Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » دور ششم: وسلی سو فراتر از انتظار

دور ششم: وسلی سو فراتر از انتظار

0
1058

 

 در بازیهای دور ششم وسلی سو با غلبه بر مگنوس کارلسن معادلات قهرمانی را پیچیده کرد. در حالیکه بازی در شاخه اسلاو تعویضی پیش رفت تساوی محتمل ترین نتیجه پیش بینی میشد اما دو بازیکن دست به تلاش برای کسب پیروزی کردند، در این بین کارلسن با اجرای یک طرح ریسکی برتری پوزیسیونی را به حریف تقدیم کرد و در ادامه سو با ارائه یک بازی دقیق تکنیکی موفق شد ذره ذره برتری خود را افزایش داده و نهایتا به امتیاز کامل این دور دست پیدا کند.

 

 

آناند در شرایطی که میتوانست در شروع بازی در برابر ممدیاروف به برتری خوبی دست پیدا کند با انجام چند حرکت کم دقت شرایط متعادلی را در بازی ایجاد کرد و پس از آن دو بازیکن با انجام چند تعویض پیاپی به تساوی رضایت دادند.

 

 

دیدار آرونیان در برابر کاروانا شروع بازی جالبی داشت که میتوانست در ادامه هم بسیار جذاب دنبال شود اما میل دو بازیکن به نباختن باعث شد حرکات کم خطر در اولویت انتخاب دو بازیکن قرار بگیرند و نهایتاً دو بازیکن به تساوی رضایت دهند.

 

 

در آخرین دیدار این دور ناکامورا که چندین بار فرصت این را داشت که در برابر وشیه به وضعیت بهتر دست پیدا کند فرصتهای خود را از دست داد و نهایتا در شرایطی که نبرد میتوانست ادامه پیدا کند دو بازیکن به تساوی رضایت دادند تا ناکا با تساوی در تمامی دورهای مسابقه تا بدینجا عملکرد غیرقابل انتظاری را ارائه داده باشد.

 

 

در پایان دور ششم کارلسن همچنان با 3.5 امتیاز به تنهایی صدرنشین است، وسلی سو به همراه آناند، آرونیان و ناکامورا با 3 امتیاز در تعقیب او هستند و کاریاکین، ممدیاروف، کارونا و وشیه با 2.5 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.

 

دور هفتم این رقابتها پس از یک روز استراحت در روز سه شنبه پیگیری خواهد شد که طبق برنامه بازیهای زیر در این دور انجام میشوند:

 

ممدیاروف - سو

وشیه - آناند

کاروانا - ناکامورا

کاریاکین - آرونیان

کارلسن (استراحت)

 

سایت رسمی مسابقات: http://norwaychess.no

پخش زنده سایت چس بمب: https://www.chessbomb.com/arena/2018-altibox-norway-chess

 

اتاق آنلاین گفتگوی شطرنجی سایت صفحه شطرنج:

 https://chesstraining.ir

 

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.