Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا

مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا

1
11561

 

مسابقات جدول بسته مدرسه شطرنج آریا عصر امروز شنبه 6 فروردین آغاز شد و تا روز جمعه 12 فروردین ادامه خواهد داشت.

این مسابقات با حضور 12 بازیکن به صورت دوره ای و در 11 دور برگزار می شود. قرعه کشی بازیها با حضور سرپرست کل مسابقات ،ناظر فدراسیون و ریاست مدرسه شطرنج آریا استاد بین المللی آرش روغنی و سر داور مسابقات داور بین المللی استاد حمید رضا پورشاهماری و جانشین سرداور دکتر علی بهاور انجام شد که شماره بازیکنان به ترتیب زیر مشخص شد.

1- کیومرث عشقی 2071  2- علی وحدت دوست  3-مسعود چیت ساز  4-هوتن اتحادی 2255  5- امیر افتخاری 2045  6-محمد صباحی 1786  7-حمید رضا عابدینی  8- آرمان پورقنبرزاد  9- میثم امینی بیات  10-پیمان معافی مدنی 2015  11- مهرداد صداقتی 2159  12-رضا مشاطان 2126

طبق جدول در میز 1 کیومرث عشقی و رضا مشاطان در شاخه خاصی از شروع اسپانیایی به مصاف هم رفتند و در حالی که عشقی در وسط بازی برتری داشت نتوانست استفاده کند و در آخربازی در یک پوزیسیون مساوی با یک اشتباه فاحش در مقابل بازی دقیق حریف تسلیم شد. این بازی طولانی ترین بازی این دور بود که بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

در میز 2 علی و حدت دوست در شاخه نایدورف از دفاه سیسیلی با مهره سفید در برابر مهرداد صداقتی قرار گرفت که در نهایت حملات وی به نتیجه ای نرسید و صداقتی توانست با بازی متقابل نتیجه را به سود خود رقم بزند.

در میز 3 مسعود چیت ساز با شروع توره به مصاف پیمان معافی رفت که پس از یک بازی طولانی توانست بر حریف خود غلبه کند.

در میز 4 هوتن اتحادی در شاخه برلین از شروع اسپانیایی در برابر مسعود امینی بیات قرار گرفت که در شروع بازی یک پیاده جلو افتاد و در ادامه بازی با قربانی اشتباه پیاده حریف خود پیاده دوم را گرفت و بازی را به سود خود به پایان رساند.

در میز 5 امیر افتخاری در شاخه بسته از شروع اسپانیایی در برابر آرمان پورقنبرزاد قرار گرفت که توانست با یک بازی خوب بر حریف نوجوان خود غلبه کند.

و در میز 6 محمد صباحی با ساختار دیوار سنگی به مصاف حمید رضا عابدینی رفت و در آخر در حالیکه وضعیت سیاه یعنی عابدینی بهتر بود دو طرف به تساوی رضایت دادند.

نتایج این دور: 3 پیروزی با مهره سفید، 2 پیروزی با مهره سیاه و یک تساوی

آئین نامه مسابقات

نتایج دور1 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

 

در دور دوم رقابتها و در میز 1 مشاطان 2126 با مهره سفید و با شاخه ای از حمله نیمزوویچ به مصاف عابدینی رفت. این بازی که به آخر بازی سوارهای سبک با ساختار پیاده ای ثابت با شرایط مساوی رسیده بود ناگهان با اشتباه عجیب عابدینی در حالی که می توانست با حرکات تکراری بازی را مساوی کند به سود مشاطان به پایان رسید.

در میز 2 صباحی 1786 در یک ساختار مشابه دیوار سنگی با مهره سیاه و با یک قربانی پیاده و تفاوت زیبا بر حریف خود پورقنبرزاد غلبه کرد.

در میز 3 افتخاری 2045 با مهره سیاه در برابر امینی بیات قرار گرفت. شروع بازی در شاخه ای از بازی ایتالیایی انجام گرفت که در آن افتخاری با ارائه بک بازی فعال و حمله در جناح شاه در نهایت با یک قربانی زیبا بازی را به سود خود به پایان برد.

در میز 4 معافی 2015 با مهره سفید و با ارائه یک بازی فعال و جالب توانست اتحادی 2255 را متوقف کند و با تساوی به کار خود پایان دهد.

