Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » گوناگون » انتشار کتاب خواندني هاي شطرنج

انتشار کتاب خواندني هاي شطرنج

0
7745

 انتشارات سيفا. خرم‌آباد در 1000 تيراژ چاپ شده 
>> قيمت : 3500 تومان 

مقدمه مولف :

کتاب خواندنی‌های شطرنج حاوی بیش از ١٠٠٠ مطلب تاریخی، ادبی، فکاهی و جذاب شطرنج به همراه آمار و ارقام مهم دنیای شطرنج چاپ شد. 

در زیر ضمن آوردن مقدمه‌ی کتاب، خواندن این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان به شطرنج توصیه می‌کنم:
بی‌شک هیچ رشته‌ ای هم‌چون شطرنج در طول تاریخ در بین جوامع بشری مورد توجه نبوده است. کتاب‌های فراوانی که در این زمینه تا به حال چاپ شده خود مؤید این نکته است. شطرنج در ایران و در پی فتوای تاریخی حضرت امام(ره) رشد چشم‌گیری داشته است و در حال حاضر ایران جزو قدرت‌های شطرنج قاره کهن به شمار می‌رود. 

هدف از گردآوری مطالب خواندنی شطرنج، در اختیار قرار دادن مطالب خواندنی شطرنج، یک‌جا و در یک اثر بوده چرا که برای اکثر افراد پیدا کردن همه منابع یا وقت‌گیر بودن آن خود مشکل بزرگی در ارتباط برقرار کردن آنها با این مطالب است وگرنه اساتید محترم و صاحبان قلم هر یک به نوعی در لابه‌لای ترجمه و تألیف آثار خود از آوردن برخی نکات خواندنی و جذاب غافل نبوده‌اند که در این بین می‌توان به آثار زنده یاد عبدالرحمان صادق‌رحمانی، رضا رضایی، محمدکاظم مرتضوی، علی‌رضا شفیعی، خشایار بهاری، قربان‌ یوسف‌پور، عزیز‌الله صالحی‌مقدم، هادی مؤمنی و ... اشاره کرد که به زیبایی و قلمی شیوا مطالبی را در این زمینه به رشته تحریر درآورده‌اند. جا دارد به نوبه خود از کوشش و همت این عزیزان در رشد و توسعه این رشته تشکر کنم.

نکات خواندنی شطرنج همیشه نه تنها برای داوران، مربیان، بازیکنان و علاقه‌مندان به این رشته جذاب بوده است بلکه برای دیگر افراد نیز شنیدنی است، هرچند پیش از این تفسیرهای طولانی و چند صد صفحه‌ای کتاب‌های شطرنج خود مانعی برای ارتباط برقرار کردن خواننده با مطالب خواندنی این رشته بود. در این اثر سعی شده ضمن ارضاء حس زیباشناسی و کنجکاوی شطرنج‌بازان، باعث آشنایی و ارتباط بیشتر این رشته در بین همه‌ی اقشار شود. در انتخاب عکس‌ها و مطالب چند سال اخیر بیشتر از اینترنت استفاده شده و اغلب عکس‌ها از وبلاگ Pictorialchess.blogspot.com استخراج شده است.

باشد که مورد توجه همه علاقه‌مندان به شطرنج و افراد روشن ضمیر قرار گیرد.

از برادر عزیزم محسن کرامتی به خاطر کمک و حمایت‌های صمیمانه‌اش تشکر می‌کنم.

در آخر از همه اساتید و خوانندگان عزیز تقاضا دارم نظرات، پیشنهادات و اشکالاتی که در امر گردآوری و چاپ ممکن است به وجود آمده باشد، ضمن پوزش به آدرس اینترنتی Majid.keramatimoghadm@gmail.com جهت اطلاع و اصلاح ارسال نمایند.

مجید کرامتی زمستان 88

( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.