Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » البرز » پايان دور چهارم مسابقات ليگ دسته 1 كرج

پايان دور چهارم مسابقات ليگ دسته 1 كرج

1
4750

پايان دور چهارم ليگ دسته 1 كرج با صدرنشيني تيم‌ پاسارگاد!

در دور چهارم در ميز 1 تيم اورال با مهره سياه (با تركيب: پولادي 2127- قرباني 2089- نجفيان‌پور 1926- حميد رضا عابديني) در مقابل تيم ساحل (با تركيب: عليرضا افتخاري- قهرماني-خدامرادي- نظيفي) قرار گرفت و با نتيجه قاطع 4-0 به كار خود پايان داد.

در ميز 2 تيم ملوان (با تركيب: مزدا اتحادي-طوافي- محمد عليخاني- مرتضي عابديني) به مصاف تيم آريا (ب) (با تركيب: عبدالحسيني- چراغي- آراد محمدي- حسيني) رفت و با نتيجه 2.5-1.5به پيروزي رسيد بازي ميز 1 به تساوي انجاميد و تنها برد تيم آريا را امين چراغي روي ميز 2 به دست آورد.

در ميز 3 تيم پاسارگاد (با تركيب: بودش 2062- عشقي 2106- مشاطان 2126- مريخ) با مهره سياه در برابر تيم كانون مهندسان (با تركيب: جلالي- ميردامادي- رهبر- جوان روزگار) قرار گرفت و با نتيجه قاطع 4-0 اين تيم را از پيش رو برداشت.

در ميز 4 تيم‌هاي كيش و مات (با تركيب: مهدوي‌راد 2229-شافعي 2133- ميرزايي 2170-صادقي 2091) و آريا الف (با تركيب: عباسيفر FM) 2358)- روغني FM) 2373 )- كابري 2142- كليايي 2058) در يك بازي سخت و مهم به مصاف هم رفتند كه در نهايت با نتيجه مساوي 2-2 به كار خود پايان دادند. ميزهاي 1و 2 از آريا و ميزهاي 3 و 4 از كيش و مات بر حريفان خود پيروز شدند. نكته جالب در بازي ميز 3 بين جواد كابري و حسين ميرزايي اتفاق افتاد بعد از اشتباهات طرفين در وسط بازي كه هر دو طرف برتري خود را از دست دادند در يك آخر بازي مشكوك به تساوي بعد از حدودا 4 ساعت و 30 دقيقه كه پوزيسيون با تكرار حركات در حال پيگيري بود، ناگهان حسين ميرزايي تصميم گرفت شانس خود را براي پيروزي امتحان كند و در نهايت با اين كار بازي را به سود خود به پايان رسانيد. اين بازي حدود 5 ساعت به طول انجاميد!!

در ميز 5 تيم تربيت بدني ساوجبلاغ (با تركيب: معدن‌دار- عامري- رحيمي سام- جوانمرد) در برابر تيم تربيت بدني انديشه (با تركيب: قلم‌زن- رباني- فرزين- رحيمي) با نتيجه خوب 3.5 بر 0.5 به پيروزي رسيد. تنها تساوي تيم انديشه را رباني در ميز 2 بدست آورد.

در ميز 6 شاهد رويارويي دو تيم فرزين (با تركيب: حيدراولاد- فريدوني-فرد- علي محرابي) و تربيت بدني شهريار (با تركيب: اخگر- خاتمي- فرزاد محمدي- حسيني) بوديم كه اين رويارويي با نتيجه 2.5 بر 1.5 به سود فرزين به پايان رسيد. بازي ميز 4 به تساوي انجاميد و تنها امتياز تيم شهريار را بهروز خاتمي در يك بازي جالب به دست آورد.

در بازي ميز 2 بين بهروز خاتمي و عليرضا فريدوني شاهد پر شدن 3 برگه ثبت از سوي طرفين بوديم. اين بازي كه مانند بازي بالا حدود 5 ساعت به طول انجاميد بيشتر شبيه به يك جدال سريع (و در بعضي مواقع بليتس) بود تا يك مسابقه فكري، و در نهايت بهروز خاتمي توانست حريف باتجربه خود را از پيش‌رو بردارد!

در پايان اين دور تيم پاسارگاد با 14 امتياز در صدر جدول و تيم‌هاي آريا الف و تربيت بدني ساوجبلاغ هر كدام با 12 امتياز در مكان‌هاي بعدي قرار گرفتند.

( 5 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو سايت
  • serestian
  • ( 05 آذر 1387 )
  • 0
به نظر من در اين دوره از اين مسابقات يك نكته مهم به چشم مي خورد و آن اولويت دوم قرار گرفتن ريتينگ و قدرت شخصي بازيكنان است و تيم هايي كه بازيكنانش با هم هماهنگ ترند و حتي بيشتر از بازي كردن در كنار هم اطلاع دارند بهتر نتيجه مي گيرند و نمونه اش صدر نشيني قهرمان دوره پيش يعني تيم پاسارگاد با وجود تيم هاي ريتينگ بالاي كيش و مات و آريا الف