Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » آرین طاری بازیکن ایرانی الاصل قهرمان جدید نروژ! + کارلسن در مسابقات جالب بلیتس!

آرین طاری بازیکن ایرانی الاصل قهرمان جدید نروژ! + کارلسن در مسابقات جالب بلیتس!

0
3740

مسابقات قهرمانی نروژ اوایل ماه جولای در اسلو پایتخت نروژ بدون حضور استادان بزرگ مگنوس کارلسن ، لودویگ همر و Simen Agdestein برگزار شد و این فرصتی بود تا بازیکنان جوان تر بدرخشند! یکی از این جوانان با استعداد ایرانی الاصل آرین طاری است! او بسیار با استعداد است و در این دوره هم با 16 سال سن سومین قهرمان کم سن و سال تاریخ نروژ لقب گرفت!

 

آرین تاری در سمت راست

بازی دور آخر او را در مقابل حریفش که در سمت چپ نشسته است را باهم می بینیم! حریف او در صورت برد در این بازی به دومین نورم استاد بزرگی دست پیدا می کرد!

Salomon 2419 -Aryan Tari 2499

حریف آرین در این لحظه حرکت برنده یعنی !Ra6 را پیدا نکرد تا این بازی به تساوی برسد و آرین قهرمان جدید نروژ شود!

 

Landsturneringen در واقع مسابقات قهرمانی بلیتس کشور نروژ است. این مسابقات در 4 گروه برگزار می شود که در این دوره 415 نفر شرکت داشتند! در گروه استادان 38 نفر بر سر قهرمانی جنگیدند که در نهایت Leif Erlend Johannessen بالاتر از رقیبان اول شد.

 

از دیگر مسابقات جالب برگزار شده امسال در نروژ، بازی است که هر تیم متشکل از 6 نفر است و هر نفر برای کل بازی 10 دقیقه زمان دارد. هر تیم می تواند 2 تا 4 بازیکن داشته باشد ولی این افراد می توانند جای خود را در حین بازی عوض کنند و حتی اجازه دارند باهم صحبت کنند! تیم جوانان که البته کمی از بقیه قوی تر بود و مگنوس کارلسن هم در این تیم بود، به مقام اول رسید!

 

 

لینک خبر:http://en.chessbase.com/post/aryan-tari-wins-norwegian-championship

سایت رسمی مسابقات:http://www.sjakknm2015.no

سایت نتایج: http://www.sjakknm2015.no/sjakknm2015/resultater/nm2015.htm

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.