Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » تحلیل و بررسی چند بازی از مسابقات معتبر Danzhou چین

تحلیل و بررسی چند بازی از مسابقات معتبر Danzhou چین

0
1846

همانطور که در خبرهای قبلی نیز گفته شد، ششمین دوره مسابقات Danzhou چین که از 2 تا 11 ژوئیه برگزار می گردد از جداول خوب و قدرتمندی است که البته بیشتر بازیکنان آن چینی هستند! بازی های بسیار جالب و آموزنده ای انجام شده است که می خواستم شما نیز آنها را دیده باشید.

از جمله بازیکنانی که تا پایان دور ششم بسیار خوب بازی کرده اند بدون شک باید به "وانگ یو" اشاره کرد کسی که تا این لحظه 5 امتیاز از 6 بازی کسب کرده است و با ریتینگ 2716 و عملکرد 2968 فعلا در صدر قرار دارد. از خصوصیات او می توان به محاسبه قوی و تکنیک بالا در آخر بازی اشاره کرد که توسط همین ویژگی توانسته است 2 بازیکن بالای 2700 را مغلوب کند. او استاد گیر انداختن سوارهای حریف است. آن هم در چنین سطح بالایی!؟ نگاهی به بازی او خالی از لطف نیست :

 

Wang Yue 2716-Ding Liren 2749

 

نوبت حرکت با سفید

در وضعیتی که دو طرف فیل های ناهمرنگ دارند و سوار دیگری در بازی نیست، خیلی از بازیکنان تساوی را انتظار دارند حتی اگر یکی از طرفین پیاده هم عقب باشد شانس تساوی او زیاد است ولی در این بازی وانگ یو که مهره سفید را در اختیار داشت ایده ای بسیار جالب ارائه می دهد که برگرفته از تکنیک قوی اوست.

1.Bd1! Kh6 2.b4!! cxb4 3.Bb3!

ایده ای فوق العاده! حالا فیل سیاه حرکتی ندارد و زندانی شده است و شاه سفید آرام آرام به سمت جناح شاه پیش خواهد رفت و سفید بازی را خواهد برد!

 Wang Yue

یکی دیگر از بازی های "وانگ یو" که نشان از محاسبه قوی او می باشد بازی او با حریف کوبایی است:

 

Batista Bruzon 2669 -Wang Yue 2716

 

آخرین حرکت سیاه ( وانگ یو ) با فلش مشخص است که او وزیر خود را به d2 آورده است. سفید که در سراسر بازی تحت فشار بود و آرامش خود را تا حدودی از داده بود، ناگهان حرکتی جالب را می بیند:

47.Rgxg6

ایده این حرکت بسیار جالب است، اگر سیاه رخ را بگیرد، سفید در بدترین حالت مساوی را دارد! ولی  همه اینها را "وانگ یو" هم دیده بود و هم می دانست!!

47...ًQxc3 48.Rh6+ Kg7 49.bxc3

و حالا بعد از چند حرکت اجباری، سیاه ضربه آخر را محکم می زند!!!

49...f6!  0-1

 رخ سفید در h6 گیر افتاده است!

 

{banner_danzhou}

 دانلود بازیها

سایت رسمی مسابقات: http://chess.sport.org.cn

 

 دیدن زنده بازی ها: http://www.chessbomb.com/arena/2015-hainandanzhou

خبر از http://en.chessbase.com/post/danzhou-wang-yue-and-ni-hua-going-strong

( 1 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.