Chessboard : سایت تخصصی صفحه شطرنج » اخبار داخلي » برگزاری مسابقه سیمولتانه قائم مقامی با 604 شطرنجباز در 19 بهمن

برگزاری مسابقه سیمولتانه قائم مقامی با 604 شطرنجباز در 19 بهمن

0
7650

 

رئيس فدراسيون شطرنج با اشاره به رقابت قائم مقامي با 604 شطرنج باز براي ثبت ركورد جديد در جهان گفت: در صورتي كه قائم مقامي موفق شود در زمان مشخص با 604 شطرنج باز به رقابت بپردازد نامش در كتاب گينس ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) و به نقل از پايگاه خبري ورزش ايران جعفركامبوزيا اظهار كرد: احسان قائم مقامي قهرمان حال حاضر کشورمان به مناسبت گراميداشت ايام دهه فجر روز 19 بهمن ماه در يک مسابقه همزمان با 604 نفر ديدار خواهد کرد تا رکورد جديدي در دنيا از خود برجاي بگذارد و نام خودر ا نيز در كتاب ركوردها گينس بر جاي گزارد.

وي تصريح كرد: در حال حاضر اين ركورد در دست يك شطرنجباز خارجي است و در صورتي كه احسان موفق به اين نبرد شود، ركورد اين مسابقه را از اين شطرنجباز گرفته و نام خود را به ثبت مي رساند.

رئيس فدراسيون شطرنج در رابطه با رقيبان قائم مقامي در اين مسابقه افزود: كساني كه با اين شطرنجباز رقابت مي كنند بايد جزو كساني باشند كه داراي رنكينگ بين‌المللي بوده و داراي يك سري شرايط ويژه باشند ضمن اينكه حريفان قائم مقامي از داخل و خارج كشور خواهند بود.

وي ادامه داد: اين مسابقه كه با حمايت مالي بانک انصار بزرگترين بانک خصوصي کشور برگزار خواهد شد، تلاشي براي شکست رکوردي به ظاهر دست نيافتني که هم اينک در اختيار استاد بزرگ آليک گرشون با 523 نفر است خواهد بود. پيش از آن استاد بزرگ مرتضي محجوب اين رکورد را با نبردي همزمان در برابر 500 نفر به نام خود ثبت کرده بود.

كامبوزيا در رابطه با ساير برنامه هاي اين فدراسيون براي دهه فجر افزود: مسابقات بين المللي دهه فجر امسال با حضور40 استاد بزرگ جهان در 6 اسفند ماه به ميزباني مشهد مقدس برگزار مي شود و مسابقات جام خزر نيز به ميزبان گيلان با شركت ساير شطرنجبازان قدرتمند جهان به منظور گراميداشت اين روزهاي عزيز انجام خواهد شد.


 سایت مسابقه 

 

alt 

( 3 از 5 )
پیام سیستم
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.