Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا

3
10959

مسابقات شرکت مپنا در روز دوشنبه 18 دی ساعت 16:30 با حضور 10 تیم که به دو گروه 5 تیمی تقسیم شده اند  به صورت دوره ای آغاز شد این مسابقات دوشنبه هر هفته برگزار می گردد. از هر گروه 2 تیم به مرحله بعد صعود خواهد کرد سپس این 4 تیم دو به دو به صورت حذفی بازی می کنند(تیم اول هر گروه با تیم دوم گروه دیگر) تا  دو تیم به فینال راه یابد.

در پایان مرحله اول دو تیم پرتو با 8 امتیاز و توگا با 6 امتیاز از گروه اول صعود کردند. و دو تیم پارس ژنراتور با 8 امتیاز و مپنا مرکزی با 6 امتیاز از گروه دوم صعود نمودند.

که بعد از انجام قرعه کشی پارس با مهره سیاه مقابل توگا بازی می نماید و پرتو با مهره سفید مقابل مرکز بازی دارد. دو تیم برنده به فینال راه می یابند و دو تیم بازنده برای مقام سومی با یکدیگر بازی می کنند.

در مرحله دوم مسابقات تیم پرتو با نتیجه 3 بر 1 مقابل مرکز به پیروزی رسید و به فینال صعود کرد. بازی دو تیم توگا و پارس در مسابقه فکری 2 بر 2 مساوی شد و کار به بازیهای سریع کشید که تیم توگا با نتیجه 3 بر 1 پیروز شد و به فینال صعود کرد. بدین ترتیب بر اساس قرعه کشی تیم توگا با مهره سفید با پرتو (سیاه) برای اول و دومی بازی خواهند داشت و دو تیم پارس ( سفید) و مرکز (سیاه) برای سومی و چهارمی بازی می کنند.

در مرحله فینال مسابقات دو تیم پرتو و توگا با نتیجه 2 بر 2 مساوی شدند و کار به بازیهای سریع کشید.که در بازیهای سریع توگا با نتیجه 3 بر 1 پیروز شد و قهرمان این دوره شد و تیم پرتو دوم شد. تیم مرکز 2.5 بر 1.5 بر تیم پارس پیروز شد و سوم شد.

 

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا

تیم پرتو

 

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا
تیم مرکز

 

سایت نتایج گروه اول  قرعه کشی دورها   رده بندی مرحله اول تیمهای گروه اول

سایت نتایج گروه دوم  قرعه کشی دورها  رده بندی مرحله اول تیمهای گروه دوم

 

 

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا
تیم مرکز(راست) - تیم پرتو
تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا
تیم پارس(راست) - تیم توگا
تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا

 

 

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا

 

 

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا


 

تیم توگا قهرمان مسابقات شرکت مپنا

 


 

آیین نامه و قوانین مسابقات شطرنج تیمهای مپنا

 

1- کلیه قوانین فدراسیون جهانی شطرنج(فیده) حاکم بر مسابقات است.

2- مسابقات در 3 مرحله است که مرحله اول به صورت دوره ای برگزار می گردد .  تیمها بر اساس قرعه کشی به دو گروه 5 نفره تقسیم می شوند که به صورت دوره ای با هم بازی می کنند. از هر گروه دو تیم برتر انتخاب شده که در مرحله دوم تیم اول هر گروه با تیم دوم گروه دیگر بازی می نماید تا دو تیم به فینال راه یابد در مرحله سوم نیز بازی فینال تیم برتر را مشخص می کند.   

3- زمان بازیها برای هر بازیکن 60 دقیقه است. لذا قوانین بازیهای فکری حاکم می باشد و هر بازیکن باید تا انتهای بازی تمام حرکات سفید و سیاه را ثبت نماید مگر در موقعی که زمان یک بازیکن به زیر 5 دقیقه برسد.

