یک وضعیت مرده!

3
1987

گاهی اوقات اتفاق می افتد که شما در یک موقعیت واقعا بد قرار می گیرید جاییکه پوزیسیون شما شاید شانسی برای ادامه دادن نداشته باشد و به عبارتی پوزیسیون شما مرده است و شاید تسلیم شدن تنها گزینه ای باشد که می توان به آن فکر کرد!
بسیاری از بازیکنان و حتی استادان برای اینکه تحمل رنج کشیدن بیشتر را ندارند در چنین شرایطی بازی را واگذار می کنند و به بازی بعدی فکر می کنند!
اما همیشه داستان اینگونه نیست و شما شانس هایی هرچند کوچک برای حفظ بازی دارید، چون شما در برابر انسان بازی میکنید و هر انسانی میتواند هر لحظه اشتباه کند. ولی اگر شما مثلا در برابر هودینی بازی کنید نباید در یک پوزیسیون بازنده انتظار معجزه داشته باشید!

این وضعیت را ببینید!

 

 

واضح  است سفید در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است: فیل سیاه رو او در خانه a7 گیر افتاده است، حالا سوال این است:

 

آیا سفید در این وضعیت نا امید کننده میتواند راهی برای حفط بازی پیدا کند یا حتی بازی را برای حریف سخت تر کند یا بهتر است تسلیم شود؟

 

پس از یک شروع نا متعارف، دو بازیکن به این آخربازی رسیده اند، جاییکه سفید در موقعیت بسیار حساس و البته بدی قرار گرفته است. بازیکن سفید در این لحطه به تفکر طولانی و عمیقی می پردازد به امید اینکه شاید راهی برای نجات از این وضعیت پیدا کند!

لظفا برای دقایقی به این وضعیت فکر کنید و خود را در یک مسابقه رسمی فرض کنید که هیچ وسیله و هیچ کس وجود ندارد که بتواند کمکی به شما بکند. لطفا جواب های خود را هرچند کوتاه برای این مقاله در قسمت نظرات پایین صفحه بگذارید. با تشکر

سهیل صادقی

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو فعال
  • PHANTOM
  • ( 01 آبان 1394 )
  • 1
سلام پس از تعویض فیل سفید رو و گرفتن پیاده با فیل سیاه رو سفید شاهش را به f1 رسانده ودژ حاصل به علت پات غیر قابل نفوذ است. البته اگر فیل سیاه از قطر خارج شود شاه به سمت h1 میرود.

lol جوابمو اصلاح میکنم Bc8 kc8 Ke4 Kb7 Bb6 Kb6 Kf5 Kc6 Kg4 Kd5 Kh4 Ke5 Kg4 Bf2 h4 Bg3 Kg5 Ke6 h5 Kf7 h6 Kg8 Kg6 Kh8 h7 Bh4 Kf5 Bg3 Kg6 در پاسخ اولم که حدود 30ثانیه وقت گذاشتم متاسفانه به حرکت داشتن پیاده g دقت نکردم.
User Avatar
عضو سايت
  • soheil
  • ( 02 آبان 1394 )
  • 1
با تشکر از جواب صادقانه شما دوست عزیز....
امیدوارم نطرات بیشتری در این قسمت ارسال شود تا در انگیزه بیشتری برای بخش بعدی این بحث داشته باشیم.
من سعی دارم تا در ابتدای بخش بعدی، خوانندگان بتوانند جواب بخش قبلی را هم ببینند به این خاطر فعلاً جواب اصلی مسئله را نمی گوییم!
User Avatar
عضو سايت
  • amir63
  • ( 06 آبان 1394 )
  • 1
B*b6     B*b6 1
2 B*c8   K*c8
3    Ke4  و در ادامه شاه سفید سرباز h4 را میگیرد و با داشتن دو سرباز بیشتر میتواند به گرفتن وزیر پیش برود و بازی را به مساوی بکشد