Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » آغاز مسابقات قهرمانی شطرنج جهان 2015

آغاز مسابقات قهرمانی شطرنج جهان 2015

0
3186

128 بازیکن از سراسر جهان جواز حضور در مهمترین مسابقه سال که همان قهرمانی جهان است  را کسب کرده اند و در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان به رقابتی تماشایی می پردازند. از کشورمان هم "پویا ایدانی" و " پرهام مقصودلو " حضور دارند که البته هردو با قرعه ای مشکل روبرو شده اند. پویا با ممدیاروف معروف و پرهام با wesly so آماده که تازه از سن لوییس بازگشته است!

 

نفر اول 120 هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد که البته 20 درصد ار آن بابت مالیات کسر خواهد شد. لازم بذکر است که دو نفر برتر این مسابقات مستقیماً برای تورنومنت سال بعد انتخاب می شوند و نیازی به دریافت مجوز برای جضور در قهرمانی جهان سال 2016 را ندارند.

 

مسابقات بصورت حذفی برگزار خواهد شد بدین صورت که هر نفر دو بازی یکی با مهره سفید و بازی دیگر را با مهره سیاه با حریفش دیدار می کند و اگر مثلاً 1 بر 1 مساوی شدند باید در روز سوم که روز برگزاری بازی های tiebreak است باید 2 بازی سریع 25 دقیقه بعلاوه 10 ثانیه پاداش برگزار کنند. و اگر باز هم نتیجه برابر شد باید 2 بازی دیگر با وقت 10 دقیقه بعلاوه 10 ثانیه پاداش برگزار شود و باز هم اگر نتیجه برابر شد دو بازی بلیتس 5 دقیقه بعلاوه 3 ثانیه پاداش برای هر حرکت و باز هم اگر نتیجه برابر شد نوبت به بازی "مزگ ناگهانی" میرسد که در آن سفید 5 دقیقه و سیاه 4 دقیقه زمان دارند و از حرکت 60 به بعد به ازای هر حرکت برای دو طرف 3 ثانیه پاداش به زمانشان اضافه خواهد شد. حتی اگر بازی به تساوی برسد این بازیکن سیاه است که به مرحله بعد صعود می کند.

مسابقات ساعت 3 بعد از ظهر به وقت باکو و به وقت تهران 2:30 بعد از ظهر شروع می شوند. محل برگزاری هتل flame tower  در باکو است. ( عکس زیر)

 قرعه کشی دور اول مسابقات:

 

 

 

در گزارش بعدی نتایج دور اول و کسانی با بدترین قرعه ها در دور اول مواجه شدند برمیگردم!

 

{banner_world-cup-2015}

 

سایت رسمی مسابقه:http://www.bakuworldcup2015.com

دانلود کل بازیها

( 1 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.