Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » البرز » محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

4
12592

اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده از 24 تا 30 آبان و با شرکت 106 نفر ( 123 ثبت نامی ) در 9 دور به روش سوئیسی در سالن هیات شطرنج استان البرز در مجموعه ورزشی کیانپور برگزار شد. بازیکنان رده های سنی استقبال خوبی از این مسابقات نمودند. سرپرستی مسابقات بر عهده محمد رضا اسداللهی و سرداوری آن بر عهده محمد کرمی بود. 28 بازیکن ریتینگ دار حضور داشتند(30 ثبت نامی) که نفر اول جدول مهرداد صداقتی با ریتینگ 2240 بود. هوتن اتحادی 2216 و استاد فیده محمد وحیدی 2137 در این جدول حضور داشتند. 5 روشندل در جدول شرکت نمودند. مسن ترین شرکت کننده محمد علی مدافعی (1316) و کم سن ترین محمد صدرا حسینی (1384) بودند.     

 پیام تقدیر رئیس هیئت شطرنج استان البرز از بازیکنان شرکت کننده در اپن شهید فهمیده
سپاس خداوند بزرگ را که در در سال جهاد اقتصادی و به همت اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی به پاس شجاعت و رشادت غیورمردانه عرصه دفاع مقدس ، اولین دوره مسابقات شطرنج جام شهید فهمیده را از تاریخ 24 لغایت 30 آبان 1390 در محل هیئت شطرنج استان البرز برگزار نمودیم. بی شک حضور ارزشمندتان در این مسابقه دست فرسود زمان نخواهد شد و در گذر زمان بالنده تر و در رشد و توسعه شطرنج کشور و استان البرز اثر گذار خواهد بود. بر خود فرض میدانم که از همکاری صمیمی شما در برگزاری این مسابقه قدر دانی نموده و جامعه شطرنج را در زنده نگاه داشتن ارزشها پویا تر از بیش نگاه خواهیم داشت.
حضور ارزشمندتان در این مسابقه و زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدای دفاع مقدس چون ستاره ای درخشان بر خاطره ها جاودانه خواهد ماند. 
لذا از حضور گرم شما در این مسابقات قدر دانی نموده و با تقدیم این لوح از تلاش خالصانه شما قدر دانی مینمایم.
محمد رضا اسداللهی
رئیس هیئت شطرنج استان البرز 

 

آیین نامه مسابقات

رده بندی اولیه 

قرعه و نتایج دور 1 

نتایج مهم دور 1 : تساوی علی کریمی مقابل ثمره شاه پسند. تساوی نوید مهین ترابی مقابل نینا همتی زاده و تساوی امید میر داوودی مقابل میلاد خدابنده

قرعه کشی و نتایج دور 2  

نتایج مهم دور 2 : در میز 5 محمد باجلان در مقابل رضا مشاطان به نتیجه مساوی دست یافت. در میز 17 نیز سلسبیلی با میثم عباسی به تساوی رسید.

alt

فایل Pgn میز های 1 تا 10jameshahidfahmide.pgn [10.27 Kb] ( تعداد دانلود : 327)

قرعه کشی و نتایج دور 3

نتایج مهم دور 3 : بر روی میز 1 بازی میلاد کفاش نوجوان خوشفکر تهرانی با مهرداد صداقتی مساوی شد. بر روی میز 3 مجتبی ملکی بر محمد رضا خورشیدی بخت سوم قهرمانی به پیروزی رسید. در میز 6 بازی سهیل صادقی با کوشا جافریان مساوی شد. (وبلاگ شخصی کوشا جافریان) در میز 11 سید سجاد طبسی با دکتر حسن کلیایی به نتیجه مساوی دست یافت.

قرعه کشی دور 4 

 نتایج مهم دور 4 : در میز 1 بازی هوتن اتحادی و بودش مساوی شد. در میز 2 و 3 و 4 و 5 و 6 محمد وحیدی بر نجاریان، امیر ملکی بر اخگر ، مرتضی عابدینی بر پژوم تاجانی، مجتبی ملکی بر مهرداد صداقتی و نوید مکوندی بر همتی زاده به پیروزی رسیدند. در میز 7 بازی میثم عباسی و رضا مشاطان به تساوی کشید که طولانی ترین بازی این دور بود. بر روی میز 10 کوشا جافریان بر دکتر کلیایی پیروز شد. 

