Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » نتایج نهائی تیم ملی جوانان نابینایان و کم بینایان دررقابت جهانی سوئد

نتایج نهائی تیم ملی جوانان نابینایان و کم بینایان دررقابت جهانی سوئد

0
5678
تیم ملی شطرنج نابینایان و کم بینایان رده سنی جوانان کشورمان که برای اولین بار در مسابقات جهانی این رشته شرکت نمود, موفق به کسب مدال نشدند. رقابت های قهرمانی جهان 2009 شطرنج جوانان نابینایان و کم بینایان باحضور 34 ورزشکار از 17 کشور از 29/3 لغایت 4/4/88 در هفت دور به روش سوئیسی در شهر تابی ( حومه استکهلم ) کشور سوئد برگزار شد. تیم ملی اعزامی از کشورمان متشکل از دونفر ورزشکار پسر به اسامی محمد دویستی و مسعود خدائی و دو نفر ورزشکار دختر به اسامی صدیقه سرگزی و وحیده پور علی به سرپرستی مرضیه جلال و مربیگری مهدی نعیم آبادی دراین میدان جهانی حاضر و تجارب ارزنده ای را بدست آوردند . در پایان مسابقات و در نتیجه جدول نهائی رقابت ها : دانیل پائولووت ورزشکار کشور ونزوئلا با کسب شش امتیاز به کسب مقام قهرمانی جهان این دوره از مسابقات نایل شد. استانیسلاو باباریکین ورزشکار کشور روسیه با 5/5 امتیاز به مقام نایب قهرمانی رسید و ورزشکاری دیگر از روسیه بنام ایگور خامیلیوسکی با5/5امتیاز وپوئن شکنی کمتر در جایگاه سوم قرار گرفت. - محمد دویستی با 3 برد و 4 شکست دارای سه امتیاز شد. - مسعودخدائی با 2 برد و 5 باخت به دو امتیاز دست یافت. - وحیده پور علی با 2 برد و 5 شکست دارای 2 امتیاز شد. - صدیقه سرگزی با 1 برد و یک تساوی و 5 شکست به 5/1 امتیاز دست یافت. تیم ملی شطرنج جوانان نابینا و کم بینای کشورمان شامگاه 5 تیرماه جاری به میهن اسلامی بازگشت.

رييس انجمن شطرنج نابينايان و كم بينايان كشور، گفت: با توجه به بضاعت ها و توانمندي‌هاي فراوان شطرنجبازان نابيناي كشور در مقايسه با امكانات موجود راه زيادي براي رسيدن به جايگاه مطلوب در پيش داريم.

مرضيه جلالروز يكشنبه در گفت وگو با ايرنا با اعلام اين مطلب،افزود: در مسابقات شطرنج قهرماني جهان كه از ‪۲۹خردادماه تا چهارم تيرماه در استكهلم سوئد در جريان بود، رده خوبي براي نابينايان كشورمان به دست نيامد.

وي ادامه داد : ‪۱۷كشور در اين مسابقات حضور داشتند كه در مجموع ‪۳۴ ورزشكار از اين كشورها با هم به رقابت پرداختند.

جلال، جدول اين مسابقات را سنگين توصيف و اضافه كرد: بالاترين شطرنجباز از تيم ايران به رده ‪۲۱از ميان ‪۳۴شركت‌كننده دست يافت.

وي با اشاره به تلاشهاي رييس فدراسيون ورزشهاي نابينايان و كم بنيايان كشورمان براي برگزاري مسابقات آسيايي شطرنج براي نابينايان، گفت : شش سال است كه اين مسابقات برگزار نشده و با توجه به قرار گرفتن شطرنج تحت پوشش فدراسيون ورزشهاي نابينايان آسيا از سال ميلادي جاري ، اميدواريم شاهد برگزاري اين رقابتها باشيم .

خانمها صديقه سرگزي از خراسان رضوي ، وحيده پورعلي از آذربايجان شرقي و آقايان محمد دوستي از تهران و مسعود خدايي از زنجان شركت‌كنندگان ايراني اين مسابقات بودند.

( 4.5 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.