Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » گوناگون » 'گفتگویی با کاسپاروف بعد از بازی با کارپف!

'گفتگویی با کاسپاروف بعد از بازی با کارپف!

0
6963
رویارویی اخیر بین کاسپاروف و کارپف یک موفقیت شگرف بود.  این گفتگویی کوتاه با کاسپاروف بعد از اتمام رویارویش با کارپف است که توسط استاد بزرگ فونتاین انجام شد:

کاسپاروف: من قبلا به مردم بطور خیلی واضح گفته بودم که علاقه ای برای بازگشت به شطرنج حرفه ای ندارم زیرا من هر آنچه که در شطرنج می خواستم را بدست آوردم ولی آنها گوش نمی کنند! و الان از این تصمیم بی نهایت لذت می برم. به صورت حرفه ای بازی کردن کاملا متفاوت است، فراموش نکنید که من در حال حاضر با مگنس کار می کنم و این شغل و کار حرفه ای من است. شما نمی توانید این دو مقوله را با هم ترکیب کنید. من خوشحالم از اینکه با کارپف خوب بازی کردم . کارپف در بعضی حرکات بسیار خوب بازی می کرد ولی کیفیت شطرنج او پایدار نبود، بعضی اوقات بطور بسیار دراماتیک افت می کرد البته در کنترل زمان نیز مشکل داشت. به عنوان یک بازیکن حرفه ای شما باید بدانید که تعدادی از حرکت های شما به حریفتان بستگی دارد.

alt

خبرنگار: این رویارویی برای شطرنج عالی و جذاب بود، به نظر شما برای آناند و کرامنیک یا توپالف هم همینطور بوده؟

کاسپاروف: همانطور که من و کارپف در پایان رویارویی گفتیم، این رویارویی بسیار تراژیک بود که بعد از 25 سال دوباره با هم مچ بدهیم آنهم وقتی که من 5 سال است که بازنشسته شده ام و کارپف که زیاد در عرصه شطرنج حضور ندارد ولی باز هم این رویارویی جذاب بود که این نشان می دهد که خیلی از طرز فکر ها هنوز اشتباه است و این پیامی مهم برای شطرنج دوستان، فیده، و استاد بزرگان دارد. منظورم اینست که در این زمان که خیلی از مفاهیم مرده است و بعضی ها به هیچ چیز اهمیت نمی دهند، میبینیم که هنوز مردم برای دیدن دو قهرمان قدیمی اشتیاق دارند و اهمیت می دهند. به هر حال من سعی می کنم و امید دارم که شطرنج به بیراهه نرود و از این چیزی که هست بهتر شود.

ترجمه از سهیل صادقی
برگرفته از chessbase


( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.