در میز 5 صداقتی 2159 با مهره سفید در شاخه تاراش از دفاع فرانسه در برابر چیت ساز قرار گرفت که با یک بازی جالب در حالی که زمان خیلی زیادی از حریف خود جلو بود توانست بر وی غلبه کند.

و در میز 6 عشقی 2071 با مهره سفید و در شاخه ای از دفاع اسکاندیناوی به مصاف وحدت دوست رفت این بازی که طولانی ترین بازی این دور بود و بیش از 4 ساعت به طول انجامید در حالی ادامه یافت که هر دو بازیکن از حرکت 25 به بعد در تنگی زمان بودند این بازی پایاپای در حالی در حرکت چهلم به پایان رسید که در یک شرایط متعادل و به دلیل تنگی زمان وحدت دوست با اشتباه فاحشی مات شد!

نتایج این دور: تکرار دور قبل 3 پیروزی برای سفید، 2 پیروزی برای سیاه و یک تساوی!

نتایج دور 2 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

 

در دور سوم در میز 1 وحدت دوست با ارائه یک بازی دقیق و زیبا در شروع اسپانیایی توانست بر مشاطان 2126 غلبه کند.

بازی میز 2 کوتاه ترین بازی این دور بود که در آن عشقی 2071 توانست در 15 حرکت حریف خود چیت ساز را پشت سر گذارد.

در میز 3 اتحادی 2255 در یک بازی سخت و در شاخه c3 از دفاع سیسیلی به مصاف صداقتی 2159 رفت که در پایان نتیجه را به حریف خود واگذار کرد.

در میز 4 افتخاری 2045 در یک بازی پیچیده و مبهم توانست معافی 2015 را شکست دهد.

در میز 5 بازی صباحی 1786 و امینی بیات مساوی شد

در میز 6 نونهال خوشفکر شهریار پورقنبرزاد توانست با ارائه یک بازی خوب حریف خود عابدینی را پشت سر گذارد.

نتایج این دور: 3 پیروزی برای سیاه، 2پیروزی برای سفید

نتایج دور3 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

دور چهارم رقابتها با صدرنشینی مهرداد صداقتی 2159 پایان یافت.

در این دور در میز 1 مشاطان 2126 در شاخه کلاسیک دفاع هندی شاه در برابر پورقنبرزاد قرار گرفت و توانست با ارائه یک استراتژی خوب حریف نونهال خود را شکست دهد.

در میز 2 عابدینی و امینی بیات به مصاف هم رفتند، این بازی که با وضعیت متعادل ادامه می یافت با بازی فعال عابدینی و اشتباه امینی به سود عابدینی خاتمه یافت.

در میز 3 معافی 2015 و صباحی 1786 در شاخه ای از شروع وینی با هم رقابت کردند که نتیجه این رقابت برتری برای معافی بود.

در میز 4 شاهد مبارزه بر سر صدرنشینی دور چهارم بین افتخاری 2045 و صداقتی 2159 بودیم که این بازی که در شاخه ای از شروع اسپانیایی انجام شد در نهایت به سود صداقتی پایان یافت و بدین ترتیب وی با کسب امتیاز کامل از 4 دور در صدر جدول قرار گرفت.

در میز 5 عشقی 2071 با شاخه ای از دفاع آلخین در برابر اتحادی 2255 قرار گرفت. این بازی با تنش های زیادی همراه بود و عشقی از حرکت 35 به بعد در تنگی زمان قرار گرفت، این بازی که طولانی ترین بازی این دور بود و بیش از 4 ساعت به طول انجامید در حرکت 70 و پس از آنکه هر دو طرف نتواستند از برتری های خود جهت اتمام بازی استفاده کنند به تساوی انجامید.

بازی میز 6 هم با توافق طرفین به تساوی ختم شد.

نتایج این دور: 3 پیروزی برای سفید، 1 پیروزی برای سیاه و 2 تساوی

نتایج دور4 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

پایان دور پنجم و تداوم صدرنشینی مهرداد صداقتی.

در دور پنجم رقابتها در میز 1 مشاطان 2126 در یک بازی نه چندان سخت درشروع توره بر حریف خود چیت ساز غلبه کرد.

