Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » نتایج بازیکنان ایرانی در اولین دوره جشنواره بین المللی شطرنج باتومی گرجستان

نتایج بازیکنان ایرانی در اولین دوره جشنواره بین المللی شطرنج باتومی گرجستان

0
3821

جدول A:

در جدول A این مسابقات که با حضور ۴۷ بازیکن از ۹ کشور برگزار می شد، استاد بین المللی شاهین لرپری زنگنه بازیکن اصفهانی کشورمان حضور داشت که توانست با کسب مقام دوم مشترک (! اصطلاحی که اخیراً در ایران باب شده است) و مقام هشتم جدول A مسابقات جایزه نقدی این رتبه را بر اساس آیین نامه مسابقات بدست آورد. شاهین به جز دو باخت در دو دور ابتدایی مسابقات، ادامه بسیار خوبی داشت و حتی توانست در دور هشتم مسابقات برابر استاد بزرگ مشهور گرجستانی لوان پانتسولیا با ریتینگ ۲۶۱۰ به برتری دست یابد. شاهین علاوه بر کسب رتبه هشتم جدول توانست ۷٫۳ واحد به ریتینگ خود اضافه نماید.

شاهین لرپری زنگنه

صفحه عملکرد استاد بین المللی شاهین لرپری زنگنه

جدول رده بندی نهایی مسابقات در گروه A

جدول B:

در جدول B مسابقات ۷ بازیکن ایرانی حضور داشتند که به ترتیب رنک اولیه در لیست مسابقات نتایج زیر را کسب نمودند:

– متین غفاری فر

متین که با ریتینگ ۱۹۸۱ در رتیه ۲۸ لیست اولیه مسابقات قرار داشت توانست با کسب ۵٫۵ امتیاز در رتبه ۲۶ جدول B مسابقات قرار بگیرد و ۶٫۴ واحد به ریتینگ بین المللی خود اضافه کند. بهترین نتیجه متین برد در برابر بازیکن آذربایجانی به نام حافظ کریم اف با ریتینگ ۲۰۹۵ و کسب تساوی در برابر نفر اول جدول ابتدایی مسابقات از کشور ارمنستان به نام آرتور قاراگیوزیان با ریتینگ ۲۱۸۰ بود. و بدترین نتیجه او باخت دور دوم در مقابل حریف ارمنستانی با ریتینگ ۱۶۳۶ بود.

متین غفاری فر

صفحه عملکرد متین غفاری فر

– هانیه خلجی

هانیه با ریتینگ ۱۹۵۰ که در رتبه ۲۹ جدول ابتدایی مسابقات قرار داشت با کسب ۶ امتیاز توانست در رتبه ۱۹ جدول نهایی مسابقات قرار بگیرد و جایگاه سوم بانوان جدول B را به خود اختصاص دهد. هانیه با کسب مقام سوم بانوان در جدول B توانست حکم قهرمانی، مدال برنز و کاپ به همراه جایزه نقدی را دریافت کند و ۲۰ واحد به ریتینگ بین المللی خود بیفزاید.

بهترین نیتجه هانیه برد دور آخر در مقابل استاد فیده کشور میزبان با ریتینگ وارلام وپخویشویلی با ریتینگ ۲۱۴۴ بود.

هانیه خلجی

صفحه عملکرد هانیه خلجی

– انوشا مهدیان

انوشا مهدیان قهرمان مسابقات رده سنی زیر ۱۲ سال دختر و قهرمان مسابقات جوان دختر زیر ۲۰ سال کشور در سال ۱۳۹۴ با ریتینگ ۱۸۹۹ و قرار گرفتن در رتبه ۳۳ جدول ابتدایی مسابقات اولین مسابقه بین المللی خود را قبل از اعزام به کره جنوبی و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا  در سال ۲۰۱۵ تجربه می کرد.

نتایج مسابقات انوشا آنطور که انتظار می رفت؛ خوب نبود و در پایان با کسب ۴٫۵ امتیاز در رتبه ۵۵ جدول پایانی مسابقات گروه B قرار گرفت و ۷۱٫۶ واحد از ریتینگ بین المللی او در این مسابقات کم شد.

انوشا مهدیان

صفحه عملکرد انوشا مهدیان

– سیده فاطمه هاشمی

این مسابقات همانند انوشا مهدیان برای قهرمان رده سنی زیر ۱۴ سال دختران کشورمان در سال ۱۳۹۴ خانم سیده فاطمه هاشمی بازیکن آرام و متین شیرازی کشورمان نیز خوب نبود. سیده فاطمه که با ریتینگ ۱۸۷۱ در رتبه ۳۸ جدول ابتدایی مسابقات قرار داشت با کسب ۳ امتیاز در رتبه ۷۸ جدول نهایی مسابقات قرار گرفت و ۱۰۳٫۶ واحد نیز ریتینگ بین المللی او کم شد.

سیده فاطمه هاشمی

صفحه عملکرد سیده فاطمه هاشمی

امیدواریم این دو بازیکن خوب و آینده دار کشور با تجربیات خوبی که از این مسابقات بدست آوردند در مسابقات قهرمانی آسیا نتایح مطلوبی را کسب نمایند.

– میترا اصغرزاده

میترا که با ریتینگ ۱۸۵۰ در رتبه ۴۲ جدول ابتدایی مسابقات قرار داشت توانست با کسب ۵ امتیاز در رتبه ۳۱ جدول نهایی مسابقات قرار بگیرد و ۱۵٫۶ واحد به ریتینگ بین المللی خود بیفزاید. میترا در این مسابقات توانست با کسب رتبه اول دختر زیر ۱۴ سال حکم قهرمانی، مدال طلا و کاپ به همراه جایزه نقدی دریافت نماید.

بهترین نتیجه میترا برد دور دوم در مقابل شطرنجباز با تجربه کشور میزبان با ریتینگ ۲۱۰۳ بنام گئورگی خلایا بود که توانست در پایان مسابقان با کسب ۷ امتیاز به مقام چهارم جدول B مسابقات دست یابد.

میترا اصغرزاده

میترا اصغرزاده

جدول عملکرد میترا اصغرزاده

– میرمحمود علوی

قهرمان اسبق پیشکوستان کشور با ریتینگ ۱۷۰۲ با رتبه ابتدایی ۶۱ توانست با کسب ۴ امتیاز به رتبه ۵۸ جدول نهایی مسابقات دست یابد و ۸٫۴ واحد به ریتینگ بین المللی خود بیفزاید. آقای علوی در اختتامیه مسابقات از سوی شرکت ایرانی دقایقی به زبان انگلیسی به سخنرانی پرداخت که مورد تشویق شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه قرار گرفت.

میرمحمود علوی

صفحه عملکرد میرمحمود علوی

– ماندانا رضایی مجاز

ماندانا که با ریتینگ ۱۵۹۳ در رتبه ۷۲ جدول ابتدایی مسابقات قرار داشت توانست با کسب ۴٫۵ امتیاز به رتبه ۴۹ جدول نهایی دست یافته و ۲۵٫۲ واحد به ریتینگ بین المللی خود اضافه نماید.

ماندانا رضایی

صفحه عملکرد ماندا رضایی مجاز

بهترین نتیجه بازیکنان ایرانی در این مسابقات در جدول B را از نظر جایگاه پایانی هانیه خلجی با کسب ۶ امتیاز و کسب رتبه نوزدهم و از نظر افزایش ریتینگ ماندانا رضایی با ۲۵٫۲ واحد افزایش بدست آوردند.

جدول نهایی مسابقات در جدول B

 

منبع : وبلاگ شطرنج 

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.