Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » پرهام مقصودلو قهرمان مسابقات مسترز شارجه شد.

پرهام مقصودلو قهرمان مسابقات مسترز شارجه شد.

0
1014

پرهام مقصودلو جوانترین استاد بزرگ و پدیده شطرنج ایران با غلبه بر حریفان قدرتمند ، مقتدرانه بر سکوی نخست رقابت های مسترز شارجه ایستاد. 
این رقابت ها از 26 فروردین ماه و با حضور 130 شطرنج باز از 29 کشور جهان در امارات متحده عربی آغاز شد که نوجوان شگفتی ساز کشورمان با ثبت افتخاری استثنایی در تاریخ شطرنج ایران بدون شکست ، قهرمان مسابقات مسترز شارجه شد. مقصودلو نوجوان 17 ساله، امروز در دور نهم با تساوی مقابل 'یوری کریوروچکو' ستاره تیم ملی نیرومند و پرافتخار اوکراین در المپیاد جهانی اخیر، با کسب 8 امتیاز به قهرمانی دست یافت.
این نخستین باری است که یک شطرنج باز ایرانی قهرمان سوپر مسابقات بین المللی می شود.

 

 

سایت پخش زنده مسابقات

سایت اصلی مسابقات

 

⚛️پرهام مقصودلو (زادهٔ ۲۲ مرداد ۱۳۷۹ در گرگان) شطرنج‌ باز ایرانی است که در سن ۱۵ سالگی موفق شد به عنوان استاد بزرگ شطرنج دست یابد.

⚛️پرهام مقصودلو

کشور:ایران

تولد:11 اوت 2000 ‏(17 سال)

استان:گرگان 

عنوان: استاد بزرگ 

فیده ریتینگ(در حال حاضر): 2615

⚛️وی هم‌اکنون در صدر رده‌بندی شطرنج‌بازان زیر ۱۶ سال آسیا و در رده دوم جهان قرار دارد.

 

⚛️او که به عنوان جوانترین استاد بزرگ ایران شناخته می‌شود، موفق به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی شطرنج ایران در سال ۱۳۹۴ و ۲ مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر ۱۶ سال شده‌ است. پرهام همچنین قهرمان مسابقات کشور در سال ۹۵ و۹۶ شد.

⚛️ پرهام توانست مقام نخست مسابقات بین‌المللی شطرنج در مومبای هند را نیز به کارنامهٔ افتخاراتش اضافه کند و شخصاً جایزهٔ خود را از ویشی آناند بزرگ دریافت نماید.

⚛️مقصودلو پس از کسب نتایج درخشان در رویدادهای مختلف از جمله جام یادبود مارگاریان و اوپن معتبر ایروفلوت سرانجام در رده‌بندی فیده در ماه مارس ۲۰۱۸ از ریتینگ ۲۶۰۰ عبور کرد تا جوانترین بازیکن تاریخ ایران در این زمینه باشد. پیش از این از شطرنجبازان حاضر در ایران تنها احسان قائم مقامی موفق به عبور از ریتینگ ۲۶۰۰ شده بود.

⚛️قهرمان سال ۹۵ شطرنج ایران در بخش رقابت‌های بلیتس (برق آسا) نیز درخشش فوق‌العاده ای داشت و توانست با شکست دادن بزرگانی مانند سرگی کاریاکین از روسیه، به ریتینگ فوق‌العاده ۲۷۱۳ برسد و به جمع چهل شطرنج باز برتر جهان در بخش بلیتس راه پیدا کند.

 

⚛️ پرهام مقصودلو در مسابقات مسترز شارجه با هزینه شخصی شرکت کرد. او در این دوره با کسب نتایج خوب توانست به قهرمانی دست یابد. ۱۲۹ شطرنج‌باز از ۲۹ کشور جهان در این مسابقات شرکت کرده بودند که مقصودلو در لیست اولیه این رقابت‌ها در جایگاه بیستم و در نهایت در جایگاه شماره یک جدول جای گرفت.

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.