Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » آموزش شطرنج » مقاله و ترجمه » مصاحبۀ مطبوعاتی با بوریس گلفاند کاندیدای قهرمانی جهان

مصاحبۀ مطبوعاتی با بوریس گلفاند کاندیدای قهرمانی جهان

2
4189

 

مصاحبۀ مطبوعاتی با بوریس گلفاند کاندیدای قهرمانی جهان

گلفاند : "هیچکس شکست ناپذیر و مصون از اشتباه نیست ."

مسابقات قهرمانی جهان درست یک ماه دیگر برگزار میشود  و بازیکنان (دنبال کنندگان این رویداد) ، قهرمان جهان ویشی آناند و حریفش بوریس گلفاند ، خود را برای مسابقات آماده می کنند.

گلفاند که در اسرائیل زندگی میکند ، زمانی را برای صحبت با مطبوعات اختصاص داد و  شانس خود در مسابقه را ارزیابی کرد. گلفاند  در مورد استفاده از  رایانه نیز پیشنهاداتی به بازیکنان داد .

مصاحبۀ مطبوعاتی با بوریس گلفاند :

مسابقات قهرمانی شطرنج 2012 جهان بین مدافع عنوان قهرمانی جهان ویشی آناند و رقیب منتخبش در مسابقات بوریس گلفاند، در ماه می سال 2012 در شهر مسکو در روسیه برگزار خواهد شد. این متن از ویدیویی متعلق به یک گفتگوی مطبوعاتی با بوریس گلفاند میباشد که در تاریخ 8 آوریل 2012 در آکادمی شطرنج در تِل آویو انجام شده است .   

الکساندر در کانال یوتیوب خود مینویسد : " بوریس ، امیدوراریم که شما قهرمان بعدی شطرنج جهان باشید".

گزارشگر : احساس میکنید که این رقابت ، نقطه ی اوج دوران ورزشی شماست ؟

بوریس گلفاند : در آینده معلوم خواهد شد.اما مطمئنا مسابقات قهرمانی شطرنج جهان، مهمترین رویداد موجود میباشد و من بسیار خوشحالم که میتوانم در این مسابقه شرکت کنم ، و در حال حاضر به شدت مشغول آماده سازی برای مسابقات می باشم. قطعا این موضوع برای من اهمیت بسیاری دارد و میدانم که در ماه می بازی موفقیت آمیزی ارائه خواهم داد.

لیا اسمیرین : راستش را بخواهین، به نظر من شانس او برای موفقیت زیاد است. انگیزه ی زیاد او بسیار مهم است . از دیدگاه صرف شطرنج آناند برتری خیلی جزئی دارد ،  ولی من از لحاظ شخصیت و انگیزه گلفاند را ترجیح میدهم .

بوریس در  بخش انگلیسی مصاحبه اینگونه می گوید :

سرعت فکر کردن و بازی آناند بطور باور نکردنی بالا است . اما هیچکس شکست ناپذیر و مصون از اشتباه نیست . من به بهترین نحو بازی خواهم کرد و کاری می کنم که لاجرم تن به اشتباه دهد.  من به این قضیه امیدوارم.

این روزها اگر میخواهید در صدر باشید باید همه چیز را به نحو احسن انجام دهید.

بازیکنی مثل کارلسن را در نظر بگیرید. او استفادۀ آنچنانی از رایانه ندارد. با اینحال در برابر بازیکنانی که بیشتر از او از رایانه  استفاده می کنند، موفق تر است . به نظر من این یکی از مزیت های نسل ما به حساب می آید- اینکه ما شطرنج را بر پایه و اساس خوب و مطلوبی آموختیم ، وسپس آموختیم که چطور از رایانه به نفع خودمان کمک بگیریم.  در حالی که بسیاری از بازیکنان جوانتر ، فقط استفاده از رایانه را بلد بودند و پایۀ خوبی نداشتند . به جای فکر کردن ، یک دکمه را فشار میدهند و منتظر جواب رایانه میمانند . مانند هر اختراعی این اختراع نیز ، می تواند در راه خوب یا بد استفاده شود . یکی از رموز موفقیت در این رشته این روزها اینست که از رایانه به نفع خود استفاده کنید و نه اینکه به رایانه اجازه دهید به جای شما فکر کند.

گلفاند می گوید :

این مسابقه یکی از بزرگترین مسابقات تاریخ خواهد بود. در موزه ایی با حضور هنرمندان، تماشاچیان و بهترین بازیکنان برگزار خواهد شد. امیدوارم این موضوع انگیزه ی خوبی در من ایجاد کند . آناند بازیکن بزرگی است ، او عنوان قهرمانی جهان را دارد ، و سالهاست که در صدر قرار دارد و در تورنومنت های بسیاری برنده شده است . اما من او را بخوبی میشناسم . چندین بار با او بازی کرده ام . از سال 1989 به بعد ما بیش از 30 بازی شطرنج کلاسیک داشته ایم و اگر بازیهای چشم بسته و برق آسا و سریع را هم به آنها اضافه کنید حدود 100 بازی داشته ایم . امیدوارم که بتوانم نقطه ضعف او را پیدا کنم ، و بتوانم به بهترین شکل در این رقابت پیروز شوم.

 

متن اصلی : http://chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=8065

 

سایت رویارویی قهرمانی جهان

 

ترجمه از : خانم زارعی

www.Chessboard.ir

( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو سايت
  • masoudtalebi
  • ( 25 فروردین 1391 )
  • 0
بسیار عالی
User Avatar
عضو سايت
  • mehdi.seidabadi
  • ( 25 فروردین 1391 )
  • 0
ممنون از ترجمه خوبتان