در میز 2 اتحادی 2255 در دفاع اسکاندیناوی و با مهره سفید بر وحدت دوست چیره گشت.

در میز 3 بازی مدیران سایت صفحه شطرنج ، افتخاری 2045 و عشقی 2071 در شروع پتروف پس از 20 حرکت با تکرار پوزیسیون به تساوی انجامید.

در میز 4 صباحی 1786 با مهره سفید مغلوب صداقتی2159 شد و صداقتی جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد.

در میز 5 بازی عابدینی و معافی 2015 با برتری معافی به پایان رسید.

و در میز 6 پورقنبرزاد بر امینی بیات پیروز شد.

نتایج این دور: 2 پیروزی برای سفید، 3پیروزی برای سیاه و یک تساوی

نتایج دور5 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

پایان دور ششم و همچنان صدرنشینی مهرداد صداقتی

در این دور و در میز 1 مشاطان در یک بازی کوتاه و سریع در گامبی وزیر بر امینی بیات غلبه کرد.

در میز 2 معافی 2015 در دفاع هندی شاه با سفید بر پورقنبرزاد چیره گشت.

صداقتی 2159 در میز 3 در شاخه نایدورف در سیسیلی با یک قربانی زودهنگام در شروع بازی و استفاده از گسترش بهتر توانست بر عابدینی غلبه کند.

در میز 4 بازی عشقی 2071 و صباحی 1786 که در شروع بازی با اشتباهات طرفین به یک وضعیت متعادل رسیده بود در آخر بازی با اشتباه صباحی به سود عشقی به پایان رسید. این بازی طولانی ترین بازی این دور بود که بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

در میز 5 افتخاری 2045 در شروع اسپانیایی با مهره سیاه بر وحدت دوست پیروز شد.

و در میز 6 اتحادی 2255 در شروع هلندی در یک بازی نسبتا طولانی بر چیت ساز غلبه کرد.

نتایج این دور: 4 پیروزی برای سفید و 2 پیروزی برای سیاه

نتایج دور6 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

پایان دور هفتم و قاطعیت صدرنشینی مهرداد صداقتی.

در این دور در میز 1 بازی مشاطان 2126 و اتحادی 2255 در شاخه نایدورف از دفاع سیسیلی در حالی که  وضعیت مشاطان خیلی بهتر بود با توافق طرفین به تساوی انجامید و با این نتیجه مشاطان با 5.5 امتیاز و پوئن شکنی بهتر در مکان دوم قرار گرفت.

در میز 2 افتخاری 2045 در یک بازی تهاجمی و در حالی که حریف هنوز گسترش خود را به اتمام نرسانیده بود بر حریف خود چیت ساز غلبه کرد و با 5.5 امتیاز و پوئن شکنی کمتر در پایان دور هفتم در جایگاه سوم قرار گرفت.

در میز 3 صباحی 1786 در برابر وحدت دوست با حمله 4 پیاده در دفاع هندی شاه و قربانی پیاده درشروع بازی برای گسترش بهتر، پیش از آنکه حریف گسترش خود را به اتمام برساند با یک قربانی اسب بازی را به سود خود به پایان رساند.

در میز 4 بازی عشقی 2071 و عابدینی در شاخه دراگون در دفاع سیسیلی انجام شد. در این بازی که دو طرف حدود 15 حرکت را در تنگی زمان بازی کردند علی رغم بازی فعال عابدینی به دلیل اشتباه وی بازی به سود عشقی به پایان رسید. این بازی حدود 4 ساعت به طول انجامید و طولانی ترین بازی این دور بود.

در میز 5 پورقنبرزاد با مهره سفید و در شاخه نایدورف در دفاع سیسیلی در حالی که توانسته بود در برابر صدرنشین رقابتها صداقتی 2159 به یک وضعیت مساوی دست پیدا کند ناگهان با اشتباه عجیبی بازی را به حریف خود واگذار کرد وبدین ترتیب صداقتی با کسب امتیاز کامل از 7 دور با قاطعیت تمام در صدر جدول باقی ماند.

و در میز 6 معافی 2015 در یک بازی نسبتا طولانی در شروع اسکاندیناوی و با مهره سیاه توانست حریف خود امینی بیات را از پیش رو بردارد.

