Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » آموزش شطرنج » مقاله و ترجمه » کاسپاروف: حکمرانی آناند به زودی پایان می یابد

کاسپاروف: حکمرانی آناند به زودی پایان می یابد

0
10248

این حرف ها زمانیکه توسط روزنامه ها نقل قول می شوند و در تاریخ 2009/03/17 در سایت های شطرنج تکرار می شوند، بد یمن هستند.

آجیت ویجای کومار می نویسد:

وقتی گری کاسپاروف صحبت می کند، شما بهتر گوش می دهید.

وقتی او درخواست می کند که تهویه مطبوع را کم کنید و یا روشنایی را کاهش دهید، شما آن را بهتر انجام می دهید. وقتی او می گوید حکمرانی ویس واناتان آناند در حالی که قهرمان شطرنج جهان است به زودی پایان می یابد، شما بهتر به آن اعتقاد پیدا می کنید زیرا او برای بیش از 20 سال بر روی صفحه شطرنج حکومت کرده یا اینکه او برای احیا و استقرار دموکراسی در روسیه به وسیله مبارزه با کرملین (دولت شوروی) زحمت کشیده است.

در بسیاری مکان ها وقتی بهترین بازیکن بازی شطرنج دیده می شود به او احترام می گذارند. گری کیموویچ کاسپاروف فراتر از مربع 64 خانه ای صفحه شطرنج رشد کرده است.

اما او همیشه یک اعجوبه ای که بر جهان حکومت می کند باقی می ماند ، همچنین با فیده (فدراسیون جهانی شطرنج ) به وسیله ایجاد یک سازمان رقیب به نام PCA ( انجمن حرفه ای شطرنج) مبارزه می کند تا از بازیکنان شطرنج حمایت کند.

کاسپاروف به MAIL TODAY می گوید که او انتظار ندارد (پیش بینی نمی کند) که آناند بتواند نوار پیروزی هایش را برای مدت طولانی ادامه دهد.

او می گوید: " ویشی یک بازیکن با استعداد است. اما رقابت در چهل سالگی خیلی سخت است.

او در مقابل افرادی که نصف سن او را دارند قرار می گیرد.

من خیلی متعجب می شوم اگر او بتواند مدت زمان طولانی تری ادامه دهد. او در مقابل هر کسی که بخواهد می تواند مبارزه کند اما زمان.... "

وقتی به او اصرار کردند تا دلیلش را توضیح دهد، می گوید: بیشتر دلیلم به خاطر روش و شیوه بازی آناند است.

در بازیکنان برتر، زیرکی و مهارتی وجود دارد که روش بازی آنها را تغییر می دهد. او می گوید: " در حدود 50 سال قبل، میانگین سن بازیکن شطرنج در حدود 35 سال بود. امروزه، چهارده ساله ها شایسته استاد بزرگ شدن هستند. دلیل این هم ظهور رایانه ها و نرم افزارهای ساخته شده است. "

کاسپاروف یک جذابیتی دارد که از هوش و استعداد او است که در تمام جهان گسترش یافته است.

امروزه، یک فرد سیزده ساله شاید بیش تر از زمانی که بابی فیشر بازنشسته شد، بداند.

آنها همه حرکت ها را بررسی می کنند و خودشان را با رایانه ها آماده می کنند. اما این به معنی آن نیست که آنها یک فرد خاص و ویژه مثل فیشر هستند.

اما اینکه جوان ها بهتر آماده می شوند تا فرق جزئی بازی ها را یاد بگیرند ویژگی آنها نیست ، آنها فقط تکنولوژی را دارند تا مهارت هایشان را سریعتر افزایش دهند و به این معنی نیست که آنها یک برتری نابرابری را دارند.

" دانشجویان فیزیک امروزه بیشتر از چیزهایی که انیشتین و نیوتن انجام دادند می دانند و این به معنی آن نیست که باهوش تر هستند. این طور نیست؟ "

بنابراین چه چیزی است که بعضی ها را مانند کاسپاروف، آناتولی کارپف یا آناند از بازیکنان معاصر جدا می کند؟

" ما یک احساس خاص برای یک بازی داریم . هر وقت من یک پوزیسیون را می بینم، من به قدرت ارزیابی و هوش و ادراکم برای پیدا کردن بهترین حرکت تکیه می کنم.

اما حرف بازیکنان امروزی این است که این نوع حرکات مشکوک هستند.

من نمی توانم این را به آنها توضیح دهم اما گاهی اوقات، تنها احساست هست که می گوید چه حرکتی خوب و چه حرکتی بد است. "

منبع خبر: chessbase
( 3.8 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.