Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » کارلسن قهرمان آخرین تور بزرگ فیده: لندن 2015

کارلسن قهرمان آخرین تور بزرگ فیده: لندن 2015

0
2181

سومین تورنومنت جایزه بزرگ فیده امسال در شهر لندن و همانطور که روزها در انتظارش بودیم از 4 دسامبر تا یکشنبه  13 دسامبر در محل سنتی Kensington Olympia شهر لندن کشور انگلستان برگزار می شود. این قوی ترین تورنومنتی است که کشور انگلستان به خود دیده است چنانکه 10 نفر از برترین شطرنج بازان جهان در 9 دور باهم به رقابت می پردازند. کنترل زمانی مسابقه نیز 2 ساعت برای 40 حرکت و 1 ساعت نیز برای ادامه بازی زمان دارند و در ضمن از حرکت 41 به ازای هر حرکت 30 ثانیه برای هر بازیکن اضافه خواهد شد.

لازم بذکر است که جایزه کل این مسابقه 300 هزار دلار است که نفر اول 75 هزار دلار آن را کسب خواهد نمود!

 

 

 

 

 

رده بندی تا پایان دور ششم:

همانطور که مشاهده کردید امتیازات در بالای جدول بسیار نزدیک است و هر دور ممکن است مکان بازیکنان باهم عوض شوند! ناکامورا با برد شیرینی که در مقابل آناند در دور چهارم بدست آورده است همچنان با 3.5 امتیاز در صدر است. و البته تعقیب کنندگان هم امتیاز او گریچوک و وشیر هستند. از نکات جالب توجه هم قعرنشینی توپالف است که کسی کمتر انتظار داشت او تا پایان دور ششم در صدر باشد!

 

دور آخر:

بالاخره مگنوس کارلسن توانست به مقام قهرمانی امسال لندن 2015 و تور بزرگ فیده برسد تا به تمام انتقاداتی که از وی در ماههای پیش شده بود را پایان دهد. او در دور آخر توانست الکساندر گریچوک را از پیش رو بردارد و به لطف تساوی بازی های دیگر با 5.5 امتیاز در صدر جدول بایستد. البته طبق آیین نامه مسابقات بین نفراتی که هم امتیاز بودند بازی حذفی برگزار می شد بدین صورت که برنده نفر دوم و سوم با نفر اول بازی کند. که طبق این قانون وشیر با انیش گیری بازی کرد و پس از دو بازی 25 دقیقه ای به همراه 5 ثانیه پاداش  1 بر 1 شد بازی سوم یعنی مرگ ناگهانی را استاد فرانسوی یعنی وشیر به سود خود تمام کرد تا حریف کارلسن شود. کارلسن توانست با امتیاز 1.5 بر 0.5 بر وشیر پیروز شود تا قهرمانی امسال را از  آن خود کند.

 

کارلسن قهرمان آخرین تور بزرگ فیده: لندن 2015

 

کارلسن قهرمان آخرین تور بزرگ فیده: لندن 2015

 

با نتایجی که در لندن بدست آمد رده بندی کلی امسال تور بزرگ فیده مشخص شد:

 

 

 

سایت رسمی مسابقات:http://www.londonchessclassic.com

دانلود فایل بازی ها:http://en.chessbase.com/Portals/4/files/news/2015/events/lcc15/london-cc2015.pgn

 دیدن زنده بازیها

 دانلود بازیها

 

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.