Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » البرز » مسابقه سیمولتانه استاد آرش روغنی کنسل شد

مسابقه سیمولتانه استاد آرش روغنی کنسل شد

2
2813

attention  بنا به دلایلی مسابقه سیمولتانه استاد آرش روغنی برگزار نمی گردد.

( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
ميهمان
  • anti omar
  • ( 14 آبان 1388 )
  • 0
قرآن مجيد و روايات شريفه آلات قمار را تحريم نموده، به خصوص شطرنج، كه شديداً و اكيداً در روايات بسيارى منع و نهى گرديده و از جمله آن روايات، روايت ابى بصير از امام صادق عليه السلام است كه مى فرمايد: «فروش شطرنج حرام، خوردن پول آن حرام، نگهداشتن آن بى ايمانى، بازى كردن با آن شرك، سلام كردن بر شطرنج باز گناه و شطرنج باز نماز ندارد مگر آن كه دستانش را قبل از وضو آب كشيده و بشويد». (مستطرفات السرائر، ص577) و در حديث شريف از حضرت على بن موسى الرضا عليهما السلام آمده است كه: «هرگاه شطرنج را مشاهده كرديد به يزيد لعنت كنيد چرا كه بر سر مبارك امام حسين عليه السلام به شماتت، شطرنج بازى كرد و شيعيان و دوستان ما شطرنج بازى نمى كنند»، اضافه بر آن برخى از دانشمندان روانشناس در گزارش هاى علمى خود، شطرنج را عامل بيمارى اعصاب، تندخوئى و مانند آن مى دانند.
User Avatar
مدير کل سايت
  • admin
  • ( 14 آبان 1388 )
  • 0

anti omar,سلام

دوست عزیز  شطرنج اصلا امروزه جزو وسایل قمار نیست و به صورت یک ورزش فکری درامده . آن روایات از امام صادق باید جعلی باشد مگر می شود یک امام معصوم اینقدر به یک بازی حساس باشد و بازی کننده آن را طرد کند بر فرض که حرام باشد . این جوری که روایت ابی بصیر از امام صادق (ع)گفته، انگار شطرنج باز :  دزد و رباکار ، بت پرست و مشروب خور است .(فروش شطرنج حرام، خوردن پول آن حرام، نگهداشتن آن بى ايمانى، بازى كردن با آن شرك، سلام كردن بر شطرنج باز گناه و شطرنج باز نماز ندارد) تازه با آنها هم خوب رفتار میشده و سلام می کردند و کلی محبت و احترام که از کار خود پشیمان شود و توبه کند و انسان خوبی شود. یعنی شطرنجباز بدتر است مگر یک مشت پلاستیک با انسان چکار می کند . یک بازی که این همه تحریم و توبیخ ندارد. بعد چرا در روایت گفته : شطرنج باز نماز ندارد مگر آن كه دستانش را قبل از وضو آب كشيده و بشويد.  این جمله یعنی چه ، یعنی اینکه یک مشت پلاستیک نجس است .مگر وضو شستن ندارد که باید قبلش هم دستانش را آب بکشد (خودتان کمی فکر کنید ) . اما حدیث شریف از علی بن موسی الرضا (ع) «هرگاه شطرنج را مشاهده كرديد به يزيد لعنت كنيد چرا كه بر سر مبارك امام حسين عليه السلام به شماتت، شطرنج بازى كرد و شيعيان و دوستان ما شطرنج بازى نمى كنند» یزید آن موقع خیلی کارها کرده اما دلیل نمی شود که آن بازی الان حرام شود شاید آن موقع منچ هم اگر بود بازی می کرد یا گردو بازی می کرد یا هزار بازی و کار دیگر آنوقت ما باید همه آنها را حرام می کردیم . بله درست است که انسان ناراحت باشد و از کار یزید عصبانی و حتی تا مدتی کارهای یزید را در آن موقع انجام ندهد ولی الان که بیش از هزار سال گذشته و شطرنج امروز مثل آن موقع نیست و آن انسانها هم دیگر نیستند. فوقش موقع بازی بر یزید لعنت و بر امام حسین(ع) درود می فرستیم. (مثل آب خوردن)- اما تحقیق دانشمندان و روانشناسان برخى از دانشمندان روانشناس در گزارش هاى علمى خود، شطرنج را عامل بيمارى اعصاب، تندخوئى و مانند آن مى دانند.

خودتان نوشته اید برخی پس همه به این نتیجه نرسیده اند . درست است که شطرنجباز در صورت باخت ناراحت می شود ولی این طبیعی است و هر بازی این خاصیت را دارد کلا انسان در هر کاری از باخت و شکست ناراحت می شود. و این موضوع به اخلاق و صبر انسانها بستگی دارد.

در آخر اینکه شما باید خودتان شطرنج بازی کنید و با شطرنج باز رابطه داشته باشید تا متوجه شوید که ضرر دارد یا نه . کلی جواب دیگر هست که در اینجا گنجانده نمی شود باید خود تحقیق کنید . من نمی گویم که شطرنج بازی کنید ولی اگر دوست داشته باشید بیشتر بدانید باید از نزدیک خود تجربه کنید تا ببینید که شطرنجباز همه جوری داریم هم بسیار ساکت و صبور و با اخلاق و هم تند و عصبی و  ...

در هر حال  در هر کاری که هستید موفق باشید  lol

&(خدایا به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را نمی توانم تغییر دهم
دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم
بینش ده تا تفاوت این دو را بفهمم
مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند.)&