نتایج این دور: 2 پیروزی برای سفید، 3 پیروزی برای سیاه و یک تساوی

نتایج دور7 به همراه قرعه کشی دورها

جدول دوره ای

پایان دور هشتم و مهرداد صداقتی باز هم در صدر جدول

در این دور در میز 1 مشاطان 2126 در شاخه ای از دفاع گرونفلد با مهره سفید در برابر معافی 2015 قرار گرفت و در حالی که به وضعیت برنده ای دست پیدا کرده بود با یک اشتباه بازی را به حریف خود واگذار کرد.

در میز بازی صداقتی 2159 و امینی بیات با توافق طرفین به تساوی ختم شد.

در میز 3 عشقی 2071 با مهره سفید و با شروع پیرک به مصاف پورقنبرزاد رفت و توانست بر حریف خود غلبه کند.

در میز 4 بازی عابدینی و وحدت دوست که با بازی فعال هر دو طرف همراه بود در نهایت به سود وحدت دوست به پایان رسید.

در میز 5 بازی صباحی 1786 و چیت ساز پس از تنش های بسیار در نهایت به تساوی ختم شد.

و در میز 6 افتخاری 2045 در حالی که وضعیت بهتری نسبت به حریف خود یعنی اتحادی 2255 داشت نتوانست از برتری خود استفاده کند و بازی را به حریف خود واگذار کرد.

در نتیجه در پایان دور هشتم صداقتی با 7.5 امتیاز در صدر، عشقی با 6 امیاز در مکان دوم و اتحادی، افتخاری، معافی و مشاطان نیز با 5.5 امتیاز در تعقیب آنها می باشند.

نتایج این دور: 3 پیروزی برای سفید، 1پیروزی برای سیاه و 2 تساوی

پایان دور نهم و تداوم صدرنشینی مهرداد صداقتی

در دور نهم در میز مشاطان 2126 و افتخاری 2045 در یک بازی نزدیک در شاخه ای نامتداول از دفاع سیسیلی به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با برتری مشاطان به پایان رسید. این بازی طولانی ترین بازی این دور بود که حدود 3.5 ساعت به طول انجامید.

در میز 2 صباحی 1786 با مهره سفید به مصاف دفاع هلندی اتحادی 2255 رفت. در این بازی صباحی با ارائه یک بازی خوب و اشتباه حریف برتری قابل توجهی گرفت ولی در نهایت بازی با توافق طرفین به تساوی ختم شد.

در میز 3 عابدینی و چیت ساز در برابر هم قرار گرفتند. این بازی که با برتری فضا در شروع بازی برای عابدینی همراه بود در نهایت با یک قربانی از سوی وی حریف را وادار به تسلیم کرد.

در میز 4 پورقنبرزاد در برابر وحدت دوست کاری از پیش نبرد و در آخربازی بازی را به حریف خود واگذار کرد.

در میز 5 امینی بیات در یک بازی سریع و کوتاه که در 15 حرکت به اتمام رسید مغلوب عشقی 2071 شد.

و در میز 6 معافی 2015 نیز در شاخه ای نامتداول در دفاع سیسیلی در برابر صداقتی کاری از پیش نیرد و تسلیم بازی خوب حریف خود شد.

و با این نتایج در پایان دور نهم مهرداد صداقتی با 8.5 امتیاز همچنان صدرنشین رقابتها، کیومرث عشقی با 7 امتیاز در جایگاه دوم و رضا مشاطان با 6.5 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند.

نتایج این دور: 1 پیروزی برای سفید، 4 پیروزی برای سیاه و یک تساوی

پایان دور دهم با قهرمانی مهرداد صداقتی

در این دور در میز 1 مشاطان 2126 با مهره سفید به مصاف صداقتی 2159 رفت و در حالی که زمان زیادی از حریف خود جلو بود با یک اشتباه بازی را به حریف خود واگذار کرد.

در میز 2 عشقی 2071 و معافی 2015 با هم رقابت کردند این بازی که با اشتباه عشقی به سود معافی دنبال میشد و عشقی در تنگی زمان شدید به سر می برد با اشتباه عجیب معافی در آخر بازی به تساوی انجامید.

در میز 3 وحدت دوست در شاخه ای از شروع اسپانیایی بر امینی بیات غلبه کرد.

