Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » آموزش شطرنج » مقاله و ترجمه » روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

در اینجا قصد داریم با توجه به درخواست های مکرر کاربران برای نصب برنامه های شطرنجی آندروید ، روش نصب فایل هایی با پسوند APK (بازی یا نرم افزارهای آندروید) رو بر روی ابزارهای آندرویدی (گوشی یا تبلت) آموزش بدیم. نصب برنامه از طریق Google Play یا آندروید مارکت ها کار آسانی است. (البته برای ایران محدودیتهایی وجود دارد) یک app را جست‌وجو، انتخاب و نصب می‌کنید. به هر حال مواردی پیش مي‌آید که مجبور هستید به ‌صورت دستی فایل APK را دانلود و نصب کنید. فایل‌های APK در واقع فایل‌های Installer بازی‌ها و نرم افزارها در سیستم عامل اندروید هستند. برای این کار 2 روش وجود داره که هر کدوم ویژگی های خودشو داره که در مراحل بعد توضیح میدم. در اینجا از گوشی برای نصب فایل استفاده کردم .

تنظیمات کلی: قبل از تلاش برای نصب‌ دستی یک فایل APK ، ابتدا باید به گوشی‌تان اجازه نصب از طریق منابع نامعلوم (Unknow Sources) را بدهید. برای انجام این کار در آندروید ورژن 4 به بالا از مسیر Settings بعد security ، تیک گزینه Unknow Sources را فعال کنید و در آندرویدهای ورژن قدیمی تر در Settings بعد Application ، تیک گزینه Unknow Sources را فعال کنيد. (البته خود گوشی یا تبلت هم هنگام نصب فایل پیغامی می آورد مبنی بر اینکه نصب از منبعی غیر از آندروید مارکت مجاز نیست که با زدن گزینه setting گوشی خود به خود به آدرس بالا رفته و باید  تیک گزینه Unknow Sources را فعال کنید)

 روش نصب برنامه های شطرنج آندروید روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

 

روش اول : در این روش شما فایل APK رو از طریق بلوتوث رایانتون به گوشی فرستاده و از طریق خود گوشی اونو نصب می کنید که در این حالت فایل در حافظه داخلی خود گوشی نصب میشه که باید فضای خالی کافی داشته باشید.

بعد از پیدا کردن گوشی با بلوتوث رایانتون و ارسال فایل به آن (یادتون باشه بلوتوث گوشی بعد از 2 دقیقه از دید بلوتوث ها مخفی میشه)، همون طور که در عکس 1 مشخصه در بالای گوشی (Notification Bar) یه پیغام نمایش داده میشه مبنی بر اینکه میخواهید فایل رو دریافت کنید؟ ، که با لمس بر روی آن فایل با جزئیات نمایش داده میشه (عکس 2) و گزینه ACCEPT رو بزنید، بعد از دریافت فایل (عکس 3) با انتخاب آن (عکس 4) وارد مرحله نصب میشید که INSTALL رو بزنید (عکس 5) فایل نصب میشه و میتونید اجرا کنید.

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

 

روش دوم: ابتدا یک برنامه فایل منیجر رو در گوشی به روش اول نصب می کنیم که من لینک دانلود یک فایل منیجر راحت و کم حجم رو در زیر قرار دادم (بعضی گوشی ها فاقد برنامه فایل منیجر هستند البته در بعضی گوشی ها برنامه ای با نام my files یا file manager وجود دارد). بعد باید تنظیماتی در گوشی انجام بدید. در آندروید ورژن 4 به بالا به Setting (تنظیمات) و بعد Developer options (گزینه های برنامه نویس) رفته و تیک گزینه usb debugging رو بزنید و در آندرویدهای ورژن قدیمی تر به Setting ،بعد Applications ، بعد Developmnet رفته و تیک گزینه usb debugging رو بزنید.(عکس 6) و گوشی رو به رایانه از طریق کابل وصل می کنیم که ممکن است در بعضی ورژن های آندروید برای شناسایی گوشی در رایانه باید در قسمت notifications Bar گوشی ،به قسمت (usb متصل شد) وارد شده (عکس 7) و گزینه (روشن کردن دستگاه ذخیره سازی usb) رو فعال کنید.(عکس 8) و فایل APK رو به داخل کارت حافظه انتقال می دهیم. داخل گوشی برنامه فایل منیجر رو باز می کنیم (عکس 9) و به قسمت sdcard رفته و فایل ارسالی به داخل گوشی را پیدا و نصب می کنیم (عکس 10). در این روش همانند روش اول فایل ها در حافظه گوشی نصب می شوند.

دانلود فایل منیجر

X-plore-3.40.03.zip [1.29 Mb] ( تعداد دانلود : 207)

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

روش نصب برنامه های شطرنج آندروید

 

( 0 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.