قرعه کشی دور 5  

 نتایج مهم دور 5 : بر روی میز 1 استاد فیده محمد وحیدی بر مرتضی عابدینی پیروز شد. بازی میز 2 میان مجتبی ملکی و امیر ملکی مساوی شد. در میز 3 اتحادی بر ثمره شاه پسند پیروز شد. در میز 4 بودش بر مکوندی به پیروزی رسید. در میز 5 بازی سهیل صادقی با میلاد کفاش به تساوی رسید. در میز 6 کوشا جافریان توانست بر خورشیدی پیروز شود. در میز 11 بازی وارسته و کشانی و در میز 17 بازی همتی زاده با سلسبیلی مساوی شد.

قرعه کشی دور 6  

بر روی میز 1 محمد وحیدی بر هوتن اتحادی و در میز 2 امیر ملکی بر بودش به پیروزی رسیدند. بر روی میز 3 بازی جافریان با مجتبی ملکی مساوی شد. در میز 4 میلاد کفاش بر مشاطان ، در میز 5 میثم عباسی بر سهیل صادقی، در میز 6 ایلیا اموری سرابی بر مرتضی عابدینی به پیروزی رسیدند. در میز 9 میلاد خدابنده با تکرار حرکات و ادعای تکرار 3 بار یک وضعیت در مقابل مهرداد صداقتی به تساوی رسید. در میز 13 سید آبادی بر رضا وارسته پیروز شد.

بدین ترتیب در پایان دور 6 استاد فیده محمد وحیدی با 6 امتیاز به تنهایی در صدر جدول ایستاد. و امیر ملکی با 5.5 امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

قرعه کشی و نتایج دور 7 

رده بندی در پایان دور 6 

نتایج مهم دور 7 : بازی حساس میز 1 میان وحیدی و امیر ملکی به تساوی کشید بر روی میز 2 میثم عباسی بر احسان نجاریان، بر روی میز 3 پژوم تاجانی بر مجتبی ملکی، بر روی میز 4 میلاد کفاش بر کوشا جافریان، بر روی میز 5 بودش بر اموری سرابی، بر روی میز 6 اتحادی بر کلیایی ، بر روی میز 8 سید آبادی بر مهرداد صداقتی و بر روی میز 13 پوریا رحمتی بر همتی زاده به پیروزی رسیدند.

در این دور بر روی میز 4 میلاد کفاش در حالی که چیزی به اتمام زمان مجاز تاخیرش نمانده بود ( تنها 30 ثانیه) بر سر میز مسابقه حاضر شد. مهرداد صداقتی بعد از باخت این دور انصراف داد. لازم به ذکر است که مهرداد با حریفانی بازی کرد که در مقابل او بسیار قویتر از حد ظاهر شدند. 

در پایان این دور نیز محمد وحیدی از تهران با 6.5 امتیاز به تنهایی در صدر قرار دارد و امیر ملکی، میثم عباسی، میلاد کفاش و فربد پژوم تاجانی با 6 امتیاز در تعقیب وی می باشند. 

قرعه کشی دور 8  

رده بندی در پایان دور 7 

فایل بازیها از میزهای بالا jameshahidfahmide1-6.pgn [22.39 Kb] ( تعداد دانلود : 249)

 

alt

نتایج مهم دور 8 : در میز 1 و 2 وحیدی بر پژوم تاجانی و امیر ملکی بر میثم عباسی به پیروزی رسیدند. بازی میز 3 میان میلاد کفاش و بودش مساوی شد. این بازی طولانی ترین بازی این دور بود. در میز 4 اتحادی بر سید آبادی و در میز 5 مشاطان بر مکوندی پیروز شدند. در میز 6 ایلیا اموری سرابی در مقابل خورشیدی به پیروزی رسید. ایلیا از بازیکنان خوب رده سنی است و تا به اینجا با پیروزی بر 2 بازیکن ریتینگ دار به میزان 37 واحد ریتینگ خود را افزایش داده است. در میز 11 صابرنیا بر وارسته پیروز شد.

در پایان دور 8 محمد وحیدی با 7.5 امتیاز همچنان در صدر قرار دارد و امیر ملکی با 7 امتیاز در رده دوم است. 

 

 قرعه کشی دور 9 (آخر)

رده بندی در پایان دور 8  

r1-8.pgn [27.96 Kb] ( تعداد دانلود : 229)

نتایج مهم دور آخر : بر روی میز 1 بازی میلاد کفاش با محمد وحیدی مساوی شد. بر روی میز 2 هوتن اتحادی بر امیر ملکی، بر روی میز 3 رضا مشاطان بر فربد پژوم تاجانی ، بر روی میز 4 مجتبی ملکی بر سهیل صادقی، بر روی میز 5 میثم عباسی بر مرتضی عابدینی، بر روی میز 7 ایلیا اموری سرابی بر احسان نجاریان به پیروزی رسیدند. بدین ترتیب در پایان 9 دور مسابقه محمد وحیدی از تهران با 8 امتیاز قهرمان شد.

