافته اند.

وي ادامه داد: آنگونه كه من مشاهده كرده ام؛ كودكان زيادي نيز در ايران در رشته شطرنج فعاليت مي كنند كه آنها اساتيد آينده خواهند بود.

قهرمان چند دوره مسابقات شطرنج جهان با ابراز خرسندي از حضور در مراسم افتتاحيه نهمين دوره رقابت هاي شطرنج بين المللي جام خزر اظهار داشت: براي سومين بار است كه به ايران مي آيم اما اين، نخستين حضورم در گيلان است .

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه اگر سرمربيگري تيم ملي شطرنج ايران به شما پيشنهاد شود مي پذيريد؟ گفت: چند سال پيش به من پيشنهاد شده بود ولي شرايط من بگونه اي است كه نمي توانم سرمربي هيچ تيمي باشم اما در مورد ايران، مي توانم بعنوان مشاور همكاري كنم.

كارپف اضافه كرد: شطرنج در دوره اي كه ما به اين رشته ورزشي اشتغال داشتيم، محبوب تر بود و جايگاه بالاتري در جهان داشت كه اميدوارم اين روند در زمان كنوني نيز تكرار شود.

آناتولي كارپف در سال 1951 در اورال روسيه متولد شد. از سال 1975 تا 1985 قهرمان مطلق و بي رقيب جهان بود و از 1986 تا 1990 با گري كاسپاروف رقابت نزديكي داشت.
كارپف در بيش از يكصد و 60 رويداد بين المللي نيز حضور داشته و عناوين قهرماني متعددي نيز كسب كرده است.
 
( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
ميهمان
  • صابر
  • ( 06 اسفند 1389 )
  • 0
کارپف چت کرده زیاد جدی نگیرینش