Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » آموزش شطرنج » مقاله و ترجمه » وبلاگ‌نويسان مانند سربازان شطرنج هستند

وبلاگ‌نويسان مانند سربازان شطرنج هستند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: نگاهي به وبلاگها


وبلاگ‌نويسان مثل سربازان شطرنج هستند... سرباز شطرنج چه شباهتي به يک وبلاگ‌نويس دارند؟ اول کار تعداد آنها زياد است و همه مثل هم ديده مي‌شوند. اينکه وبلاگ شما وبلاگ متفاوتي شود کار سختي است چون ابتداي کار وبلاگ‌هاي هم سطح شما خيلي زياد هستند. درست مثل سربازها! شما بايد اين حقيقت را بپذيريد و با کوشش و تلاش خود را از ديگران متمايز کنيد.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ادامه مطلب وبلاگ "زنگوله" به نشاني http://zangoole.comآمده است: هميشه يک سرباز بايد بازي را شروع ‌کند.

به جز حرکت دادن اسب در ابتداي بازي (که مي‌تواند از روي مهره‌هاي جلويي بپرد) بازيکن مجبور است بازي را با يک سرباز شروع کند که معمولا بهتر از حرکت دادن اسب‌هاست.

اگر شما يک شخصيت معروف باشيد مي‌توانيد از شهرت و قدرت خود استفاده کنيد تا مثل مهره‌ي اسب از ساير رقبا خيلي زود جلو بزنيد در غير اين صورت نمي‌توانيد از روي کسي بپريد بلکه بايد با صبر و استراتژي آنها را پشت سر بگذاريد. اين يعني اکثر افراد مثل يک سرباز ضعيف از صفر شروع مي‌کنند و هر آن چه بعدا به دست مي‌آورند نتيجه‌ي تلاش و کوشش آنهاست.

اول کار مي‌توانند دو خانه به جلو بپرند.

هر سرباز مي‌تواند اولين حرکت خود (يعني همان ابتداي بازي) دو خانه به جلو حرکت کند ولي در حرکت‌هاي بعدي فقط يک خانه.

روزهاي اول وبلاگ‌نويسي را به خاطر داريد؟ ذوق خاصي در وجود شما باعث مي‌شود وقت زيادي روي وبلاگتان صرف کنيد، تمام نظرات را پاسخ دهيد و همه چيز را به دقت بررسي کنيد. اما به مرور زمان مي‌بينيد امکان اينکه هميشه اين قدر وقت صرف وبلاگ کنيد را نداريد و کم کم ذوق شما فروکش مي‌کند. پس به خاطر داشته باشيد در همان ماه‌هاي اول ميخ خود را محکم بکوبيد!

اکثر آنها از بازي حذف مي‌شوند.

بيشتر سربازها در ميانه‌ي بازي توسط مهره‌هاي قوي‌تر حذف مي‌شوند. سربازها با ساير مهره‌ها درگير مي‌شوند ولي همه چيز در نهايت به شاه ختم مي‌شود.

با گذشت زمان و فروکش کردن ذوق اوليه خيلي از وبلاگ نويس‌ها به دلايل مختلف مثل وقت گير بودن در عين بي‌در‌آمد بودن، نداشتن مطلب خوب براي انتشار و… دست از اين کار مي‌کشند و فقط آنهايي در ميدان باقي مي‌مانند که حرفي براي گفتن دارند.

تعداد کمي از آنها تا آخر ادامه مي‌دهند و قدرتمند مي‌شوند.

در شطرنج هر مهره‌ي سربازي که بتواند خود را به آخرين رديف (رديف هشتم) صفحه‌ بازي برساند تبديل به وزير مي‌شود. ضعيف‌ترين مهره قدرتمندترين مهره مي‌شود! او مي‌تواند مثل وزير در هر جهت و هر اندازه که مي‌خواهد حرکت کند.

حتما متوجه منظورم شده‌ايد. فقط بلاگرهايي که سختي و رنج‌ها را تحمل مي‌کنند و با کوشش و پشتکار جلو مي‌روند مشهور و قدرتمند مي‌شوند.

قبل از اينکه قدرتمند شوند همه به آنها حمله مي‌کنند.

قبل از اينکه سرباز به آن طرف برسد و به قدرتمندترين مهره تبديل شود تمام مهره‌هاي ديگر به او حمله مي‌کنند تا از اين اتفاق جلوگيري کنند. اين يک جنگ استراتژيک است.

وقتي شما در حال قدرتمند شدن هستيد سايرين به شما حمله مي‌کنند و سعي مي‌کنند شما را از ميدان رقابت حذف کنند تا بتوانند خود را بالا نگه دارند. به آنها اجازه ندهيد اين کار را بکنند! شما راحت اين مقام را بدست نياورده‌ايد که راحت آن را از دست بدهيد.

اين يک تفاوت است، شما حق انتخاب داريد ولي سربازان شطرنج نه!

سربازان شطرنج فقط مهره‌هايي هستند که کس ديگري آنها را جابه‌جا مي‌کند و کنترل خود را در اختيار ندارند.

شما سرباز شطرنج نيستيد، خودتان راهتان را انتخاب مي‌کنيد و با اعمالتان موفقيت يا شکست را شکل مي‌دهيد. اگر توانايي‌اش را داشته باشيد مي‌توانيد در اولين حرکت به جاي دو خانه ده خانه به جلو برويد، کسي جلوي شما را نگرفته است!
( 2.5 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.