4- تاخیر بیش از 30 دقیقه از زمان اعلام شده بازیها، به منزله باخت بازیکن خواهد بود و برای حریف یک امتیاز منظور می گردد. داور مسابقه ساعت بازیکن سفید را از زمان شروع مسابقه به کار خواهد انداخت. 

5- هر تیم متشکل از 6 بازیکن می باشد که بر روی 4 میز با احتساب 2 بازیکن ذخیره به رقابت خواهند پرداخت. هر تیم باید یک نفر را به عنوان کاپیتان یا سرپرست مشخص نماید. این فرد می تواند خود نیز جزو بازیکنان باشد. ترتیبی که کاپیتان یا سرپرست تیم در ابتدا برای 6 نفر اعلام نموده به عنوان ارنج اصلی می باشد و در طول برگزاری مسابقات قابل تغییر نیست. کاپیتان یا سرپرست تیمها موظفند برای هر دور نیز یک ارنج 4 نفره را قبل از آغاز بازی به داور مسابقات اعلام نمایند. تیمی که ارنج دور را در این مدت به داور اعلام نکرده باشد مجبور است طبق ارنج اصلی بازی کند. یعنی 4 میز اول از 6 میز باید بنشینند. ترتیب میزها در ارنج دور باید رعایت شود و هر فرد از میز خود حداکثر تا 2 میز بالاتر می تواند بازی کند. مثلا میز 1 نمی تواند بر روی میز 2 یا پایینتر بازی کند. پس بر این اساس برای میزهای ششگانه به اینصورت می شود که : بازیکن میز 6 می تواند فقط بر روی میز 4 بازی کند، بازیکن میز 5 می تواند بر روی میز 4 یا 3 بازی کند، بازیکن میز 4 می تواند به غیر از میز خود بر روی میز 3 یا 2 بازی کند، بازیکن میز 3 می تواند به غیر از میز خود بر روی میز 2 یا 1 بازی کند و بازیکن میز 2 می تواند به غیر از میز خود بر روی میز 1 نیز بازی کند. تیمی که این ترتیب را رعایت نکرده باشد برای هر میز که مغایرت دارد باخت می خورد و در صورتی که بیش از دو میز اشتباه باشد 4 بر صفر بازنده اعلام می شود.

6- رده بندی تیمها بر اساس مجموع امتیازات تیمی تعیین خواهد شد بدین صورت که تیم برنده 2 امتیاز ، تیمی که مساوی نماید 1 امتیاز و تیم بازنده صفر امتیاز می گیرد. چنانچه دو یا چند تیم در امتیازی برابر باشند از شکستن امتیاز به روش های زیر برای تعیین تیم برتر استفاده می شود.

الف) مجموع امتیاز میزها  ب) رویارویی مستقیم  د) برگر  

چنانچه در مرحله دوم یا سوم دو تیم مساوی نمایند میانشان بازی سریع (15×2) برگزار می گردد. در صورت تساوی مجدد بازی بلیتس 5 دقیقه ای برگزار می شود.

 

( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو سايت
  • hamidmohamadi
  • ( 12 بهمن 1391 )
  • 0
فقط کارکنان شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ارتش میتونن تو این مسابقه شرکت کنن؟یا ماهم میتونیم؟
-------------
hanid
User Avatar
مدير کل سايت
  • admin
  • ( 13 بهمن 1391 )
  • 0
hamidmohamadi,
باید جزو کارکنان شرکت مپنا باشید
&(خدایا به من آرامش ده تا بپذیرم آنچه را نمی توانم تغییر دهم
دلیری ده تا تغییر دهم آنچه را که می توانم تغییر دهم
بینش ده تا تفاوت این دو را بفهمم
مرا فهم ده تا متوقع نباشم دنیا و مردم آن مطابق میل من رفتار کنند.)&
User Avatar
ميهمان
  • abolhasan3970
  • ( 24 بهمن 1391 )
  • 0
با سلام خدمت استاد افتخاری
اگه میشه بازم هم جزئیات بازی ها را قرار دهین