Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » امیر ملکی قهرمان استان البرز شد

امیر ملکی قهرمان استان البرز شد

3
8390

مسابقه قهرمانی استان البرز در روز یکشنبه 18 اردیبهشت با شرکت 51 نفر با سرداوری محمد رضا اسداللهی و داوری سید رضا حسینی در سالن شطرنج ورزشگاه کیانپور کرج آغاز شد. این مسابقه در 7 دور به روش سوئیسی برگزار می گردد. 10 ریتینگ دار شرکت نموده اند. متاسفانه بسیاری از بازیکنان خوب کرجی در این مسابقه حضور ندارند از بازیکنان خوب دوره قبل قهرمانی استان البرز که اکنون غایب هستند : رزاقی 2129، پولادی بند 2106 و امین چراغی 1963 نونهال مستعد شطرنج کرج است.

 نفر برتر این مسابقات به عنوان سهمیه استان البرز به جشنواره سراسری شطرنج اعزام می شود.

دور 1 : در دور اول بازی صابر کیاشمشکی با مسعود خان محمدی که تازه به جمع ریتینگ داران پیوسته اند و ریتینگ ایشان در قرعه کشی دور 1 درج نشده بود با نتیجه مساوی به پایان رسید. در میز 8 بازی آقایی و میر حسینیان که طولانی ترین بازی این دور نیز بود پس از مقاومت خوب آقایی با نتیجه مساوی خاتمه یافت.  قرعه کشی دور 2

 دور 2 : بر روی میز 3 بازی امیر افتخاری و حسین نجفی مساوی شد. نجفی از بازیکنان رده سنی بسیار مستعد می باشد و در این بازی بسیار خوب بازی کرد و به برتری نیز رسید. در میز 12 بازی کیاشمشکی و آقایی مساوی شد. در میز 13 میر حسینیان بر خان محمدی پیروز شد این بازی طولانی ترین بازی این دور بود.

دور 3 : بر روی میز 1 بازی امیر ملکی و حمید علیخانی مساوی شد. در میز 2 بودش بر صباحی و کلیایی بر صابرنیا پیروز شدند.در میز 4 بازی فرخ با سید آبادی مساوی شد این بازی طولانی ترین بازی این دور بود. در میز 6 میر حسینیان بر محمودی پیروز شد. در میز 7 بازی حاد و تاکتیکی میان سرستیان با امیر افتخاری در دفاع سیسیلی در حالی که با برتری افتخاری همراه بود با اورلوک وی به سود سرستیان خاتمه یافت. قرعه کشی دور 4

دور 4 : بر روی میز 1 میلاد مظفر مدافع عنوان قهرمانی بر عبدالله بودش پیروز شد این بازی طولانی ترین بازی این دور نیز بود. بر روی میز 2 امیر ملکی بر دکتر کلیایی به پیروزی رسید. بر روی میز 3 مهندس فرخ بر میر حسینیان پیروز شد. در میز 4 سرستیان بر سید آبادی به پیروزی رسید. در میز 5 و 6 صباحی با علیخانی و کیاشمشکی با فریدونی مساوی کردند. بدین ترتیب در پایان این دور میلاد مظفر به تنهایی در صدر قرار گرفت. قرعه کشی دور 5

دور 5 : بر روی میز 1 میلاد مظفر بر مهندس فرشاد فرخ پیروز شد. در میز 2 بازی امیر ملکی و مهدی سرستیان در حالی به سود ملکی خاتمه یافت که با ماندن یک اسب و دو پیاده برای هر کدام وضعیت تیپیک مساوی ایجاد شده بود ولی سرستیان با دو اشتباه آشکار که ناشی از خستگی و فشار بازی بود تساوی را از دست داد. در میز 3 باجلان در یک بازی حاد و تاکتیکی توانست از اشتباه بودش استفاده کند و با پیدا کردن حرکات درست بازی را به سود خود خاتمه داد. در میز 7 صباحی و کیاشمشکی به صورت توافقی به تساوی بسنده کردند. و در میز 8 بازی فریدونی و افتخاری نیز بعد از 45 حرکت مساوی شد. در میز 9 سید آبادی بر خان محمدی به پیروزی رسید.

بدین ترتیب میلاد مظفر با 5 امتیاز به تنهایی در صدر جدول قرار دارد و امیر ملکی با 4.5 امتیاز در رده دوم می باشد.قرعه کشی دور 6

attention  : دور 6 شنبه برگزار می شود.(جمعه استراحت است)

دور 6 : بر روی میز 1 بازی سرنوشت ساز میان امیر ملکی و میلاد مظفر با پیروزی ملکی به پایان رسید و با این باخت مظفر صدرنشینی را واگذار نمود. بر روی میز 2 و 3 کلیایی بر بدری و علیخانی بر باجلان به پیروزی رسیدند. بر روی میز 4 مهدی سرستیان بعد از مدتها دوری از مسابقات شطرنج بازیهای خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست در این دور بر مهندس فرشاد فرخ پیروز شود. در میز 5 سید آبادی بر میر حسینیان پیروز شد. و در میزهای 6 و 7 و 8 بودش، کیاشمشکی و افتخاری حریفان خود را شکست دادند. بدین ترتیب در پایان دور 6 امیر ملکی صدرنشینی را از میلاد مظفر ربود و با 5/5 امتیاز به تنهایی در صدر قرار گرفت. 

