Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار خارجي » رویارویی دو اسطوره شطرنج: کارپف-سوشنیکف! (کارپف قهرمان شد)

رویارویی دو اسطوره شطرنج: کارپف-سوشنیکف! (کارپف قهرمان شد)

0
2366

دو استاد بزرگ مطرح و اسطوره ای شطرنج جهان؛ کارپف و سوشنیکوف  از 7 تا 9 جولای در شهر بندری و صنعتی ریگا پایتخت کشور لتونی، مسابقه ای سریع(6 بازی 25 دقیقه به اضافه 10 ثانیه) با هم برگزار خواهند کرد. کارپف(متولد 1951) دوازدهمین قهرمان جهان است که باید در مقابل استاد مشهور تئوری قرار بگیرد. این رویارویی شامل 6 مسابقه است.

ساعات برگزاری مسابقه در روز 7 و 8 ام جولای ساعت 18:30 به وقت تهران است و در روز آخر یعنی 9ام جولای کمی زودتر و در ساعت 16:30 به وقت تهران هستند.

جالب است بدانید که مکان مسابقه در ساختمانی مجلل است که معمار و سازنده آن از نقوش شطرنجی در نمای آن استفاده کرده است و حتی پنجره های آن ترکیبی از رنگ های سیاه و سفید است که خانه های صفحه شطرنج را تداعی می کند.

مختصری درباره سوشنیکف:


Evgeny Sveshnikov (متولد سال 1950 در لتونی) : در سال 1977 استاد بزرگ شد و دو بار قهرمان لتونی (2003 و 2010) شده است. او موفق به قهرمانی در چندین تورنمنت  بین المللی مانند لو هاور (1977) و Cienfuegos  شده است. Sveshnikov شاخه معروف سوشنیکف در دفاع سیسیلی را ابداع کرد که هم اکنون توسط بهترین بازیکنان جهان در بالاترین سطح بازی می شود. Sveshnikov همچنین نقش مهمی در توسعه و کامل شدن گشایش Alapin یعنی حرکت c3 در مقابل دفاع سیسیلی دارد. و همچنین کمک های شایانی در پیشبرد تئوری دفاع فرانسه به جامعه جهانی شطرنج داشته است.

 {banner_sveshnikov-karpov}

 

 

به رو رسانی:

در پایان دور ششم و آخر این رویارویی، کارپف موفق شد با 3 یرد، 2 تساوی و 1 شکست با مجموع 4 بر 2 حریف خود سوشنیکف را مغلوب کند. می توانید بازی های این رویارویی دوجانبه را از لینک زیر دانلود کنید!

 

 

 

 

دانلود بازی ها:http://chessinlatvia.lv/live/sveshnikov-karpov/games/AllGames.pgn

 

 

لینک خبر: http://www.chessdom.com/sveshnikov-karpov-2015-live

 

  سایت رسمی مسابقه: http://chessinlatvia.lv

 دیدن زنده بازی ها همراه با بررسی: http://www.chessdom.com/sveshnikov-karpov-2015-live

 

پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.