نفر اول : محمد وحیدی از استان تهران با 8 امتیاز

نفر دوم : هوتن اتحادی از البرز با 7.5 امتیاز

نفر سوم : امیر ملکی از البرز با 7 امتیاز و پوئن 55

نفر چهارم : میلاد کفاش از استان تهران با 7 امتیاز

نفر پنجم : عبدالله بودش از استان البرز با 7 امتیاز

نفر ششم : میثم عباسی از استان تهران با 7 امتیاز

نفر هفتم : ایلیا اموری سرابی از استان البرز با 7 امتیاز

نفر هشتم : رضا مشاطان از استان البرز با 7 امتیاز

نفر برتر بی ریتینگ مهدی سید آبادی با 6.5 امتیاز از استان البرز

نفر برتر زیر 8 سال پویا محمدی از البرز

 نفر برتر زیر 10 سال محمد رضا بدری از البرز

نفر برتر زیر 12 سال آرمان پور قنبرزاد

نفر برتر زیر 14 سال کوشا جافریان

نفر برتر زیر 16 سال فربد پژوم تاجانی

نفر برتر زیر 14 سال دختران : ماندانا رضایی

نفر برتر دختران : نینا همتی زاده 

رده بندی نهایی

توجه: ایلیا اموری سرابی با 60 واحد بیشترین افزایش ریتینگ  و احسان نجاریان با 55 واحد بیشترین کاهش ریتینگ را دارند.

لیست تغییرات ریتینگ بازیکنان ریتینگ دار جدول :

محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

 

 

 

 

توضیح تصویر بالا : n تعداد بازی با افراد ریتینگ دار است و W میزان امتیاز گرفته شده از ریتینگ داران است. Ra میانگین ریتینگ حریفان است. Rp عملکرد بازیکن می باشد.

مثلا در جدول بالا ایلیا اموری سرابی (شماره 24)  با ریتینگ 1855 با 5 ریتینگ دار بازی کرده و از آنها 3 امتیاز گرفته است. تغییر ریتینگ او معادل 60 واحد و میانگین ریتینگ حریفانش 2095 بوده است و عملکرد وی 1917 می باشد.

 

محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

 از سمت راست : نفر اول محمد وحیدی-نفر دوم هوتن اتحادی - نفر سوم امیر ملکی

محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

 

محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

ماندانا رضایی نفر برتر زیر 14 سال به همراه مادرش

 

محمد وحیدی قهرمان اولین دوره مسابقات جام شهید فهمیده

 

 

 

alt

 

( 2.4 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو سايت
  • بابايي
  • ( 25 آبان 1390 )
  • 0
سلام براي تعيين ريتينگ بايد چكار كنم راهنمايي فرماييد باتشكر
User Avatar
مدير کل سايت
  • admin2
  • ( 27 آبان 1390 )
  • 0

سلام
برای محاسبه ریتینگ می توانید از لینک زیر استفاده نمایید
http://ratings.fide.com/calculators.phtml 
و قسمت
 Initial Rating calculator (Rating performance) 

"در بین تمامی کسانی که برای دعای باران به تپه ها می روند، تنها کسانی به خدا ایمان دارند که با خودشان چتر می برند."
User Avatar
ميهمان
  • sookhteh
  • ( 28 آبان 1390 )
  • 0
با عرض سلام وخسته نباشید خدمت مسولین سایت و شطرنج دوستان عزیز
دور دوم میز 17 سلسبیلی با میثم عباسی مساوی کرد
و اگر امکان دارد در جدول سوییسس تغییرات درحه هم نشان داده شود بسیار خوب است
با تشکر
User Avatar
مدير کل سايت
  • admin2
  • ( 06 آذر 1390 )
  • 0
به دلیل اینکه احسان نجاریان فقط یک بازی ضریب 30 دارد در مجموع 33 واحد کاهش خواهد داشت و بیشترین کاهش در این جدول مربوط محمد رضا خورشیدی با 39 واحد کاهش می باشد
"در بین تمامی کسانی که برای دعای باران به تپه ها می روند، تنها کسانی به خدا ایمان دارند که با خودشان چتر می برند."