قهرمانی بلیتس جهان

0
3623

کمتر کسی فکر میکرد که درمیان بازیکنان آماده ای چون کارلسن و نپومانیاچی و ... الکساندر گریجوک قهرمان بلیتس جهان شود! آن هم درحالیکه تا دور 19 ام فقط نام هایی مثل کارلسن ، وشیر ، رجبوف و کرامنیک در بالای جدول دیده می شد ولی رفته رفته مخصوصا از دور 18 ام و نوزدهم که وشیر دو بازی حساس خود را دراین دورها به حریفان واگذار کرد و همچنین کارلسن هم که کم کم خسته بنظر میرسید و به تعداد باخت هایش اضافه میکرد به یکباره سر و کله الکساندر گریچوک و کرامنیک که هر دو با 13.5 امتیاز از 19 بازی بودند پیدا شد! کارلسن نیز 13 از 19 بود! و حالا سرنوشت قهرمانی در ۲ دور باقی مانده مشخص می شد.

اتفاق بزرگ در دور بیستم و در بازی ایوانچوک و کارلسن رخ داد که مگنوس در تدارکات بلیتسی ایوانچوک بطرز بدی گرفتار شد و باز هم مغلوب ایوانچوک با تجربه و همچنین غیر قابل پیش بینی شد تا دیگر بختی برای قهرمانی نداشته باشد.

و حالا جدال بر سر قهرمانی در دور آخر بین ۴ بازیکن بود: گریچوک و کرامنیک با ۱۴.۵ امتیاز و ایوانچوک و  وشیر با نیم امتیاز کمتر در تعقیب آنها بودند!

در دور آخر گریچوک بر گلفاند پیروز شد. کرامنیک با ایوانچوک راهی جز تساوی پیدا نکرد تا با همین نتیجه مدال طلای بلیتس جهان به الکساندر گریچوک روس برسد!

بوریس گلفاند 13.5 از 21 بازی

 

قهرمانی بلیتس جهان

 

قهرمانی بلیتس جهان

 

قهرمانی بلیتس جهان

 

مقام دوم به ماکسیم وشیر فرانسوی رسیدو مقام سوم هم به ولادیمیر کرامنیک!

 

رده بندی نهایی: http://www.chess-results.com/tnr190790.aspx?lan=1&art=1&rd=21&fed=FRA&flag=30&wi=821

لینک خبر: http://en.chessbase.com/post/world-blitz-2015-grischuk-wins-third-title

سایت رسمی:http://www.berlin2015.fide.com

دانلود کل بازی های بلیتس:http://en.chessbase.com/Portals/4/files/news/2015/events/World%20Rapid-Blitz/worldblitz2015.pgn

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.