Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » ابر تورنمنت نروژ با حضور بزرگان آغاز شد! و با قهرمانی توپالف به پایان رسید.

ابر تورنمنت نروژ با حضور بزرگان آغاز شد! و با قهرمانی توپالف به پایان رسید.

0
2190

 این تورنمنت در کشور نروژ و از 15 تا 26 ژوئن با شرکت 10 سوپر استاد بزرگ انجام خواهد شد. این تورنمنت یکی از 3 تورنمنتی است که نفر کاندید برای مبارزه با قهرمان جهان انتخاب خواهد شد. بازیکنان دعوت شده عبارتند از :

 

ابر تورنمنت نروژ با حضور بزرگان آغاز شد! و با قهرمانی توپالف به پایان رسید.

قبل از شروع بازیهای فکری یک مسابقه بلیتس برگزار شد که وچیر لاگراو با 6.5 امتیاز قهرمان شد. 

بازیها ساعت 18:30 به وقت تهران آغاز می شود. 

سایت اصلی مسابقات

جدول زمان بندی

دیدن زنده بازیها 1 / دیدن زنده بازیها 2 / دیدن ویدیوی پخش زنده بازیها

 قرعه کشی کل بازیها

دانلود بازیها 

 

ویدیئوی تبلیغاتی ابر تورنمنت نروژ

نتایج دور 1 : دور اول جنگ سختی بین بازیکنان بود. فقط یک بازی مساوی شد. آناند با کاروانا مساوی نمود. کارلسن بخاطر زمان(متوجه نشد که بعد از 60 حرکت زمان اضافی در کار نیست و ساعتش افتاد) در وضعیت برنده باخت. گیری بر گریشوک پیروز شد، ناکامورا بر همر پیروز شد، وشیرلاگراو هم آرونیان را شکست داد.  

نتایج دور 2 : کاروانا بر کارلسن پیروز شد و حالا کارلسن 2 باخته است از 2 بازی و بقیه بازیها مساوی شدند. گیری با آناند، گریشوک با آرونیان، همر با وشیرلاگراو ، توپالف با ناکامورا مساوی نمودند. 

نتایج دور 3 : آناند با گریشوک ، آرونیان با همر، کارلسن با گیری مساوی نمودند. ناکامورا بر کاروانا و توپالف بر وشیر لاگراو به پیروزی رسیدند. 

نتایج دور 4 : آناند بر کارلسن پیروز شد! بازی کاروانا با وشیرلاگراو - و گیری با ناکامورا به تساوی رسید گریشوک بر همر و توپالف بر آرونیان به پیروزی رسیدند. در این دو آناند و توپالف کار بزرگی انجام دادند. کارلسن 19.5 واحد ریتینگ تا اینجا از دست داده است. و در ته جدول قرار گرفته ! آیا می توانستید چنین چیزی را باور کنید که قهرمان جهان و شماره یک رنکینگ جهانی در پایان دور چهارم این مسابقات حتی از همر 2677 هم پایین تر باشد. بدون شک این بدترین مسابقه کارلسن خواهد بود. و نشان می دهد کارلسن در شرایط خوبی نیست.

نتایج دور 5 : در پایان دور پنجم ابر تورنمنت نروژ، شانس یا هر چیز دیگری همچنان با توپالف یار هست !. همر آخر بازی مساوی را به وی باخت و حالا توپالف با 4.5 امتیاز در صدر قرار دارد . آیا توپالف به دوران اوج خود باز گشته است؟ کارلسن نیز بالاخره با شکست دادن گریشوک به اولین پیروزی دست یافت.  استراحت دیروز کار خودش را کرد و این بدشانسی گریشوک بود. حالا دیگر همر با 1 امتیاز در قعر جدول قرار دارد و کارلسن در رتبه نهم است. آرونیان نیز به خود آمده و بر کاروانا به پیروزی رسید. ناکامورا با آناند مساوی نمود و با 3.5 امتیاز در رده دوم قرار دارد. بازی وشیر لاگراو و گیری نیز مساوی شد. گیری و آناند در رده سوم مشترک شدند. 

 

نتایج دور 6 : آناند بر وشیر لاگراو و توپالف بر گریشوک به پیروزی رسیدند. کارلسن با ناکامورا ، کاروانا با همر، گیری با آرونیان به تساوی رسیدند.  توپالف با قدرت می تازد و حالا با 5.5 امتیاز و +23.1 افزایش ریتینگ به ریتینگ زنده 2821 دست یافته است. 

 

نتایج دور 7 : دور هفتم ابر تورنمنت نروز با صلح به پایان رسید. همه رویارویی ها به تساوی کشید. آرونیان با آناند، همر با گیری، ناکامورا با گریشوک، توپالف با کاروانا و وشیرلاگراو با کارلسن مساوی نمودند. بازی کارلسن و لاگراو در 17 حرکت به تساوی رسید.

 

نتایج دور 8 : در پایان دور هشتم ابر تورنمنت نروژ خوش اقبالیهای توپالف توسط گیری به پایان رسید. گیری در شروع تخصصی خود کاتالان و در آخربازی اسب و رخ و پیاده به فیل و رخ و پیاده بر توپالف پیروز شد. کارلسن بر آرونبان به پیروزی رسید. و آناند همر را شکست داد. بازی گریشوک با کاروانا و ناکامورا با وشیر لاگراو مساوی شد. 

نتایج دور 9 (آخر) : یک شگفتی بزرگ در دور آخر رخ داد. همر که پایین ترین ریتینگ را میان بازیکنان دارد توانست بر هموطن خود کارلسن که بالاترین ریتینگ را داراست غلبه کند و البته باز با 3 امتیاز و البته تنها بردش در قعر رده بندی نهایی به همراه آرونیان! قرار گرفت. ناکامورا نیز آرونیان را شکست داد. بازی کاروانا با گیری، توپالف با آناند و وشیرلاگراو با گریشوک مساوی شد. بدین ترتیب توپالف با 6.5 امتیاز رتبه نخست را به دست آورد. و سهمیه حضور برای رقابت در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آورد. آناند و ناکامورا با 6 امتیاز و بدون باخت در رده بعدی قرار گرفتند. 

 

 

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.