 در دور آخر مسابقات امیر ملکی(سفید) با سید آبادی، علیخانی با کلیایی، مظفر با سرستیان، بودش با مسعودی نژاد، کیاشمشکی با باجلان، آقایی با افتخاری، بدری با صباحی، رضایی با بوستان و میر حسینیان با نجفی بازی دارند. 

 

در دور هفتم و دور پایانی رقابتها در میز 1 قهرمان اسبق کرج امیر ملکی 2125 در یک بازی نزدیک با مهره سفید در برابر سید آبادی به پیروزی رسید و با این نتیجه و با کسب 6.5 امتیاز از 7 بازی عنوان قهرمانی این مسابقات را پس از 3 سال دوباره از آن خود کرد. در میز 2 حمید علیخانی در یک بازی فعال با گسترش بهتر توانست بر دکتر کلیایی 2055 به پیروزی دست یابد و با کسب 6 امتیاز به تنهایی در جایگاه دوم ایستاد. در میز 3 قهرمان سال 89 میلاد مظفر 1932 در حالیکه خسته به نظر می رسید با مهره سفید در برابر مهدی سرستیان که پس از 2 سال دوری به گفته خود در این مسابقات خیلی آماده به نظر می رسید قرار گرفت و در برابر بازی خوب حریف خود تسلیم شد و با این نتیجه سرستیان با 5.5 امتیاز به تنهایی در مکان سوم ایستاد و مظفر با 5 امتیاز و پوئن شکنی بهتر در مکان چهارم قرار گرفت. در میز 5 صابر کیاشمشکی با مهره سفید و با گامبی مورا در دفاع سیسیلی در برابر محمد باجلان که در این مسابقات بازیهای خوبی را به نمایش گذاشته بود قرار گرفت و با قربانی زیبای دو سوار هنگام ورود به مرحله وسط بازی بر حریف خود غلبه کرد.در میزهای 6 و 7 امیر افتخاری 1971 و محمد صباحی 1813 هر دو با مهره سیاه توانستند حریفان خود سیامک آقایی و محمد رضا بدری یکی از پدیده های این دوره از مسابقات را شکست دهند. و با این نتایج صباحی با 5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر در مکان پنجم، دکتر کلیایی با همین امتیاز و بخاطر پوئن شکنی در مکان ششم، افتخاری و کیاشمشکی نیز با همین امتیاز در مکانهای هشتم و نهم ایستادند. اما عنوان پدیده دیگر این مسابقات و بدست آورنده مقام هفتم جدول و عنوان نفر برتر زیر 14 سال به ماندانا رضایی اختصاص یافت. ماندانا در این مسابقات تنها به نفرات دوم و چهارم جدول باخت و با کسب 5 امتیاز به مقام مشترک چهارم و با محاسبه پوئن شکنی به مقام هفتم دست پیدا کرد. و در آخر نونهال خوب شطرنج کرج هستی حیدری با کسب 4 امتیاز عنوان نفر برتر زیر 10 سال را به خود اختصاص داد.

سایت نتایج مسابقات   1  2  3  4  5  6  7  رده بندی نهایی

آیین نامه مسابقه 

 

امیر ملکی قهرمان استان البرز شد

 

از سمت چپ : امیر ملکی، حمید علیخانی، مهدی سرستیان، محمد صباحی ، دکتر  کلیایی

karaj-1390.zip [0 b] ( تعداد دانلود : 193)

( 3.3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
عضو فعال
  • RezaM
  • ( 21 اردیبهشت 1390 )
  • 0
اگر مقدور است بازی چند میز بالا را در سایت بگذارید! ممنون
User Avatar
ميهمان
  • صابر
  • ( 21 اردیبهشت 1390 )
  • 0
معمولا بازی کنان دوست ندارن بازی هاشون تو سایت قرار داده بشه مخصوصا بخاطر تدارک دیدن در هنگام برگزاری مسابقات
User Avatar
مدير کل سايت
  • admin2
  • ( 26 اردیبهشت 1390 )
  • 0
به تمامی عزیزانی که در این مسابقات موفق به کسب مقام شدند تبریک عرض کرده و برای همه عزیزان آرزوی موفقیت در مسابقات کشوری و بین المللی را دارم.
اما تبریک ویژه می گویم به قهرمان این دوره از مسابقات امیر ملکی و پدیده مسابقات ماندانا رضایی و نفر برتر زیر 10 سال هستی حیدری.
"در بین تمامی کسانی که برای دعای باران به تپه ها می روند، تنها کسانی به خدا ایمان دارند که با خودشان چتر می برند."