Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » مگنس کارلسن با عملکرد 3002برنده مسابقات بزرگ نانجینگ شد

مگنس کارلسن با عملکرد 3002برنده مسابقات بزرگ نانجینگ شد

1
4728

alt


دومین مسابقات بزرگ نانجینگ از تاریخ 27سپتامبر تا 9 اکتبر به روش دوره ای دوبل در چین برگزار می گردد. دعوت شدگان در جدول آقایان عبارتند از: وسلین توپالف، پیتر لکو، مگنوس کارلسن، تیمور رجبوف، دمیتری یاکوونکو، وانگ یو. مجموع جوایز 250000 یورو است که نفر اول 80000 یورو می گیرد.
کنترل زمانی مسابقات 90 دقیقه برای 40 حرکت سپس 60 دقیقه برای اتمام بازی است. مسابقات مانند سال پیش در هتل pearl spring برگزار می شود.. شهر نانجینگ (به معنای واقعی کلمه به معنای "پایتخت جنوبی") در پایتخت استان جیانگسو چین ، در 300 کیلومتری شمال غرب شانگهای قرار دارد.

سری دوم جایزه بزرگ فیده برای بانوان نیز از 27 تا 9 اکتبر در نانجینگ و با شرکت 12 بازیکن منتخب بانوان به صورت دوره ای دوبل برگزار می گردد. مجموع جوایز 50000 یورو است.

جدول بانوان

alt

alt

استاد بزرگ ایکسو یوهوا قهرمان مسابقات جایزه بزرگ فیده

دور اول:
این دور با پیروزی بسیار شیرین کارلسن در برابر استاد قدرتمند مجاری لکو همراه بود. به نظر می رسد کارلسن بعد از پیوستن گری کاسپاروف به عنوان مربی به او بسیار آماده و با اعتماد به نفس بازی می کند!  توپالف در برابر یاکوونکو و وانگ یو در برابر رجبوف به تساوی رضایت دادند.


دور دوم:
باز هم کارلسن شگفتی ساز این دور شد! او با شکست دادن نفر اول ریتینگ جهانی وسلین توپالف قاطعانه در صدر جدول است! لکو با رجبوف و یاکوونکو با وانگ یو به تساوی رسیدند.

 

دور سوم:

باز هم کارلسن برنده بود، این بار در برابر وانگ یو اما او که تا حرکت 40 بازی برتری داشت با مشکل کمبود زمان مواجه شد تا نتواند دور سوم را نیز با موفقیت پشت سر گذارد و بازی به تساوی رسید! دیگر بازی های این دور نیز به تساوی رسیدند.

 

دور چهارم:


باز هم کارلسن پیروز شد!! اینبار در برابر یاکوونکو با مهره سیاه در شاخه نایدورف به پیروزی رسید. بقیه بازی ها به تساوی رسید.

دور پنجم:

یکبار دیگر کارلسن شگفتی ساز این دور شد این بار در برابر تیمور رجبوف به پیروزی زسید تا با 2 امتیاز اختلاف در صدر بایستد!


دور ششم: کارلسن در برابر لکو در یک بازی پر تنش به تساوی رسید. توپالف از سد یاکوونکو گذشت و رجبوف با وانگ یو به تساوی رسیدند.


دور هفتم : همه بازیها به تساوی رسید. کارلسن در شاخه سوشنیکوف توپالوف شماره یک جهان را در 43 حرکت متوقف کرد. 


دور هشتم : هر 6 بازیکن با انرژی برای برد تلاش کردند. که در نهایت : توپالوف بر لکو ، کارلسن بر وانگ یو و یاکوونکو بر رجبوف به پیروزی رسیدند. 


دور دهم : در دور آخر مسابقات مگنس کارلسن بر یاکوونکو به پیروزی رسید و دو بازی دیگر مساوی شد بدین ترتیب کارلسن با عملکرد 3002 و با 2.5 امتیاز اختلاف نسبت به نفر دوم (وسلین توپالوف)اول شد


alt

 

بازیهای مردان - بازیهای بانوان

دیدن بازیها(زنده) 

سایت نتایج مسابقات

سایت مسابقات

دیدن بازیها در سایت صفحه شطرنج

خبر از Chessbase

( 2.7 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو سايت
  • khedri
  • ( 08 مهر 1388 )
  • 0
سلام
لطف کنید بازیهارو تو سایت بزارین مانند بازیهای کاسپارف و کارپف .استفاده میکنیم/ با تشکر