در میز 4 تنها نونهال جدول پورقنبرزاد با ارائه یک بازی زیبا بر حریف خود چیت ساز چیره گشت.

در میز 5 و 6 بازی عابدینی و اتحادی 2255 و همچنین افتخاری 2045 با صباحی 1786 به تساوی انجامید.

به این ترتیب مهرداد صداقتی با 9.5 امتیاز از 10 بازی و پیش از انجام بازی آخر به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت. کیومرث عشقی با 7.5 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد و هوتن اتحادی و رضا مشاطان با 6.5 امتیاز در مکانهای بعدی قرار دارند.

نتایج این دور: یک پیروزی برای سفید، 2 پیروزی برای سیاه و 3 تساوی

دور یازدهم :  در دور آخر مسابقات در میز 1 رضا مشاطان در دفاع سیسیلی بر محمد صباحی پیروز شد. در میز 2  حمید رضا عابدینی و امیر افتخاری به تساوی قناعت نمودند. در میز 3 آرمان پور قنبرزاد با وجود بازی خوبی که در مقابل هوتن اتحادی انجام داد سرانجام در آخر بازی رخ مغلوب شد. در میز 4 چیت ساز بر امینی بیات پیروز شد. در میز 5 وحدت دوست با یک بازی خوب مقابل معافی مدنی به پیروزی رسید. در میز 6 که طولانی ترین بازی این دور نیز بود مهرداد صداقتی  بر کیومرث عشقی به پیروزی رسید. 

نتایج این دور : چهار پیروزی برای سیاه، یک پیروزی برای سفید و یک تساوی 

بدین ترتیب مهرداد صداقتی با 10.5 امتیاز با اقتدار قهرمان شد. رده بندی نهایی به صورت زیر است:

نفر اول :  مهرداد صداقتی با 10.5 امتیاز

نفر دوم : هوتن اتحادی با 7.5 امتیاز و پوئن  33.50

نفر سوم : رضا مشاطان با 7.5 امتیاز و پوئن 32.75 

نفر چهارم : کیومرث عشقی با 7.5 امتیاز و پوئن 30.50 

نفر پنجم : امیر افتخاری با 6.5 امتیاز

نفر ششم : پیمان معافی مدنی با 6 امتیاز

نفر هفتم :  علی وحدت دوست با 5.5 امتیاز

نفر هشتم : محمد صباحی با 4.5 امتیاز

نفر نهم : حمید رضا عابدینی با 3.5 امتیاز

نفر دهم : مسعود چیت ساز با 3 امتیاز و پوئن 12

نفر یازدهم : آرمان پور قنبرزاد با 3 امتیاز و پوئن 7.5

نفر دوازدهم : میثم امینی بیات با 1 امتیاز 

نتایج کل دورها

جدول دوره ای و رده بندی نهایی

لینک نمایش بازی عابدینی - عشقی 

در پایان مراسم اختتامیه با حضور بازیکنان و بیاناتی از طرف حمیدرضا پورشاهماری داور بین المللی شطرنج درباره همکاری در جهت پیشرفت شطرنج در مدارس و هیات شطرنج استان البرز و سخنان استاد بین المللی آرش روغنی برگزار شد و جوایزی به 5 نفر برتر اهدا گردید. 

مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا

بازی مهرداد صداقتی و کیومرث عشقی 

 

مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا
کیک تولد 57 سالگی داور بین المللی حمید رضا پورشاهماری 

 

مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا 

مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا
از راست: مهرداد صداقتی،دکتر بهاور(مسئول جدول)، حمید رضا پورشاهماری،آرش روغنی 
مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا
اهدا جایزه به هوتن اتحادی نفر دوم مسابقات 
مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا
اهدا جایزه به رضا مشاطان نفر سوم مسابقات  
مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا
اهدا جایزه به کیومرث عشقی نفر چهارم مسابقات   
مهرداد صداقتی قهرمان جدول بسته مدرسه شطرنج آریا
اهدا جایزه به امیر افتخاری نفر پنجم مسابقات   
 

 

 

 

 

( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.

نظرات

User Avatar
ميهمان
  • shatranjbaz
  • ( 23 شهریور 1390 )
  • 0
in ghahremani ra be mehrdad tabrik migam