Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » آموزش شطرنج » مقاله و ترجمه » جوان ترین نوابغ و استاد بزرگان تاریخ شطرنج

جوان ترین نوابغ و استاد بزرگان تاریخ شطرنج

همه ما نوابغی مثل پاول مورفی، کاپابلانکا را می شناسیم. این دو کسانی بودند که حتی در سن 12 سالگی موفق به پیروزی بر حریفان بسیار قدرتمند زمان خود شده یودند! بعضی از آنها توانستند قهرمان جهان شوند ولی بعضی دیگر شاید هیچ مقام مهم و بزرگی کسب نکردند. ساموئل رشِفسکی در 4 سالگی مانند کاپابلانکا شطرنج را آموخت و در 6 سالگی مسابقه ای سیمولتانه برگزار کرد! کاپابلانکا دومین قهرمان جهان می شود و رشفسکی هیچ وقت نتوانست قهرمان جهان شود و فقط در بین 10 شطرنج باز قدرتمند آن دوران بود. 

کاپابلاکا در 6 سالگی حین بازی با پدرش! 

  رشفسکی در 11 سالگی!

ساموئل رشفسکی، ۱۹۶۰

 لیستی از جوان ترین استاد بزرگان تاریخ شطرنج: 

 

وقتی به لیست بالا توجه میکنیم بازیکنان معروفی را مثل کارلسن، کاریاکین و...را می شناسیم ولی بازیکنی که جدیداً بسیاری از رسانه ها به او توجه کرده اند کسی نیست جز wei yi از چین! او وقتی 13 سال و 8 ماه و 23 روزش بود استاد بزرگ شد!

 

میخواهم بازی از او را که چند روز پیش در تورنومنت Danzhou چین در مقابل استاد بزرگ کوبایی Bruzon انجام شد و به اعتقاد بسیاری از رسانه های شطرنجی و استاد بزرگان او یکی از بازی های قرن خود را انجام داده است نگاهی می اندازیم تا به زیبایی و قدرت بالای محاسباتی وی پی ببریم، قدرت محاسباتی او را قوی ترین کامپیوترهای دنیا هم نتوانستند در حین بازی بفهمند و درک کنند!!

 Wei Yi تنها 16 سال و دو ماه سن دارد 

Wei, Yi 2724Bruzon Batista, Lazaro 2669

 

 

{banner_wei-yi}

 

لینک خبر: http://en.chessbase.com/post/brilliant-start-of-chess-summer

لینک دوم خبر: https://en.wikipedia.org/wiki/Chess_prodigy

 

 

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.